BDI

שופרסל בע"מ

רשתות שיווק קמעונאיות למוצרי מזון ומוצרי צריכה; פעילויות בתחום הנדל"ן

פרופיל

שנת הקמה 1957
כתובת רח' שמוטקין 30, ראשון לציון 7536333 - ראה מפה
טלפון 03-9481515
פקס 03-9505817
דוא"ל [email protected]
רשתות חברתיות
אתר החברה www.shufersal.co.il
   

מנהלים

מאוריסיו ביאור, יו"ר הדירקטוריון, שופרסל בע"מ

מאוריסיו ביאור

יו"ר הדירקטוריון

יצחק אברכהן, מנכ"ל, שופרסל בע"מ

יצחק אברכהן

מנכ"ל

אודות


קבוצת שופרסל הינה רשת הקמעונאות הגדולה והמובילה בישראל. לקבוצה 358 סניפים בשטח של כ-533 אלף מ"ר מתוכם 285 סניפי שופרסל ו-73 סניפי BE, וכן 4 מרכזי שילוח לאונליין בשטח של 12 אלפי מ"ר. הקבוצה מעסיקה כ-15 אלף עובדים. בנוסף, שופרסל מתפעלת אתר קניות מקוון ואפליקציית קניות מתקדמת.

מנהלים בכירים נוספים

אורי קילשטיין

משנה למנכ"ל

וסמנכ"ל סחר ושיווק

טליה הובר

סמנכ"ל כספים

דוד לרון

סמנכ"ל תפעול

ושרשרת אספקה

צביקה פישהיימר

סמנכ"ל משאבי אנוש, מנהל ומערכות מידע

שרון גמבשו

סמנכ"ל מו"פ ונכסים

צבי ביידא

סמנכ"ל לקוחות ושרות

ערן מאירי

יועץ משפטי

שופרסל – נתונים פיננסיים עדכניים
הכנסות החברה לשנת 2018 הסתכמו ב-12.8 מיליארד ₪. מניות החברה נסחרות במדד תל אביב 35 ומדד תל-דיב.

החברה מפעילה שתי קבוצות סניפים בפריסה ארצית:
קבוצת סניפי דיסקאונט
שופרסל דיל (110 חנויות) – רשת חנויות בפריסה ארצית, המאופיינות במחירי דיסקאונט, ובמגוון מוצרים רחב.
שופרסל online – אתר המכירות המקוון הגדול בישראל למכירת מוצרי מזון בחוויית קניה נוחה וזמינה ובמחירי דיסקאונט. מכירות החברה דרך ערוץ זה היוו בשנת 2018 כ-13.6% ממכירות החברה. החברה צופה צמיחה נוספת בתחום פעילות זה ונערכת בהתאם לשמירה על איכות השרות הניתן ללקוחות בערוץ זה. החברה החלה בבניית מרכזי שילוח אוטומטיים חדשים.
פורמט "יש" (28 חנויות) – נועדה לתת מענה לסלי צריכה גדולים יחסית, כשרויות מהודרות וחווית קניה פשוטה, תוך התאמת מגוון המוצרים לאוכלוסיות שונות.
הרשת כוללת את הפורמטים הבאים: "יש חסד" – הפונה למגזר החרדי, ו"יש בשכונה" – המושתת על חווית קניה פשוטה במחירים זולים.

קבוצת הסניפים השכונתיים
שופרסל שלי (81 חנויות) – סופרמרקטים שכונתיים הממוקמים במרכזי הערים. הפורמט מספק נוחות, שירות, קירבה, זמינות וטריות. בחנויות "שופרסל שלי" ניתן דגש על יחס אישי והיכרות מעמיקה עם צרכיו של הלקוח המקומי.
שופרסל אקספרס (59 חנויות) – רשת עירונית המותאמת להרגלי הצריכה והנוחות המקובלים כיום. החנויות מופעלות ע"י בעיקר זכיינים.
אורגניק מרקט – כחלק ממהפכת הבריאות הישראלית, מבקשת שופרסל לתת מענה לדרישה למזון בריא, טרי ואורגני, כיום קיימים כ-80 מתחמי אורגניק מרקט בתוך סניפי שופרסל, בנוסף ל-6 חנויות עצמאיות.

מותג פרטי "שופרסל"
רשת שופרסל מציעה ללקוחותיה כ-5,100 מוצרים תחת המותג הפרטי, המאופיינים כמוצרים איכותיים במחירים אטרקטיביים. מוצרים אלו נבחרים בקפידה על ידי מומחים, ועוברים בקרות איכות מחמירות. מטרת מוצרי המותג הפרטי היא להציע ללקוחות הרשת אלטרנטיבה מוזלת של מוצרים באיכות טובה כמו איכותם של המוצרים הממותגים בקטגוריה. תחת מותג שופרסל ניתן למצוא מוצרים תחת כל הקטגוריות לרבות מכולת, מוצרי בשר, מוצרים קפואים ומצוננים,ירקות ופירות ומשקאות וכן בתחום הפארם, מוצרים לתינוקות וטיפוח הבית וכן מוצרים לבית. שיעור המכירות של מוצרי מותג פרטי ב-2018, היווה כ-24% מכלל המכירות בתחום הקמעונאות.

מועדון הלקוחות
שופרסל דואגת לטפח את מועדון לקוחותיה, ולהעניק לחבריו תועלות ממשיות הנגזרות מהיכרות עם הרגלי הצריכה הספציפיים והפרסונליים. חברי המועדון נהנים מצבירת נקודות על כל קניה, מבצעים מותאמים אישית, דיוור אישי ובו קופוני הנחה, מבצעים ממוקדים ואירועים מיוחדים הנערכים בסניפים. נכון לסוף 2018 מנה המועדון 1.9 מיליון בתי אב. החל מהרבעון השני לקוחות המועדון מקבלים הטבות גם ברשת BE.

נדל"ן
הוקמה מתוך מטרה לפתח ולהשביח נכסי נדל"ן, ובכך להציף ערך לחברה ולבעלי מניותיה ולאפשר מיקוד ניהולי בתחום הנדל"ן כתחום נפרד. שופרסל נדל"ן מפעילה שטחי נדל"ן מניב בהם סניפי הרשת במרכז, וסביבם שטחי מסחר המיועדים להשכרה כמו גם נכסי נדל"ן מניב שונים. שווי הנדל"ן בבעלות במקום שווי נדל"ן להשקעה כ-2.4 מיליארד ₪.
ניהול מועדון כרטיסי אשראי
החברה החליפה את מפעיל כרטיס האשראי שלה של חברת כאל. החברה גייסה בשנת 2018 כ-510 אלפי לקוחות והגיעה לכמות כרטיסים דומה לכרטיס עם המפעיל הקודם. הכרטיס החדש נותן ללקוחות הטבות גדולות לצד ערך משופר לחברה.

BE
שופרסל השיקה במהלך הרבעון האחרון את רשת BE שנרכשה בסוף שנת 2017. הרשת מספקת חוויה חדשה דיגיטלית ומרעננת ללקוחות בעולמות הפארם היופי והטואלטיקה. בסוף השנה החלה החברה למכור את מוצרי BE גם בערוץ האונליין.
לקוחות ושירות
בלב האסטרטגיה העסקית של שופרסל נמצאים לקוחותיה, והחברה רואה עצמה כנותנת שירות בכל אחד מתחומי פעילותה. שופרסל סימנה את השירות כנקודת חוזק ובידול משאר מתחרותיה, והיא משקיעה רבות בהמשך שיפור חוויית הלקוחות ברשת במטרה שיבחרו בה כל פעם מחדש. בנוסף, שופרסל מפעילה דף פייסבוק מסחרי, מהפעילים בישראל, ובו מעל 470 אלפי חברים.

חדשנות
קופות שרות עצמי; אפליקציית שופרסל; פרויקט סרוק וקנה – שירות חדש המאפשר סריקת עצמית של המוצרים על ידי מסופון ידני או באמצעות האפליקציה הסלולרית. השירות מאפשר ללקוחות לחסוך את ההמתנה בתור ולהגיע הישר אל הקופה, לשלם ולצאת.

מרכזים לוגיסטיים
לשופרסל 4 מרכזי הפצה מרכזיים (המפיצים כ-70% מהסחורות) המאפשרים ניהול סחורות מפוקח ומרוכז, וחיסכון מהותי בעלויות הלוגיסטיות. הפעלת המרכזים הלוגיסטיים החדשים מאפשרת את העלאת אחוז ההפצה העצמית, שינוי וייעול תהליכי עבודה ושרשרת האספקה והעבודה בסניפים.

שופרסל עסקים
שופרסל עסקים היא יחידה עסקית, המרכזת את פעילות שופרסל מול המגזר העסקי, גופים ציבוריים ועמותות. בכוונת החברה להמשיך ולפתח את פעילותה בתחום ולהגביר את החשיפה לפעילות החברה בערוצים נוספים, לרבות, הרחבת פעילות המכירה הישירה לעסקים קטנים (באמצעות שופרסל Online וסניפי החברה) ומכירה ישירה ממרכזיה הלוגיסטיים של החברה והגברת הפעילות מול השוק המוסדי. בתחילת 2018 השיקה שופרסל את החנות הראשונה בפורמט Cash& Carry הפונה למגזר העסקי ולשוק המוסדי במכירה סיטונאית.

גידרון
חברה בת של החברה המייצרת ומספקת דברי מאפה הן לשופרסל והן ללקוחות שונים בשוק.

אולי יעניין אותך גם


עדכון בנושא ייפוי כוח מתמשך – יגאל ארנון ושות'

בשנה וחצי האחרונות מתחוללת מהפכה של ממש בישראל בתחום הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, בעקבות תיקון חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות וקביעת חלופה חדשה של מינוי "ייפוי כוח מתמשך".