BDI

אדמה פתרונות לחקלאות בע"מ

פיתוח, ייצור ושיווק פתרונות להגנת הצומח

פרופיל

שנת הקמה 1997
כתובת רח' גולן, איירפורט סיטי 7015103 - ראה מפה
טלפון 073-2321000
פקס 073-2321074
דוא"ל [email protected]
רשתות חברתיות
אתר החברה www.adama.com
   

מנהלים

יאנג שינצ'יאנג, יו"ר, אדמה פתרונות לחקלאות בע"מ

יאנג שינצ'יאנג

יו"ר

חן ליכטנשטיין, נשיא ומנכ"ל, אדמה פתרונות לחקלאות בע"מ

חן ליכטנשטיין

נשיא ומנכ"ל

אודות


החל מיולי 2017, מוחזקת אדמה פתרונות לחקלאות בע"מ במלואה על ידי אדמה בע"מ ("אדמה"), חברה סינית אשר מניותיה נסחרות בבורסה בשנזן. אדמה הינה אחת מהחברות המובילות בעולם בתחום הגנת הצומח. אנו שואפים ליצור פשטות בחקלאות ומציעים לחקלאים פתרונות ושירותים יעילים אשר מקלים עליהם ומסייעים להם לצמוח. אדמה מחזיקה באחד מסלי המוצרים המקיפים והמגוונים בעולם, המציע מוצרים מבודלים ואיכותיים להגנת הצומח. מעל 7,000 עובדי אדמה מגיעים לחקלאים ביותר מ-100 מדינות ברחבי העולם, ומספקים להם כלים להתמודד עם עשבים, מזיקים ונגעים, ולשפר את יבוליהם.

אדמה ממלאת תפקיד מרכזי במאמצים להגדיל את אספקת המזון העולמית על מנת להאכיל את אוכלוסיית העולם הגדלה, בעזרת המוצרים האמינים והאפקטיביים שלה להגנת הצומח. חברה בעלת היסטוריה של יותר מ-70 שנה, אדמה היא אחת החברות הגדולות בתעשיית הגנת הצומח העולמית, תעשיה ששוויה כ-65 מיליארד דולר, כאשר קצב הצמיחה של אדמה גבוה פי שלושה מקצב הצמיחה של התעשייה. שורשיה של החברה נטועים בהקמת שתיים מהחברות שהפכו מאוחר יותר למובילות בישראל בתחום הגנת הצומח – אגן, שהוקמה ב-1945, ומכתשים, שהוקמה ב-1952, אשר התמזגו ב-1997 ויצרו את מכתשים אגן. מכתשים אגן שינתה את שמה לאדמה ב-2014, והשיקה בשנה זו את המותג הגלובלי החדש שלה. ממקורותיה של החברה בנגב, כאשר מתקני הייצור והמו"פ העיקריים שלה עדיין נמצאים בדרום הארץ, הפכה אדמה לחברה גלובלית מובילה עם מכירות ביותר מ-100 מדינות. ב-2011 קנה כמצ'יינה (תאגיד הכימיה הלאומי הסיני) 60% ממניות אדמה, וב-2016 השלים קניה של 40% הנותרים מידי IDB, וכעת אדמה נמצאת בבעלות מלאה של כמצ'יינה. ב-2018 הכנסות אדמה היו 3.9 מיליארד דולר. אגרות החוב של אדמה פתרונות לחקלאות בע"מ נסחרות בבורסת תל אביב.
אדמה חוזרת לשוק המניות ומממשת את הכיוון האסטרטגי שלה, ליצור את חברת הגנת הצומח הגלובלית-סינית האחודה היחידה בעולם, על ידי השילוב שלה עם Hubei Sanonda Ltd. – יצרנית סינית מובילה של חומרי הגנת הצומח.

אסטרטגיה גלובלית
האסטרטגיה של אדמה נסמכת על שלושה יסודות:
• סל המוצרים ההיברידי – אדמה שואפת להביא לחקלאים מגוון רחב של מוצרים מבודלים המותאמים לצרכיהם, בדגש על תערובות ופורמולציות יחודיות, עם תמהיל הולך וגדל של פתרונות חדשניים בסל המוצרים.
• להגיע להמונים – אדמה שמה את החקלאי במרכז של כל מה שהיא עושה, במטרה לפשט את חיי החקלאים. אדמה היא חברה מובילה בשווקים מתעוררים בעלי שיעור צמיחה גבוה, ושואפת להתקרב לחקלאים כדי להבין את צרכיהם ולעזור להם לגדול.
• מסין ואילך – הקשר הייחודי של אדמה לסין מקנים לה יתרונות רבים המאפשרים לה לנצל את ההזדמנויות בשוק הגנת הצומח הסיני, הגדל במהירות, ולמנף את יכולות המו"פ והייצור הייחודיות הקיימות בסין.

מוצרים
אדמה מציעה ללקוחותיה מגוון רחב של פתרונות להגנת הצומח – קוטלי עשבים, קוטלי חרקים, קוטלי פטריות, מווסתי גדילת צמחים וטיפולי זרעים – אשר משפרים את האיכות והכמות של היבול על ידי הגנה מעשבים, חרקים ופטריות. סל המוצרים המקיף של החברה, אשר הינו אחד הגדולים בעולם, מכיל יותר מ-270 חומרים פעילים ויותר מ-1,000 מוצרים, אשר מספקים מענה לכל צורך, בכל יבול מרכזי ובכל שוק גלובלי.

שרשרת הערך הגלובלית
אדמה ממנפת את הגישה הישירה לחקלאים בכל השווקים המרכזיים כדי ליצור פתרונות חדשניים ואפקטיביים עבורם, בעזרת יכולותיה הייחודיות בתחום המו"פ, הרישוי, הייצור ושרשרת האספקה. לאדמה מערך מסחרי מהגדולים בעולם, הכולל יותר מ-45 חברות בת הממוקמות בכל יבשת ומוכרות ליותר מ-100 מדינות. לחברה ישנה נוכחות ישירה בכל אחד מ-20 השווקים החקלאיים הגדולים בעולם. אדמה שואבת את הרעיונות למוצרים מהחקלאים וצרכיהם. לאחר מכן רעיונות אלה מגיעים למעבדות המחקר והפיתוח המתקדמות שלה ולניסוי שדה בכל העולם ולבסוף- לשוק, לאחר תהליכי רישוי הנתמכים ביכולות רישוי ייחודיות בכל השווקים המרכזיים. לאדמה שני מרכזי ייצור ותפעול עיקריים, בישראל ובסין, ומתקנים נוספים ברחבי העולם כולל במדינות כגון ברזיל והודו.

דאגה לסביבה
אדמה מבינה את המשמעות של דאגה לסביבה ומחויבת במלואה להגנתה. אדמה שואפת להפחית את טביעת הרגל הסביבתית שלה לאורך כל מחזור החיים של מוצריה: החל מתהליך הפיתוח, דרך שיפורים מתמידים בתהליכי היצור ולבסוף באריזה, הפצה ובמוצרים עצמם. בשנים האחרונות אדמה השקיעה יותר ממיליארד ₪ במתקני הייצור שלה בישראל כדי להפחית את השפעתה על הסביבה ולעמוד בתקנים הסביבתיים המחמירים בעולם.

אחריות תאגידית
מעורבות פעילה בקהילה תמיד היתה אחד המאפיינים העיקריים של אדמה. החברה יוזמת תכניות אשר מקדמות את החינוך והמדעים ומעודדת את עובדיה לקחת חלק פעיל ביוזמות המעורבות בקהילה שלה. אדמה יוזמת ומשקיעה בתכניות חינוכיות בכימיה, חקלאות וקיימות ובתחומי העשרה נוספים, כאשר מטרתה כפולה: לטפח את הדור הבא של המדענים, ולתמוך ולהשקיע בקהילות בהן היא פעילה. אדמה מפרסמת דוח אחריות תאגידית דו-שנתי, אשר מפרט את יוזמות האחריות התאגידית שלה.

אולי יעניין אותך גם


אתגר ההעברה הבין-דורית בעסקים משפחתיים עו"ד שלום הרשקוביץ – שותף במחלקת ניהול הון משפחתי ולקוחות פרטיים במשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות'

על פי מחקרים אקדמיים, רק כ-30% מהעסקים המשפחתיים ממשיכים להתקיים לאחר העברתם לבני הדור השני. פחות מ-10% מהעסקים המשפחתיים ממשיכים להתקיים לאחר העברה נוספת לדור השלישי.
במילים אחרות, אם החליט מייסד עסק משפחתי להוריש את העסקים לילדיו, קיים סיכון ממשי, בהסתברות של 70%, שילדיו לא יזכו ליהנות מפירות העסק שהקים בעמל רב, וסיכון של כ-90% (!) שנכדיו לא יוכלו לעשות כן.

ההנחות והפטורים מארנונה למגורים לאוכלוסיות חלשות בערים מגיעות בממוצע ל- 32% מסך הגבייה

הנטל נופל על האוכלוסיות המשלמות ומגיע בערים מסוימות למעל מ – 1000 ש"ח בשנה.