BDI

בנק הפועלים בע"מ

בנק מסחרי

פרופיל

שנת הקמה 1921
כתובת שד' רוטשילד 50, ת.ד. 27, תל אביב 6100001- ראה מפה
טלפון 03-5673333
פקס 03-5607028
רשתות חברתיות
אתר החברה www.bankhapoalim.co.il
פרופילים נוספים בנק הפועלים – החברות שהכי טוב לעבוד בהן
   

מנהלים

ראובן קרופיק, יו"ר הדירקטוריון, בנק הפועלים בע"מ

ראובן קרופיק

יו"ר הדירקטוריון

דב קוטלר, מנכ"ל, בנק הפועלים בע"מ

דב קוטלר

מנכ"ל

אודות


בנק הפועלים, שנוסד בשנת 1921, הוא המוסד הפיננסי הגדול והמוביל בישראל. במהלך 99 שנות קיומו, פיתח הבנק רשת סניפים לניהול הקשר עם קהל הלקוחות, מתן שירות וייעוץ בפעילויות מורכבות ובצמתי החלטה. בנוסף, פיתח הבנק יכולות דיגיטליות מתקדמות והוא מספק ללקוחותיו שירות בנקאי מותאם, נגיש ואינטואיטיבי. נוסף על פעילותו בארץ, פועל הבנק גם בחו"ל באמצעות סניפים, נציגויות וחברות-בנות וכן באמצעות קשרים עם בנקים ברחבי העולם. קבוצת בנק הפועלים היא מהמעסיקות הגדולות במשק הישראלי ומעסיקה כיום כ-9,000 עובדים.

חוסנו ומובילותו של הבנק במערכת הבנקאית בישראל משתקפים בדוחותיו הכספיים. בחודש מרץ 2020 פרסם הבנק את תוצאותיו לשנת 2019 ומהם עולה כי הרווח הנקי לשנת 2019 עמד על 1,799 מיליוני ש"ח בהשוואה ל-2,595 מיליוני ש"ח בשנת 2018. תשואת הרווח הנקי להון המיוחס לבעלי מניות הבנק בשנת 2019 הסתכמה ב-4.6%. הרווח הנקי שאינו כולל את ההפרשה בגין החקירות הרשויות האמריקאיות והשפעות נוספות** בשנת 2019 הסתכם ב-2,778 מיליון ש"ח בהשוואה ל-3,579 מיליון ₪ בשנת 2018. תשואת הרווח הנקי להון המיוחס לבעלי מניות הבנק בשנת 2019 ללא השפעות אלו כאמור עמדה על 7.1%.

ההון המיוחס לבעלי המניות של הבנק לסוף שנת 2019 הסתכם ב-38.2 מיליארד ש"ח, בהשוואה ל-37.5 מיליארד ש"ח בסוף שנת 2018.

הבנק מדורג על ידי חברות הדירוג המובילות בעולם כדלקמן:
(A2) על ידי Moody's, (A) על ידי Standard & Poor's ו-(A) על ידי Fitch Ratings. כמו כן, מדורג הבנק בישראל על ידי חברת Standard & Poor's Maalot (מעלות) בדירוג (AAA), ועל ידי חברת מידרוג (חברה בת של Moody's) בדירוג (Aaa).

קבוצת הבנק פועלת בישראל במכלול תחומי הבנקאות השונים ובפעילות המשיקה בשוק ההון, באמצעות שלוש חטיבות מרכזיות: החטיבה העסקית, החטיבה הקמעונאית וחטיבת שווקים פיננסיים ובנקאות בינלאומית.
החטיבה העסקית משרתת את מרבית הלקוחות העסקיים, כאשר בתחום החברות הגדולות (Corporate) פועלת החטיבה באמצעות סקטורים בעלי התמחות ענפית, בתחום החברות הבינוניות (Middle Market) פועלת החטיבה באמצעות מרכזי עסקים, הפרוסים ברחבי המדינה ובאמצעות סניפי הבנק המעניקים ללקוחות החטיבה שירותים תפעוליים.
החטיבה הקמעונאית (Retail) משרתת, בין השאר, לקוחות משקי בית, בנקאות פרטית, תושבי חוץ ועסקים קטנים, באמצעות 208 סניפים, מרכז ייעוץ השקעות – פועלים INVEST וסניף נייד הנותן מענה ללקוחות בכ-32 נקודות שירות (כמחציתן בתי אבות), לצד מגוון ערוצים ישירים: מכשירים לשירות עצמי בסניפים וב"חצרות לקוח" בפריסה רחבה, "פועלים באינטרנט", "פועלים בסלולר", מוקד "פועלים בטלפון", מערכת קולית לקבלת מידע וביצוע פעולות (IVR) ופניות ברשתות החברתיות. בנוסף, השיק הבנק במהלך השנה שירות תיאום פגישות עם בנקאים, אשר מאפשר ללקוח לתאם מפגש אישי, איכותי ומקצועי.
כחלק מתפישת השירות והאחריות החברתית, רואה הבנק בנגישות לאנשים עם מוגבלות נושא מהותי וחובה עסקית – ובמסגרת תפיסת השירות כאמור, הונגשו שירותי הבנק לאנשים עם מוגבלות ונושא הנגישות נלקח בחשבון בעת פיתוח מוצרים ותהליכים חדשים ובהתאמת פתרונות ייחודיים ללקוחות הבנק.
חטיבת שווקים פיננסיים ובנקאות בינלאומית מרכזת את פעילות קבוצת הבנק במרבית תחומי שוק ההון בארץ ובחו"ל. פעילות זו כוללת, בין היתר, מתן שירותי ביצוע פעולות מסחר בניירות-ערך (ברוקראז'), שמירת ניירות-ערך, שרותי מסחר במטבעות ובנגזרים, מחקר וייעוץ, שירותים למנהלי נכסים פיננסיים, ניהול תיקי השקעות, בנקאות להשקעות, עסקי חיתום וניהול הנפקות.
בנוסף לפעילות הבנקאית, עוסקת קבוצת הבנק בפעילויות משיקות, בעיקר בשוק ההון הבאה לידי ביטוי בין היתר, במתן שירותי ביצוע פעולות מסחר בניירות-ערך (ברוקראז'), שמירת ניירות-ערך, שרותי מסחר במטבעות ובנגזרים, מחקר וייעוץ, שירותים למנהלי נכסים פיננסיים, ניהול תיקי השקעות, בנקאות להשקעות, עסקי חיתום וניהול הנפקות.

פעילות קבוצת הבנק בחו"ל
בנוסף לפעילות בישראל, פועלת קבוצת הבנק בחו"ל במגזר העסקי ופרוסה בישראל, אירופה, וארצות-הברית. כמו כן, לקבוצת הבנק פעילות במגזר המסחרי בתורכיה. פעילות המגזר העסקי בחו"ל כוללת מתן אשראי ללווים מקומיים וזרים בין היתר, על-ידי העמדת אשראי לפעילות עסקית של לקוחות הבנק.

מחויבות לשירות אישי, אנושי וטכנולוגי
הבנק משרת את מספר הלקוחות הגדול במערכת הבנקאות הישראלית, אשר עומד על למעלה מ-2 מיליון לקוחות. המנעד הרחב של קהל לקוחות הבנק דורש התאמה וגיוון של סל המוצרים והשירותים אותם מציע הבנק לציבור ומהווה מנוע למחויבות הבנק לשירות אישי, אנושי וטכנולוגי.

הובלת החדשנות בבנקאות
בנק הפועלים רואה בהתפתחויות הטכנולוגיות הזדמנות ליזום מוצרים ושירותים פיננסיים מתקדמים עבור הלקוחות, ומתוך כך מעודד חדשנות במשק הישראלי בכלל ובמערכת הבנקאות בפרט. את תחום החדשנות בבנק מובילה חטיבה ייעודית – חטיבת החדשנות והאסטרטגיה, שמטרתה ליזום, ליצור ולמנף פתרונות חדשניים ומנועי צמיחה חדשים, דיגיטליים וטכנולוגיים, אשר יהוו קפיצת מדרגה בהצעת הערך הדיגיטלית ללקוח. החטיבה פיתחה את ,bit אפליקציית התשלומים המובילה בישראל, שכבר צברה כ-3.8 מיליון הורדות. ,bit שנוצרה במטרה לספק מענה טכנולוגי להעברות בין אנשים בצורה קלה, נוחה ובטוחה, התפתחה והובילה את מהפכת התשלומים למגוון ענפים, ביניהם ביטוח ופנסיה, קמעונאות ותחבורה. בנוסף, החטיבה יזמה והובילה את פיתוח אפליקציית "פועלים OPEN", המאפשרת, לראשונה בישראל, לפתוח חשבון בנק מכל מקום ובכל זמן בתוך כ-7 דקות, ללא תלות בזמינות בנקאי אנושי, במוקד טלפוני או בשעות פתיחת הסניף. תהליך פתיחת החשבון מבוסס על טכנולוגיות חדשניות לזיהוי פנים ולצילום ולפיענוח תעודות מזהות, ובסיומו נהנה הלקוח מגישה מיידית ומלאה לכל ערוצי הבנק.
מתוך השאיפה לשפר את הצעת הערך ללקוחות, אימץ הבנק את עקרונות שיטת ה-Agile כמתודולוגיה לפיתוח שירותים ומוצרים. כחלק ממהלך חוצה חטיבות, נבנה בחטיבת החדשנות והאסטרטגיה ה"שבט" הראשון בתחום האשראי הקמעונאי, הכולל עובדים המתמחים במגוון דיסציפלינות, לרבות מומחי אשראי, דאטה ו-AI, אנליסטים, מפתחים, אנשי QA ועוד. המהלך מבטא שילוב בין חדשנות תוכנית – פיתוח מוצרי אשראי חדשים, שימוש ב-Big data להחלטות חיתום אשראי ודגש על יצירת חוויית לקוח מתקדמת, לבין חדשנות תהליכית – צורת עבודה שבכוחה לקצר באופן משמעותי את תהליכי הפקת התובנות ואת זמני הפיתוח.

האסטרטגיה העסקית של הבנק כוללת מספר נקודות מרכזיות:
יישום אבני היסוד של התוכנית האסטרטגית – על פי תפיסת הבנק, מערכת היחסים עם הלקוחות נחלקת ל-2 זירות פעילות – זירת ה-Expert Banking וזירת ה-Daily Banking. פעילות ה-Daily Banking כוללת בעיקר פעולות בנקאיות פשוטות שאותן רוב הלקוחות מעדיפים לבצע בעצמם, באמצעות ערוצי הפעילות הישירים (אפליקציות מובייל, אתר אינטרנט, מכונות לשירות עצמי ועוד), כאשר ההנחה היא כי שיעור לקוחות אלה אף יעלה בעתיד. לעומת זאת, זירת ה-Expert Banking כוללת פעולות בנקאיות ברמת מורכבות גבוהה יותר, וככל שהפעולה נתפסת מורכבת יותר, עולה שיעור המעוניינים בליווי אנושי ומקצועי.
בזירת פעילות ה-Daily Banking, הבנק להשקיע מאמצים משמעותיים על מנת להפוך את הדיגיטל והערוצים הישירים לבחירה הראשונה של הלקוח בצריכת שירותים ומוצרים שאינם מורכבים.
כחלק משדרוג יכולות ה-Expert Banking, אושרה תוכנית תלת שנתית לשינוי מבנה ההפעלה ולשיפור השירות בחטיבה הקמעונאית. במסגרת התוכנית תתבצע אופטימיזציה בפריסת הרשת הקמעונאית, אשר תתמקד, יותר מבעבר, במתן שירותי בנקאות לצרכים מורכבים.
עליית מדרגה ביכולות האשראי והתשלומים – הבנק יפעל להמשך טיוב תיק האשראי הקמעונאי תוך שדרוג של יכולות החיתום והגביה, באמצעות פיתוח מודלי חיתום אוטומטיים ושיפור מסעות הלקוח. בזירת הלקוחות העסקיים והמסחריים, ימשיך הבנק לפעול לשימור מעמדו המוביל במטרה להיות הבחירה הראשונה של הלקוחות העסקיים.
טרנספורמציה טכנולוגית – במסגרת חיזוק התשתיות הטכנולוגיות, הבנק מוביל מהלך של התאמת מערכות הליבה שלו להתמודדות עם קצב השינויים בסביבה העסקית. קצב השינויים המהיר במודלים העסקיים ובמוצרים הדיגיטליים מחייב את הבנק לחדש את מערכות הליבה הקיימות. מודרניזציה של מערכות הליבה הקיימות תאפשר תשתית בנקאית גמישה ופשוטה יותר, שתשפר את קצב היישום של תהליכים עסקיים חדשים ופיתוח מוצרים חדשים, תשתית לבנקאות פתוחה (Open API) וצמצום עלויות IT.
טרנספורמציה ארגונית – הבנק החליט על תהליך של טרנספורמציה ארגונית אשר יכלול היבטים של תרבות, תהליכים, יעילות וטיפוח עובדים. הבנק יפעל להמשיך לייעל ולשפר את תהליכי העבודה, בדגש על פישוט תהליכים ומיכונם, ובזכות כך לשפר את רמת השירות ללקוחות, במקביל לחיזוק המצוינות התפעולית.
לצד מנהיגותו העסקית ויוזמותיו בתחום הכלכלי והטכנולוגי רואה עצמו בנק הפועלים מחויב גם למעורבות פעילה ומובילה בחברה ובקהילה. בפעילותו למען הקהילה מתמקד הבנק בפרויקטים בתחומי: נגישות והעצמת אנשים עם מוגבלות, אוריינות דיגיטלית לאזרחים ותיקים, מוביליות חברתית בפריפריה החינוך, תוך מתן דגש מיוחד על חינוך להתנהלות כלכלית נבונה, כמפתח לקידום החירות הפיננסית. בנק הפועלים הוא התורם הגדול ביותר מבין החברות הציבוריות במשק. סך ההשקעה החברתית של הבנק בקהילה עמדה בשנת 2019 על כ-43.9 מיליון ₪.

** השפעת סגירת הפעילות הפרטית בחו"ל, רווח נטו ממכירת ישראכרט והפסד מירידת ערך בגין השקעת הבנק בבנק פוזיטיף.