BDI

נתנאל גרופ

אולי יעניין אותך גם


עבירות צווארון לבן – מאת : עורך דין אלעד רן , משרד רן-תירוש ושות׳

המושג "עבירות צווארון לבן" מתייחס לעבירות פליליות הנעשות על-ידי מי שהינם לרוב אנשים בכירים, משכילים, בעלי מקצועות חופשיים, במגוון תפקידים. מדובר בעבירות פליליות אשר דורשות תחכום, כישורים מיוחדים ואשר, לא פעם, מבצעי העבירה הינם בעלי תפקידים בכירים המנצלים את יכולתם, קשריהם או מעמדם.

ביהמ"ש העליון קבע: העברת נכסי מקרקעין מיוצר נאמנות לנאמן חייבת במס

עד לעת האחרונה, כאשר בוצעה הקנייה של נכס מקרקעין על ידי יוצר הנאמנות לנאמן (כהגדרתו בדין), הקנייה זו הייתה פטורה ממס שבח ומס רכישה, כך שמועד החבות במיסים אלו נדחתה לעת בה חולק הנכס לידי הנהנים או במועד מכירת הנכס על ידי הנאמן. אולם, לאחר השגה שהוגשה ו"גולגלה" עד לפתחו של בית המשפט העליון הנכבד, בשבתו כבימ"ש לערעורים אזרחיים, נקבע כי הקניית נכס מקרקעין במדינת ישראל לנאמנות תחשב ל"מכירה" של זכויות במקרקעין, אשר תחוב במיסי שבח ורכישה בהתאם לחוק מיסוי מקרקעין.

סקירת Coface Bdi על מצב המשק : המספר הכולל של העסקים שקרסו וצפויים לקרוס השנה גבוה ממספרם של אלה שנפתחו וצפויים להיפתח

התחזית של BDI היא לסגירה של 57 אלף חברות ועסקים השנה, לעומת כ–42.2 אלף עסקים שנסגרו בשנה שעברה.

Coface Bdi : אחת מכל 14 חברות בבורסה נמצאת בסכנת קריסה מידית

בדיקה מיוחדת – הערות עסק חי – אפריל 2023 ·        מספר החברות בבורסה בת"א עמד על 668 חברות, נכון לסוף שנת 2022. אחת מכל 14 חברות בבורסה נמצאת בסכנת קריסה מידית, זאת לעומת אחת מכל 18 בשנה הקודמת. בשנה החולפת כחלק מהתמודדות עם אינפלציה בשווקים רבים בישראל ובעולם, עלתה הריבית אשר מהווה מרכיב משמעותי בפעילות […]