|
|
|
|
|
עד לעת האחרונה, כאשר בוצעה הקנייה של נכס מקרקעין על ידי יוצר הנאמנות לנאמן (כהגדרתו בדין), הקנייה זו הייתה פטורה ממס שבח ומס רכישה, כך שמועד החבות במיסים אלו נדחתה לעת בה חולק הנכס לידי הנהנים או במועד מכירת הנכס על ידי הנאמן. אולם, לאחר השגה שהוגשה ו"גולגלה" עד לפתחו של בית המשפט העליון הנכבד, בשבתו כבימ"ש לערעורים אזרחיים, נקבע כי הקניית נכס מקרקעין במדינת ישראל לנאמנות תחשב ל"מכירה" של זכויות במקרקעין, אשר תחוב במיסי שבח ורכישה בהתאם לחוק מיסוי מקרקעין.
אייל ינאי מנכ"ל משותף ב CofaceBdi בראיון ל "פרלמנט צהריים" מזל מועלם, ערוץ הכנסת
"נדגמת להשתתף בסקר מיוחד". נדמה כי מספר הודעות ה-SMS הדומות שנשלחו לאזרחי ישראל במסגרת בחירות 2019 עבר את גבול הטעם הטוב. לחברות הסקרים (ולמי שמזמין אותם) זוהי דרך נוחה ומהירה להגיע לרחשי ליבו של הבוחר הישראלי – אך זו גם פלטפורמה נוחה להטיית סקרים והשפעה על קבלת החלטות הבוחרים אם הסקרים לא כוללים את כל המפלגות העומדות לבחירה. יו"ר ועדת הבחירות החליט להילחם בכך. בהחלטה שנתן ביום 26.3.19, קבע כי חברות התקשורת עלולות להיות אחראיות בגין הפצת הודעות כאמור על ידי משתמשיהם, כולל משתמשי קצה שאינם לקוחות ישירים שלהם אם לא יסייעו לחשוף את שמות השולחים.