המתודולוגיה של הדירוג
דירוג BdiCode מבוסס על מתודולוגיה חדשנית וייחודית שפותחה על ידי CofaceBdi לדירוג החברות המובילות במשק. בבסיסה המתודולוגיה נובעת מהגדרות מגוונות ורחבות למושג “מובילות עסקית״.
אנחנו ב-CofaceBdi, שעוסקים שנים בניתוח החברות במשק הישראלי, חיפשנו את הקוד העסקי/הגנטי להגדרת החברות המובילות במשק. האם מובילות חברה מוגדרת בגודל והיקף פעילותה, או ביציבות, רווחיות, או בשיעורי צמיחה, במנהלים כריזמטיים, או בפריצה לתחומים ושווקים חדשים, או אולי בהכנעת המתחרים, בסביבת העבודה שהחברה מקנה לעובדיה או בתגמול העובדים, בתרומה לקהילה ומעורבות חברתית. אכן, הקוד למובילות עסקית הינו רב מימדי, ומורכב משקלול של מספר רב של תחומים ומאפיינים הן בהיבט האיכותי והן בהיבט הכמותי. BdiCode הקוד העסקי למצוינות ומובילות עסקית משקף הסתכלות רחבה על החברות במשק הישראלי במגוון הפרמטרים המוזכרים לעיל שיוצרים חברה מצליחה ומובילה.
הקריטריונים לדירוג
היקפי הפעילות שאליהם צורפו גם מדדים של הערך המוסף – המשקפים את התרומה של החברה למחזור הפעילות.
- מדד רווחיות. לא מספיק להיות גדול… השאלה מהי התשואה שהחברה מייצרת להיקף פעילותה האמיתי ומהי הרווחיות שלה?
- שיעורי הצמיחה לאורך זמן, חדשנות במוצרים חדשים, טכנולוגיות חדשות, תחומי פעילות ושווקים חדשים.
- דירוג הסיכון של החברה ומוסר התשלומים שלה; ככל שהחברה מסוכנת פחות ונוהגת לשלם לספקיה במועד, כך שופר כמובן הציון שלה.
- היקף התרומה לקהילה ופעולות המעידות על מעורבות חברתית של החברה ו/או העובדים.
ולצד המדדים הכמותיים גם מדדים איכותיים:
- עד כמה החברה מנוהלת היטב, וכיצד היא ומנהליה מוערכים ע״י המנהלים במשק.
- איזו סביבת עבודה יוצרת החברה – עד כמה טוב לעבוד בה ועד כמה רוצים לעבוד בה?
המפתח למובילות ולהצלחת החברה נגזר משילוב של מדדים כמותיים וערכיים-איכותיים.