BDI

סופר-פארם (חנויות הרשת והמשרד המרכזי)

רשת דראגסטור קמעונאית

פרופיל

שנת הקמה 1978
כתובת רח' שנקר אריה 16, הרצליה פיתוח 4672516 - ראה מפה
טלפון 09-9725000
פקס 09-9725050
רשתות חברתיות
אתר החברה www.super-pharm.co.il
פרופילים נוספים סופר-פארם (חנויות הרשת והמשרד המרכזי)
   

מנהלים

ניצן לביא, מנכ"ל, סופר-פארם (חנויות הרשת והמשרד המרכזי)

ניצן לביא

מנכ"ל

ליאון קופלר, יו"ר, סופר-פארם (חנויות הרשת והמשרד המרכזי)

ליאון קופלר

יו"ר

אודות סופר-פארם (חנויות הרשת והמשרד המרכזי)


סופר פארם היא רשת בתי המרקחת המובילה בישראל. החברה נוסדה בשנת 1978 על ידי משפחת קופלר. היא כוללת כיום כ-275 סניפי סופר-פארם ברחבי הארץ המופעלים בידי זכיינים, 78 סניפים בפולין ואתר אונליין. בשנה החולפת הרחיבה החברה את פעילותה באמצעות כניסה לתחומי פעילות נוספים ובאמצעות תתי פורמטים חדשים: דיילי'ס (Daily’s) רשת המתמחה במזון טרי בשיטת GRAB & GO לצד תרופות ומוצרי טואלטיקה, גאלרי (GALLERY) חנות חווייתית בתחום הביוטי, וביוטי קליניק (Beauty Clinic) – רשת מרפאות אסתטיקה מתקדמת.

בחנויות סופר-פארם ניתן למצוא מגוון רחב של תרופות, מוצרי בריאות, ויטמינים ומינרלים, קוסמטיקה, אופטיקה, טואלטיקה ומוצרי תינוקות. מחזור המכירות לשנת 2020 לרבות הפעילות הבינלאומית בפולין עמד על כ-6 מיליארד שקל. הצלחתה העסקית, החדשנות הקמעונאית, שיטות השיווק והפרסום, מבנה הרשת ותפעולה, הפכו את סופר-פארם מודל לחיקוי.

סופר-פארם נבנתה בהשראת רשת SHOPPERS DRUG MART, רשת דראגסטור מובילה בקנדה, שאותה ייסד מורי קופלר ב-1962. סופר-פארם הביאה לישראל קונספט שקודם לכן היה קיים רק בחו"ל ומיצבה את עצמה כפורצת דרך. גישתה החדשנית בתחום הקמעונאות מאפשרת לה לשמור על מובילותה גם כיום באמצעות חוויית קנייה מבודלת, הטמעת טכנולוגיות ייחודיות, והתאמתם לצרכי הצרכנים.
מעבר לכך, כוחה של סופר-פארם נובע מהפן האנושי שלה. העובדים האיכותיים שעובדים בחנויות הרשת – הם הנכס החשוב ביותר של הרשת. חברות הזכיין המפעילות את חנויות הרשת, מעסיקות כ-9,000 עובדים בכל רחבי הארץ במגוון תפקידים, ומעניקים שירות מקצועי, יעיל ורגיש לכ-5.4 מיליון לקוחות בחודש.

בתי מרקחת
חנויות סופר-פארם הן בתי מרקחת המשרתים את מבוטחי קופות החולים ולקוחות פרטיים ומציעים מגוון רחב של תרופות, מוצרי טבע, תוספי תזונה ודרמו-קוסמטיקה.

קוסמטיקה
בנוסף למותגים של החברות הגדולות הנמכרים בסניפים, סופר-פארם מייבאת מותגי קוסמטיקה שייחודיים לה כדי להציע ללקוחותיה חוויה מבודלת – ONLY AT.

אופטיקה
סופר-פארם מציעה מחלקות אופטיקה עם בדיקות ראייה בכ-70 חנויות, וזאת בנוסף למשקפי ראייה, שמש, מכונות לשכפול משקפיים וכן עדשות ותמיסות.

Life (לייף)
סופר-פארם היא חלוצת המותג הפרטי בישראל, והיא מציעה מותג פרטי במחירים משתלמים מאז 1995. המותג הפרטי Life חולש על שורה ארוכה של קטגוריות ביניהן מוצרי טואלטיקה, תרופות, ויטמינים, מזון ומוצרי תינוקות.

אונליין
ב-2017 סופר-פארם השיקה את אתר הקניות המקוון שלה המציע את מגוון המוצרים שנמכרים בחנויות. את ההזמנות ניתן לאסוף מהסניף תוך 3 שעות או לבצע משלוח עד הבית. בהמשך, לצד אתר הסחר העצמאי שלה, הרחיבה סופר-פארם את פעילותה והחלה להציע מוצרים של מוכרים בשלל תחומים, בנוסף למגוון המוכר של הקטגוריות שמזוהות עמה.

רשתות חדשות שפועלות תחת סופר-פארם:
דיילי'ס (Daily’s) – רשת של מזון טרי בשיטת GRAB & GO לצד תרופות ומוצרי פארם.
גאלרי (GALLERY) – חנות חווייתית בתחום הקוסמטיקה המציעה מגוון רחב של מותגי ביוטי מובילים.
ביוטי קליניק (Beauty Clinic) – רשת מרפאות אסתטיקה רפואיות, המתמחות בכירורגיה פלסטית, אסתטית ומשחזרת.

הזכיינים – שיטת העמית
סופר-פארם פועלת בשיטת זכיינות ייחודית. הזכיין מכונה עמית. העמית הוא בעל החברה המפעילה את החנות. הרכוש הקבוע, הרישיונות והאשראי הכספי, כמו גם התמיכה השיווקית ותנאי הסחר – מגיעים מהמשרד המרכזי. שיטה זו מתמרצת את העמית להצליח, מאפשרת מסלול התקדמות ומשיגה את התוצאות הטובות ביותר הן עבור סופר-פארם והן עבור עמיתיה. העמית על פי רוב מקודם מתוך הרשת לאחר שעבר הכשרה מקצועית וניהולית.

המשפחה – ערך מרכזי
סוד צמיחתה של רשת סופר-פארם נעוץ בשורה של ערכים – מובילות, שירות, יושרה, שיטת העמית ומשפחה. ערך המשפחתיות מלווה את סופר-פארם מיום הקמתה, וגם היום, לאחר שצמחה והתפתחה, סופר-פארם היא בראש וראשונה משפחה, שאנשים נשארים בה שנים ארוכות ומבקשים להצטרף אליה הודות ליחס החם, לפרגון והתמיכה ולעבודת הצוות.

מסלול פיתוח קריירה
סופר-פארם מציעה לעובדי החנויות מסלולי קריירה ארוכי שנים. מרבית המנהלים בחנויות הרשת התקדמו לאורך השנים מתפקידים זוטרים ועד לעמדות ניהול: החל במנהלי משמרת, מנהלי מחלקות ועד לעמיתים – אפשרות הקוסמת לרבים ומושכת כוח אדם איכותי. בנוסף, מונה המשרד המרכזי של סופר-פארם כ-400 עובדים, וגם בו מוצעים מגוון תפקידים. כל אחד מעובדי החנויות המיועד לתפקידי ניהול עובר הכשרות באקדמיית קופלר לקמעונאות – האוניברסיטה של סופר-פארם.

אוניברסיטה לעובדי החנויות
חנויות סופר-פארם משקיעות רבות בהכשרה, העשרה ופיתוח עובדי החנויות ב"אקדמיית קופלר לקמעונאות", המנוהלת על ידי סופר-פארם. פעילות האקדמיה כוללת 5 פקולטות מקצועיות: ניהול, רוקחות, שירות, קוסמטיקה ואופטיקה. בכל פקולטה שלושה מסלולים מרכזיים – בסיסי, מתקדם ומסלול לקמעונאות בכירה.
במסלולים השונים מקבלים עובדי החנויות, שנבחרו על ידי העמיתים, כלים שיסייעו להם להעניק את רמת השירות הגבוהה המאפיינת את הרשת, ידע בניהול, בקמעונות בתחום הפיננסי וכן הדרכות מקצועיות בנושאי רוקחות, קוסמטיקה ואופטיקה. במסגרת האקדמיה נערכים גם קורסים בשיתוף פעולה עם אוניברסיטאות מובילות.

סופר-פארם למען הקהילה
סופר-פארם מאמינה במעורבות ובתרומה לקהילה, ושמה בראש האג’נדה שלה את סוגיית המאבק באלימות במשפחה. במסגרת זו סופר-פארם החלה ב-2021 בתכנית שמטרתה להנגיש לציבור הרחב את הסימנים שמאפשרים זיהוי אלימות רגשית, פיזית או כלכלית בסביבה הקרובה. לשם כך סופר-פארם הקימה מתחם תוכן באתר שלה שמפנה ישירות לארגונים ולעמותות הפועלים בתחום.. בנוסף, סופר-פארם מקיימת מדי שנה מספר התרמות לעמותות שונות, בהן האגודה לסוכרת נעורים (ליאון קופלר יו"ר סופר-פארם הוא נשיא האגודה), עמותת חיים, וראייטי, מרכזי סיוע לנפגעות תקיפה מינית ועוד.

שביעות הרצון של העובדים
סופר-פארם מקפידה לבדוק את מידת שביעות הרצון של עובדי חנויות העמיתים והמשרד המרכזי. בין השאר, סופר-פארם משתתפת בסקר שביעות הרצון בקרב העובדים שמקיימת CofaceBdi זה מספר שנים. ממצאי הסקר מלמדים כי שביעות הרצון של עובדי חנויות סופר-פארם והמשרד המרכזי גבוהה משמעותית מהממוצע במשק- באופן כללי ובענף בפרט היא זוכה לציונים הגבוהים ביותר. האיתנות של המותג סופר-פארם היא קריטריון הזוכה לציון גבוה במיוחד בקרב עובדי החנויות והמשרד המרכזי, כמו גם יחסי העבודה הטובים בחנויות, ההווי והאווירה.