BDI

סופר-פארם (ישראל) בע"מ

רשת דראגסטור קמעונאית

פרופיל

שנת הקמה 1978
כתובת רח' שנקר אריה 16, הרצליה פיתוח 4672516 - ראה מפה
טלפון 09-9725000
פקס 09-9725050
רשתות חברתיות
אתר החברה www.super-pharm.co.il
פרופילים נוספים סופר-פארם – החברות שהכי טוב לעבוד בהן
   

מנהלים

ניצן לביא, מנכ"ל, סופר-פארם (ישראל) בע"מ

ניצן לביא

מנכ"ל

ליאון קופלר, יו"ר, סופר-פארם (ישראל) בע"מ

ליאון קופלר

יו"ר

אודות


סופר-פארם היא רשת הדראגסטור הגדולה והמובילה בישראל. החברה נוסדה בשנת 1978 על ידי משפחת קופלר. היא כוללת כיום 256 סניפים ברחבי הארץ, 78 סניפים בפולין ואתר אינטרנט. בחנויות ניתן למצוא מגוון רחב של תרופות, מוצרי בריאות, ויטמינים ומינרלים, קוסמטיקה, אופטיקה, טואלטיקה ומוצרי תינוקות. מחזור המכירות לשנת 2019 לרבות הפעילות הבינלאומית בפולין עמד על 5.8 מיליארד ₪. הצלחתה העסקית, החדשנות הקמעונאית, שיטות השיווק והפרסום, מבנה הרשת ותפעולה, הפכו את סופר-פארם מודל לחיקוי.

מציבים סטנדרטים קמעונאיים חדשים – סופר-פארם נבנתה בהשראת רשת SHOPPERS DRUG MART, רשת דראגסטור מובילה בקנדה, שאותה ייסד מורי קופלר ב-1962. המומחיות, המקצועיות ותרבות השירות של סניפי סופר-פארם מהווים את עיקר חוזקה וייחודה של החברה, אשר קבעה סטנדרטים חדשים בתחום הקמעונות בישראל ועיצבה תרבות צריכה חדשה. חוויית הקנייה בסופר-פארם כוללת סניפים נקיים, מעברים רחבים, סיוע מקצועי, שעות פתיחה ארוכות וחנייה זמינה. זאת לצד זיהוי מתמיד של צורכי הלקוחות והתאמת הסניפים והמגוון לשוק המשתנה, גורמים לכ-5.4 מיליון לקוחות לפקוד את הרשת מדי חודש. המודעות של סופר-פארם לשוק המשתנה בתדירות גבוהה היא הבסיס ליכולתה לשמר את מעמדה המוביל בתחום הקמעונות. עיקר חוסנה של החברה בישראל מבוסס על כ-9,000 עובדי הסניפים, אשר גדלים עם הרשת לאורך השנים, מקבלים הכשרה מקצועית באקדמיית קופלר, שם מקנים להם כישורי ניהול עצמאיים ומספקים ללקוחותיהם שירות אדיב, יעיל ומקצועי.

הצלחה בינלאומית – בתחילת שנות ה-2000 החלה סופר-פארם בצעדיה הראשונים מחוץ לגבולות ישראל, מתוך תפיסה כי הקונספט הייחודי של הרשת יתאים לצרכים של לקוחות במדינות שונות בעולם. בשנת 2001 פתחה הרשת לראשונה סניפים בפולין, וכיום היא מפעילה שם 78 סניפים ואתר אינטרנט. מחזור המכירות בפולין בשנת 2019 עמד על כ-730 מיליון זלוטי.

שיטת העמית – הנכס המרכזי של סופר-פארם הוא עמיתיה ועובדיה. שיטת העמית, שאותה הגה מורי קופלר, הינה שיטת זכיינות ייחודית. העמית, הוא בעל החברה המפעילה את הסניף, כאשר את הרכוש הקבוע, הרישיונות והאשראי הכספי מספק המשרד המרכזי. העמית מתפקד כאחראי על התוצאות התפעוליות, והחברה מספקת מומחיות תאגידית, קמפיינים שיווקיים, הסכמי סחר והסדרי מימון. שיטה זו ממריצה את העמית להצליח ומשיגה את התוצאות הרווחיות ביותר הן עבור סופר-פארם והן עבור עמיתיה.

המשרד המרכזי – את אסטרטגיית סופר-פארם מגבש המשרד המרכזי היושב בהרצליה, והוא גם מעניק תמיכה וגיבוי לסניפים. המשרד כולל את המחלקות שיווק, סחר, תפעול, ניהול מערכות המידע, נכסים, משאבי אנוש, מימון, כלכלה, נדל"ן ומנהלה, ומונה כ-320 עובדים.

שירות לקוחות – אחד מערכי הליבה המרכזיים של סופר-פארם הוא השירות, שהוא חלק בלתי נפרד מתרבות החברה, והוא אשר מעניק לה את הבידול והאיכות לאורך השנים. כל עמית שם דגש על חשיבות איכות השירות והמקצועיות בפני צוות המנהלים שלו על מנת לתת מענה לצורכי הלקוחות, תוך גמישות מקסימלית. הרשת מבצעת מדידות של איכות השירות ומתגמלת בהתאם סניפים מצטייני שירות.

סניפי סופר-פארם – סניפי הרשת ממוקמים בקניונים, מרכזי קניות, מרכזי ערים ובשכונות. שטחו של סניף ממוצע ברשת הוא כ-500 מ"ר. כל סניף כולל את המחלקות הבאות:

  • בית מרקחת: העוגן של הסניף, בו נמכרות תרופות מרשם ותרופות ללא מרשם ללקוחות פרטיים ולמבוטחי קופות החולים. רוקחי סופר-פארם מוכרים בידע המקצועי, במומחיות ובכישורי השירות שלהם.
  • מוצרי טבע ותוספי מזון: ויטמינים ומינרלים, תוספי דיאטה, תרופות טבעיות, מוצרי קוסמטיקה טבעיים, מזון בריא, תרופות אלטרנטיביות וכן טיפול רפואי הוליסטי.
  • קוסמטיקה: מגוון רחב של בשמים ומוצרי טיפוח של המותגים המובילים והאהובים הנמכרים על ידי יועצות יופי מקצועיות.
  • טואלטיקה: חלק גדול מהמדפים, בעיקר בכניסה לסניף, מוקדש לשמפו, מרכך, דאודורנט, מוצרי גילוח, צבעי שיער ומוצרים רבים אחרים.
  • מחלקת תינוקות: כל מגוון המוצרים והאביזרים הדרושים לתינוקות ולפעוטות.
  • מחלקת אופטיקה: סופר-פארם מתרחבת בתחום האופטיקה ומפעילה שלושה סוגי של מחלקות, לרבות אופטומטריסטים המבצעים בדיקות ראייה ב-66 סניפים. הרשת מציעה משקפי ראייה, שמש, מכונות לשכפול משקפיים וכן עדשות ותמיסות.

Life – סופר-פארם הייתה החברה הראשונה בישראל להשיק מותג פרטי בישראל. לייף, אשר הושק בשנת 1994, הוא מותג לכל דבר הפועל בתחומי הבריאות והיופי ומציע מגוון רחב של מוצרים: תרופות, ויטמינים ותוספי תזונה, מוצרי תינוקות, טואלטיקה וכן מוצרי איפור וטיפוח. כל המוצרים מיוצרים על ידי יצרנים מובילים בארץ ובעולם ומאופיינים באיכות גבוה, מחירים נוחים וחדשנות.

LifeStyle סופר-פארם הייתה החברה הראשונה בישראל שהשיקה מועדון לקוחות בשנת 1997 – מועדון לייף סטייל שנתן ללקוחות הטבות בסופר-פארם וברשתות נוספות. ב-2009 שדרגה סופר-פארם את המועדון והשיקה כרטיס אשראי עם חברת ישראכרט לשימוש בארץ ובחו"ל. כיום, המועדון מונה למעלה מ-530 אלף לקוחות שנהנים ממבצעים וקופונים אטרקטיביים לקניות בסופר-פארם וברשתות מובילות נוספות. זאת בנוסף להטבות ומבצעים המשתנים מעת לעת בתחומים שונים כגון תרבות ופנאי, מופעים, אופנה כלי רכב ומשרותים פיננסיים ייחודיים – הצעות ביטוח, הלוואות בתנאים מועדפים. מעבר לכל ההטבות הרגילות, הלקוחות נהנים גם מימי מכירה בלעדיים, ממבצעים אטרקטיביים לאורך כל השנה ומהנחות קבועות אוטומטיות באלפי בתי עסק ברחבי הארץ.

אתר און ליין – בשנת 2017 סופר-פארם השיקה את אתר הקניות שלה בו יוכלו לקוחות הרשת לרכוש מגוון רחב של מותגי קוסמטיקה יוקרתית, מוצרים ממגוון המחלקות וגם אפשרות להזמין תרופות ללא מרשם. את התרופות ניתן לאסוף מהסניף תוך 3 שעות או משלוח עד הבית.

הפצה מרכזית – בסוף 2011 החלה סופר-פארם לפעול באחסון והפצה מרכזית דרך המרכז הלוגיסטי שהקימה עבורה חברת כמיפל במטרה לשפר את זמינות המוצרים והשירות בסניפים. כמיפל זכתה במכרז להקמה ותפעול של המרכז הלוגיסטי בשנת 2008, כיום כמיפל מפעילה עבור סופר-פארם שלושה מרלו"גים (יבש, מצונן, בית מרקחת ואתר on-line) בשטח כולל של 25,000 מ"ר.

פעילות בקהילה – רשת סופר-פארם מאמינה כי כרשת שפועלת בקהילה, היא צריכה גם להחזיר לקהילה. סופר-פארם יוזמת פעילויות בבתי חולים, בתי ספר ומרכזים קהילתיים שונים. בנוסף, מקיימת הרשת מספר התרמות בקופותיה, שבמהלכן היא מאפשרת ללקוחותיה לרכוש מוצרים שונים שהתמורה מהם נתרמת. לעמותות שונות בהן האגודה לסוכרת נעורים, אשר ליאון קופלר הבעלים של סופר-פארם הוא נשיאה, עמותת חיים, עמותת לראות, וראייטי, המפעל להכשרת ילדי ישראל, מרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית ועוד.

אולי יעניין אותך גם


פירוק שיתוף בקרקע – האם לפי החלוקה הפיזית המוסכמת או לפי הרישום?

לאחרונה, מתחם בדרום תל אביב נמכר במסגרת הליך פירוק שיתוף והעלה שאלות מורכבות בכל עניין חלוקת תמורת הקרקע. המתחם רשום בטאבו כחלקה אחת במושע, למרות שבמשך עשרות שנים קיימת חלוקה מוסכמת בעין. כלומר, בעלי הזכויות החזיקו חלקים מסוימים בקרקע, והקימו בתי עסק, כל אחד בחלקו שלו.
חלק מהחלקה, העובר על אחזקת חלק מהבעלים, ייועד בתכנית לייעוד של דרך. כאן עולות השאלות– איך תתבצע חלוקת התמורה במסגרת פירוק השיתוף? האם השותף שעל חלקו עוברת פיזית ההפקעה ייאלץ לקבל שווי נמוך יותר לאור העובדה כי ייעוד הקרקע שלו הוא דרך, ושאר השותפים שעליהם לא "נופלת" ההפקעה, ייהנו משווי גבוה יותר? או שמא יישאו כל השותפים בנטל ההפקעה, לאור העובדה כי הרישום בטאבו במשותף?

פיצויים בלשון הרע ובתביעות דיבה

פסיקת פיצויים בלשון הרע במקרים חמורים – הצצה לנעשה בחו"ל