BDI

בנק הפועלים בע"מ

בנק מסחרי

פרופיל

שנת הקמה 1921
כתובת שד' רוטשילד 50, ת.ד. 27, תל אביב 6100001- ראה מפה
טלפון 03-5673333
פקס 03-5607028
רשתות חברתיות
אתר החברה www.bankhapoalim.co.il
פרופילים נוספים בנק הפועלים – החברות שהכי טוב לעבוד בהן
   

מנהלים

ראובן קרופיק, יו"ר הדירקטוריון, בנק הפועלים בע"מ

ראובן קרופיק

יו"ר הדירקטוריון

דב קוטלר, מנכ"ל, בנק הפועלים בע"מ

דב קוטלר

מנכ"ל

אודות בנק הפועלים בע"מ


בנק הפועלים, שנוסד בשנת 1921, הוא המוסד הפיננסי הגדול והמוביל בישראל. במהלך 100 שנות קיומו, פיתח הבנק רשת סניפים לניהול הקשר עם קהל הלקוחות, מתן שירות וייעוץ בפעילויות מורכבות ובצמתי החלטה. בנוסף, פיתח הבנק יכולות דיגיטליות מתקדמות והוא מספק ללקוחותיו שירות בנקאי מותאם, נגיש ואינטואיטיבי. נוסף על פעילותו בארץ, פועל הבנק גם בחו"ל באמצעות סניפים, נציגויות וחברות-בנות וכן באמצעות קשרים עם בנקים ברחבי העולם. קבוצת בנק הפועלים היא מהמעסיקות הגדולות במשק הישראלי ומעסיקה כיום כ-8,800 עובדים.

חוסנו ומובילותו של הבנק במערכת הבנקאית בישראל משתקפים בדוחותיו הכספיים. בחודש מרץ 2021 פרסם הבנק את תוצאותיו לשנת 2020 ומהם עולה כי הרווח הנקי לשנת 2020 עמד על 2,056 מיליוני ש"ח בהשוואה ל-1,799 מיליוני ש"ח בשנת 2019. תשואת הרווח הנקי להון המיוחס לבעלי מניות הבנק בשנת 2020 הסתכמה ב-5.3%. הרווח הנקי** בשנת 2020 הסתכם ב-2,205 מיליון ש"ח בהשוואה ל-2,278 מיליון ₪ בשנת 2019. תשואת הרווח הנקי להון המיוחס לבעלי מניות הבנק בשנת 2020 ללא השפעות אלו כאמור עמדה על 5.7%.

ההון המיוחס לבעלי המניות של הבנק לסוף שנת 2020 הסתכם ב-39.9 מיליארד ש"ח, בהשוואה ל-38.2 מיליארד ש"ח בסוף שנת 2019.

הבנק מדורג על ידי חברות הדירוג המובילות בעולם כדלקמן:
(A2) על ידי Moody's, (A) על ידי Standard & Poor's ו-(A) על ידי Fitch Ratings. כמו כן, מדורג הבנק בישראל על ידי חברת Standard & Poor's Maalot (מעלות) בדירוג (AAA), ועל ידי חברת מידרוג (חברה בת של Moody's) בדירוג (Aaa).

קבוצת הבנק פועלת בישראל במכלול תחומי הבנקאות השונים ובפעילות המשיקה בשוק ההון, באמצעות שלוש חטיבות מרכזיות: החטיבה העסקית, החטיבה הקמעונאית וחטיבת שווקים פיננסיים ובנקאות בינלאומית.
החטיבה העסקית משרתת את מרבית הלקוחות העסקיים, כאשר בתחום החברות הגדולות (Corporate) פועלת החטיבה באמצעות סקטורים בעלי התמחות ענפית, בתחום החברות הבינוניות (Middle Market) פועלת החטיבה באמצעות מרכזי עסקים, הפרוסים ברחבי המדינה ובאמצעות סניפי הבנק המעניקים ללקוחות החטיבה שירותים תפעוליים.

החטיבה הקמעונאית (Retail) משרתת, בין השאר, לקוחות משקי בית, בנקאות פרטית, עסקים קטנים ותושבי חוץ, באמצעות למעלה מ-180 סניפים, 5 מרכז ייעוץ השקעות – פועלים INVEST ו-2 סניפים ניידים הנותנים מענה ללקוחות בעשרות נקודות שירות (כ-60% מהן הם בתי אבות/דיור מוגן ומרכזי קשישים), (נכון לאפריל 2021), לצד מגוון ערוצים ישירים: מכשירים לשירות עצמי בסניפים וב"חצרות לקוח" בפריסה רחבה, "פועלים באינטרנט", "פועלים בסלולר", מוקד "פועלים בטלפון", מוקד "קונקט"- ללקוחות בעלי אוריינטציה דיגיטלית, מערכת קולית לקבלת מידע וביצוע פעולות (IVR) ופניות ברשתות החברתיות.
בנוסף, הגביר הבנק את השימוש בשירות תיאום פגישות עם בנקאים, והוסיף ערוצים נוספים לתיאום פגישות, כדי לאפשר ללקוחות לתאם מפגש אישי איכותי ומקצועי.

כחלק מתפיסת השירות והאחריות החברתית, רואה הבנק בנגישות לאנשים עם מוגבלות נושא מהותי וחובה עסקית – ובמסגרת תפיסת השירות כאמור, הונגשו שירותי הבנק לאנשים עם מוגבלות ונושא הנגישות נלקח בחשבון בעת פיתוח מוצרים ותהליכים חדשים ובהתאמת פתרונות ייחודיים ללקוחות הבנק.
חטיבת שווקים פיננסיים ובנקאות בינלאומית מרכזת את פעילות קבוצת הבנק במרבית תחומי שוק ההון בארץ ובחו"ל. פעילות זו כוללת, בין היתר, מתן שירותי ביצוע פעולות מסחר בניירות-ערך (ברוקראז'), שמירת ניירות-ערך, שרותי מסחר במטבעות ובנגזרים, מחקר וייעוץ, שירותים למנהלי נכסים פיננסיים, ניהול תיקי השקעות, בנקאות להשקעות, עסקי חיתום וניהול הנפקות.
בנוסף לפעילות הבנקאית, עוסקת קבוצת הבנק בפעילויות משיקות, בעיקר בשוק ההון הבאה לידי ביטוי בין היתר, במתן שירותי ביצוע פעולות מסחר בניירות-ערך (ברוקראז'), שמירת ניירות-ערך, שרותי מסחר במטבעות ובנגזרים, מחקר וייעוץ, שירותים למנהלי נכסים פיננסיים, ניהול תיקי השקעות, בנקאות להשקעות, עסקי חיתום וניהול הנפקות.

פעילות קבוצת הבנק בחו"ל
בנוסף לפעילות בישראל, פועלת קבוצת הבנק בחו"ל במגזר העסקי ופרוסה בישראל, אירופה, וארצות-הברית. הפעילות בחו"ל כוללת מתן אשראי ללווים מקומיים וזרים בין היתר, על-ידי העמדת אשראי לפעילות עסקית של לקוחות הבנק.

מחויבות לשירות אישי, אנושי וטכנולוגי
הבנק משרת את מספר הלקוחות הגדול במערכת הבנקאות הישראלית, אשר עומד על למעלה מ-2 מיליון לקוחות. המנעד הרחב של קהל לקוחות הבנק דורש התאמה וגיוון של סל המוצרים והשירותים אותם מציע הבנק לציבור ומהווה מנוע למחויבות הבנק לשירות אישי, אנושי וטכנולוגי.

הובלת החדשנות בבנקאות
בנק הפועלים רואה בהתפתחויות הטכנולוגיות הזדמנות ליזום מוצרים ושירותים פיננסיים מתקדמים עבור הלקוחות, ומתוך כך מעודד חדשנות במשק הישראלי בכלל ובמערכת הבנקאות בפרט. את תחום החדשנות בבנק מובילה חטיבה ייעודית – חטיבת החדשנות והאסטרטגיה, שמטרתה ליזום, ליצור ולמנף פתרונות חדשניים ומנועי צמיחה חדשים, דיגיטליים וטכנולוגיים, אשר יהוו קפיצת מדרגה בהצעת הערך הדיגיטלית ללקוח. החטיבה פיתחה את ,bit אפליקציית התשלומים המובילה בישראל, שכבר צברה קרוב ל-5 מיליון הורדות. ,bit שנוצרה במטרה לספק מענה טכנולוגי להעברות כספים בין אנשים בצורה קלה, נוחה ובטוחה, התפתחה והובילה את מהפכת התשלומים למגוון ענפים, ביניהם ביטוח ופנסיה, קמעונאות ותחבורה.

אסטרטגיה עסקית
בנק הפועלים יפעל ליצירת צמיחה משמעותית בהיקף פעילותו עם לקוחות הבנקאות הקמעונאית, המסחרית והעסקית. הצמיחה מתבססת על שלושה צירים מרכזיים:
•צמיחה בפעילות הבנקאית – במהלך השנה החולפת נרשמה האצה במגמת הסטת פעילות הלקוחות הקמעונאיים ממערך הסניפים אל הערוצים הישירים. בהתאם למגמה זו, הבנק יפעל לפיתוח כלים מתקדמים לזיהוי צורכי הלקוחות במרחב הדיגיטלי ולבצע קפיצת מדרגה ביכולות הלקוחות לרכוש מוצרים מורכבים יותר בדיגיטל. בנוסף, הבנק יפעל לשיפור השירות באמצעות מהלכים לחיזוק תודעת השירות, שיפור זמינות הבנקאי, הגדלת היצע הפעולות והמוצרים בדיגיטל, הרחבת סמכויות הבנקאים במוקדים הטלפוניים וכן הרחבת מגוון ערוצי התקשורת בין הבנק ללקוחותיו.
בזירת הלקוחות המסחריים והעסקיים, הבנק ימשיך לפעול לשימור מעמדו המוביל במטרה להיות הבחירה הראשונה של הלקוחות העסקיים.
•פיתוח הבנקאות החדשה – לצד שיפור כושר התחרות בבנקאות המסורתית המתחדשת, הבנק יקדם פיתוח של ערוצי הפצה חדשים עבור השירותים והמוצרים הבנקאיים, בדגש על ערוצי הפצה דיגיטליים חדשים הנשענים על יכולות ניתוח דאטה מתקדמות והצטיינות בחוויית המשתמש. בפברואר 2021 הבנק השיק שירות ארנק דיגיטלי במסגרת יישומון ביט. ארנק ביט משמש כפלטפורמה טכנולוגית למשתמשי ביט, מבוססת טכנולוגיית תשלומים מבוססי קירבה – Contactless EMV, לצורך ביצוע עסקאות בכרטיסי חיוב בבתי עסק באמצעות הצמדת הטלפון החכם שלהם לנקודת המכירה. יישומון ביט, בו פעילים כיום מיליוני לקוחות מקרב כלל הבנקים, יהווה פלטפורמה משמעותית של הבנק להרחבת היקף הפעילות של הבנק עם לקוחות חדשים בזירה הדיגיטלית.
•בניית תשתית ארגונית תומכת צמיחה – על מנת לממש את התוכנית העסקית לצמיחה בפעילות הקיימת ופיתוח בנקאות חדשה, הבנק יבצע קפיצת מדרגה ביכולות הארגוניות והטכנולוגיות במספר מובנים. הבנק יפעל להנעת תהליכים שיעודדו תרבות ארגונית ממוקדת לקוח, תומכת צמיחה ומאפשרת שיפור ה-delivery וה-Time to market. הבנק החל ביישום פרויקט לביצוע מודרניזציה של מערכות הליבה, ליצירת תשתית בנקאית גמישה ופשוטה יותר, שתשפר את קצב היישום של תהליכים עסקיים חדשים ופיתוח מוצרים חדשים (Time to market), תשתית לבנקאות פתוחה (Open API) וצמצום עתידי של עלויות IT.

לצד מנהיגותו העסקית ויוזמותיו בתחום הכלכלי והדיגיטלי רואה עצמו בנק הפועלים מחויב גם למעורבות פעילה בחברה ובקהילה.
בפעילותו למען הקהילה מתמקד הבנק בפרויקטים בתחומי תעסוקה חברתית, נגישות והעצמת אנשים עם מוגבלות, אוריינות דיגיטלית לאזרחים ותיקים, חירות פיננסית תוך מתן דגש מיוחד על התנהלות כלכלית נבונה. בנק הפועלים הוא התורם הגדול ביותר מבין החברות הציבוריות במשק. סך ההשקעה החברתית של הבנק בקהילה עמד בשנת 2020 על כ-50.5 מיליון ש"ח.

* השפעת סגירת הפעילות הפרטית בחו"ל, רווח נטו ממכירת ישראכרט והפסד מירידת ערך בגין השקעת הבנק בבנק פוזיטיף.

 

אולי יעניין אותך גם


חברת תמ"א 38 אינה איגוד מקרקעין – מאיר מזרחי ושות' עו"ד

אחת הסוגיות החשובות בתחום מיסוי עסקאות של התחדשות העירונית נוגעת לסיווג חברה שהתאגדה לצורך הקמת פרויקט של התחדשות עירונית, והעבירה את זכויותיה ליזם אחר, בטרם הגיע יום המכירה בעסקה.

גוגל בראש: איפה הכי כדאי לעבוד?

כמדי שנה מתפרסם דירוג 100 החברות שהכי טוב לעבוד בהן בישראל, לפי סקר שנערך בקרב 2000 עובדים. בראש הרשימה נמצאת שוב, גוגל, ואחריה חברת החשמל ואינטל. בצל המשבר הנרחב, אחרי שנים של מקום בצמרת טבע הודחה לגמרי מהרשימה. ומה הפרמטר המפתיע שהכי חשוב לעובדים במקום העבודה שלהם? הדירוג המלא (מאקו) סקר החברות שהכי טוב לעבוד […]

גמלא הראל – כתבתה של ריקי גור, סמנכ"לית הכספים של אפי קפיטל

ריקי גור, סמנכ"לית הכספים של אפי קפיטל: "מערכת היחסים שנוצרה עם גמלא הראל כוללת גם הפריה הדדית וגם הבנה ששני הצדדים מאוד מקצועיים ומאוד ישרים. מבחינתנו זה מאסט לעבודה עם כל גוף". סיפור הצלחהעל שלושה אלמנטים מבוסס שת"פ עסקי טוב – אמון ואמינות, אינטרסים משותפים וכמובן – הצלחה עסקית. שלושת הפרמטרים החשובים הללו הם שעומדים […]