BDI

סופר-פארם (ישראל) בע"מ

רשת דראגסטור קמעונאית

פרופיל

שנת הקמה 1978
כתובת רח' שנקר אריה 16, הרצליה פיתוח 4672516 - ראה מפה
טלפון 09-9725000
פקס 09-9725050
רשתות חברתיות
אתר החברה www.super-pharm.co.il
   
   

מנהלים

ליאון קופלר, יו"ר, סופר-פארם (ישראל) בע"מ

ליאון קופלר

יו"ר

ניצן לביא, מנכ"ל, סופר-פארם (ישראל) בע"מ

ניצן לביא

מנכ"ל

אודות


סופר פארם היא רשת הדראגסטור הגדולה והמובילה בישראל. החברה נוסדה בשנת 1978 על ידי משפחת קופלר. היא כוללת כיום כ235- סניפים ברחבי הארץ, וסניפים נוספים בפולין ובסין. בחנויות ניתן למצוא מגוון רחב של תרופות, מוצרי בריאות, ויטמינים ומינרלים, קוסמטיקה, טואלטיקה ומוצרי תינוקות. מחזור המכירות לשנת 2017 לרבות הפעילות הבינלאומית עמד על 5.7 מיליארד ₪. הצלחתה העסקית, החדשנות הקמעונאית, שיטות השיווק והפרסום, מבנה הרשת ותפעולה, הפכו את סופר-פארם מודל לחיקוי.

 

מציבים סטנדרטים קמעונאיים חדשים – סופר-פארם נבנתה בהשראת רשת SHOPPERS DRUG MART, רשת דראגסטור מובילה בקנדה, שאותה ייסד מורי קופלר ב-1962. המומחיות, המקצועיות ותרבות השירות של סניפי סופר-פארם מהווים את עיקר חוזקה וייחודה של החברה, אשר קבעה סטנדרטים חדשים בתחום הקמעונות בישראל ועיצבה תרבות צריכה חדשה. חוויית הקנייה בסופר-פארם כוללת סניפים נקיים, מעברים רחבים, סיוע מקצועי, שעות פתיחה ארוכות וחנייה זמינה. זאת לצד זיהוי מתמיד של צורכי הלקוחות והתאמת הסניפים והמגוון לשוק המשתנה, גורמים לכ-5 מיליון לקוחות לפקוד את הרשת מדי חודש. המודעות של סופר-פארם לשוק המשתנה בתדירות גבוהה היא הבסיס ליכולתה לשמר את מעמדה המוביל בתחום הקמעונות. עיקר חוסנה של החברה מבוסס על כ-8,000 עובדיה, אשר גדלים עם הרשת לאורך השנים, מקבלים הכשרה מקצועית באקדמיית קופלר, שם מקנים להם כישורי ניהול עצמאיים ומספקים ללקוחותיהם שירות אדיב, יעיל ומקצועי.

הצלחה בינלאומית – בתחילת שנות ה-2000 החלה סופר-פארם בצעדיה הראשונים מחוץ לגבולות ישראל, מתוך תפיסה כי הקונספט הייחודי של הרשת יתאים לצרכים של לקוחות במדינות שונות בעולם. בשנת 2001 פתחה הרשת לראשונה סניפים בפולין, וכיום היא מפעילה שם 74 סניפים, ומחזור המכירות בשנת 2017 עמד על כ-800 מיליון זלוטי. במהלך 2015 חזרה סופר-פארם לפעול בסין ופתחה את החנות הראשונה שלה בביג'ין.

שיטת העמית – הנכס המרכזי של סופר-פארם הוא עמיתיה ועובדיה. שיטת העמית, שאותה הגה מורי קופלר, הינה שיטת זכיינות ייחודית. העמית, בדרך כלל רוקח, הוא בעל החברה המפעילה את הסניף, כאשר את הרכוש הקבוע, הרישיונות והאשראי הכספי מספק המשרד המרכזי. העמית מתפקד כאחראי על התוצאות התפעוליות, והחברה מספקת מומחיות תאגידית, קמפיינים שיווקיים, הסכמי סחר והסדרי מימון. שיטה זו ממריצה את העמית להצליח ומשיגה את התוצאות הרווחיות ביותר הן עבור סופר-פארם והן עבור עמיתיה.

המשרד המרכזי – את אסטרטגיית סופר-פארם מגבש המשרד המרכזי היושב בהרצליה, והוא גם מעניק תמיכה וגיבוי לסניפים. המשרד כולל את המחלקות שיווק, סחר, תפעול, ניהול מערכות המידע, נכסים, משאבי אנוש, מימון, כלכלה, נדל"ן ומנהלה, ומונה כ-285 עובדים.

שירות לקוחות – אחד מערכי הליבה המרכזיים של סופר-פארם הוא השירות, שהוא חלק בלתי נפרד מתרבות החברה, והוא אשר מעניק לה את הבידול והאיכות לאורך השנים. כל עמית שם דגש על חשיבות איכות השירות והמקצועיות בפני צוות המנהלים שלו על מנת לתת מענה לצורכי הלקוחות, תוך גמישות מקסימלית. הרשת מבצעת מדידות של איכות השירות ומתגמלת בהתאם סניפים מצטייני שירות.

סניפי סופר-פארם – סניפי הרשת ממוקמים בקניונים, מרכזי קניות, מרכזי ערים ובשכונות. שטחו של סניף ממוצע ברשת הוא כ-500 מ"ר. כל סניף כולל את המחלקות הבאות:
בית מרקחת: העוגן של הסניף, בו נמכרות תרופות מרשם ותרופות ללא מרשם ללקוחות פרטיים ולמבוטחי קופות החולים. רוקחי סופר-פארם מוכרים בידע המקצועי, במומחיות ובכישורי השירות שלהם.
מוצרי טבע ותוספי מזון: ויטמינים ומינרלים, תוספי דיאטה, תרופות טבעיות, מוצרי קוסמטיקה טבעיים, מזון בריא, תרופות אלטרנטיביות וכן טיפול רפואי הוליסטי.
קוסמטיקה: מגוון רחב של בשמים ומוצרי טיפוח של המותגים המובילים והאהובים הנמכרים על ידי יועצות יופי מקצועיות.
טואלטיקה: חלק גדול מהמדפים, בעיקר בכניסה לסניף, מוקדש לשמפו, מרכך, דאודורנט, מוצרי גילוח, צבעי שיער ומוצרים רבים אחרים.
מחלקת תינוקות: כל מגוון המוצרים והאביזרים הדרושים לתינוקות ולפעוטות.
מחלקת אופטיקה: סופר-פארם מתרחבת בתחום האופטיקה ומפעילה שלושה סוגי של מחלקות, לרבות אופטומטריסטים המבצעים בדיקות ראייה ב-33 סניפים. הרשת מציעה משקפי ראייה, שמש, מכונות לשכפול משקפיים וכן עדשות ותמיסות.

הפצה מרכזית – בסוף 2011 החלה סופר-פארם לפעול בהפצה מרכזית דרך המרכז הלוגיסטי שהקימה עבורה חברת כמיפל במטרה לשפר את זמינות המוצרים והשירות בסניפים. כמיפל זכתה במכרז להקמה ותפעול של המרכז הלוגיסטי בשנת 2008, והקימה מאז את המרלו"ג המשתרע על פני 10,000 מ"ר בפארק לב הארץ שסמוך לראש העין.

Life – סופר-פארם הייתה החברה הראשונה בישראל להשיק מותג פרטי בישראל. לייף, אשר הושק בשנת 1994, הוא מותג לכל דבר הפועל בתחומי הבריאות והיופי ומציע מגוון רחב של מוצרים: תרופות, ויטמינים ותוספי תזונה, מוצרי תינוקות, טואלטיקה וכן מוצרי איפור וטיפוח. כל המוצרים מיוצרים על ידי יצרנים מובילים בארץ ובעולם ומאופיינים באיכות גבוה, מחירים נוחים וחדשנות.

LifeStyle – סופר-פארם הייתה החברה הראשונה בישראל שהשיקה מועדון לקוחות בשנת 1997 – מועדון לייף סטייל שנתן ללקוחות הטבות בסופר-פארם וברשתות נוספות. ב-2009 שדרגה סופר-פארם את המועדון והשיקה כרטיס אשראי עם חברת ישראכרט לשימוש בארץ ובחו"ל. המועדון מונה למעלה מ-550 אלף לקוחות שנהנים ממבצעים וקופונים אטרקטיביים לקניות בסופר-פארם, מהטבות מותאמות אישית לקניה ברשת, ומהטבות במגוון בתי עסק ובהם איסתא, קרביץ, סטימצקי, מקדולנדס, רשת מועדוני הכושר גו אקטיב וקבוצת גולף.

פעילות בקהילה – רשת סופר-פארם מאמינה כי כרשת שפועלת בקהילה, היא צריכה גם להחזיר לקהילה. סופר-פארם יוזמת פעילויות בבתי חולים, בתי ספר ומרכזים קהילתיים שונים. בנוסף, מקיימת הרשת מספר התרמות בקופותיה, שבמהלכן היא מאפשרת ללקוחותיה לרכוש מוצרים שונים שהתמורה מהם נתרמת. לעמותות שונות בהן האגודה לסוכרת נעורים, אשר ליאון קופלר הבעלים של סופר-פארם הוא נשיאה, עמותת חיים, עמותת לראות, וראייטי, המפעל להכשרת ילדי ישראל, מרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית ועוד.

 

 

אולי יעניין אותך גם


אחת מכל שבע חברות בענף מוצרי התינוקות נמצאת בסכנת קריסה

בדיקה: 1 מכל 7 חברות בענף מוצרי התינוקות נמצאת בסכנת קריסה המשבר הבא? מבדיקה של CofaceBdi עולה כי רמת הסיכון של החברות והרשתות המוכרות מוצרים, בגדים וריהוט המיועדים לתינוקות – זינקה ב-7.3% בתוך שנתיים. הסיבות: עלייה ברכישות האונליין של מוצרים אלה והחרפת התחרות בענף כתוצאה מכניסת שחקניות חדשות להמשך הכתבה ב YNET

האם שמות וכתובות אימייל מהווים מאגר מידע תחת חוק הגנת הפרטיות? (מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות')

עו"ד טלי יבין-סורסקי ועו"ד דוד מירצ'ין משרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות'