BDI

אבי ענתבי, משרד עורכי דין

מקרקעין בדגש על התחדשות עירונית עם דגש על ייצוג דיירים בלבד

פרופיל

כתובת יגאל אלון 65, ת"א מגדל טויוטה קומה 23 , תל אביב- ראה מפה
טלפון 03-5612287
פקס 03-5624573
דוא"ל [email protected]
רשתות חברתיות
אתר החברה https://antebilaw.co.il/

מנהלים

אבי ענתבי, עו"ד מייסד ובעלים, אבי ענתבי, משרד עורכי דין

אבי ענתבי

עו"ד מייסד ובעלים

אודות אבי ענתבי, משרד עורכי דין


מאז הקמתו בשנת 1999 הפך משרד עורכי הדין אבי ענתבי למשרד בוטיק מוביל המתמקד בתחום המקרקעין ומאז 2010 מתמחה בהתחדשות עירונית עם דגש על ייצוג דיירים בלבד על מנת למנוע מצב של ניגוד עניינים. צוות המשרד מקפיד על התמחות ממוקדת בתחומים אלה כדי להעניק ללקוחותיו שירות משפטי מן המעלה הראשונה תוך הפגנת מצוינות ומסירות שבאים לידי ביטוי יומיומי באיכות העבודה המקצועית. למעלה מ-20 שנות ניסיון בתחום המקרקעין ומיסוי המקרקעין ועיסוק בבתים משותפים תוך התמחות ייחודית בהתחדשות עירונית, תמ"א 38 ופינוי-בינוי - הם שהפכו את המשרד למקצוען מוביל בתחום, שלקוחות פרטיים רבים וגם מדינת ישראל מבקשים את שירותיו.

התמחות ייחודית בהתחדשות עירונית
בעשור האחרון ייצג המשרד מאות דיירים תוך שהוא רותם את יכולותיו וניסיונו להתמודד עם מגוון האינטרסים הכרוכים בכל עסקה של דיירים בבניין משותף. כך הצליח צוות המשרד לפתור את כל הבעיות הנובעות מהעסקאות הסבוכות הללו.

לזכות המשרד עומדת שורה ארוכה של תקדימים בבתי משפט בכל הערכאות, ובהם הלכות בבית המשפט העליון. בין היתר, ניתן לציין את פסק הדין המוכר כהלכת "מיסטר מאני" (ע"א 9136/02), שעיקרו דיני משכנתאות.

פרויקטים נבחרים
בשנת 2011 טיפל המשרד ב-14 בנייני רכבת בחיפה עם 400 יחידות דיור ישנות, במסגרת פרויקט התחדשות עירונית לבניית 1500 יחידות דיור חדשות.

כיום המשרד מטפל בכ-40 פרויקטים התחדשות עירונית, ובהם שבעה פרויקטים ברחוב מח"ל בחיפה (בני 24 או 40 יחידות דיור בכל פרויקט) • פרויקט ברחוב צונץ בתל אביב (מתוכננות כ-240 דירות) • פרויקט ברחוב הדגנים בגבעתיים (מתוכננות כ-75 דירות) • פרויקט במלכי ישראל בהרצליה (מתוכננות כ-30 דירות) • פרויקט במונש בתל אביב (מתוכננות כ-78 דירות) • פרויקט ברחוב הפלמ"ח בתל אביב (מתוכננות 27 דירות) • פרויקט ברחוב סוקולוב בבת ים (תוספת של 10 דירות) • פרויקט קיבוץ גלויות, ת"א (מתוכננות כ 150 דירות) • פרויקט שדרות ירושלים, יפו (מתוכננות כ-70 דירות) • פרויקט ברל כצנלסון, פ"ת (מתוכננות כ-30 דירות) • פרויקט כצנלסון, אזור (חיזוק) • פרויקט שפירא פינוי בינוי, אשקלון (מתוכננות כ-300 דירות) • פרויקט חובבי ציון, אשקלון (מתוכננות כ300- דירותבפרויקט) • פרויקט פינוי-בינוי במתחם הרותם ברחובות הרותם-בן צור בחיפה (מתוכננות כ-500 דירות) • פרויקט פינוי בינוי החיננית חיפה (מתוכננות כ-150 דירות) • פרויקט וורבורג 35 ובוסל 80, חיפה (מתוכננות כ-300 דירות).

עו"ד אבי ענתבי – בר-סמכא בתחומי המקרקעין וההתחדשות העירונית
מייסד המשרד, עו"ד אבי ענתבי, בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, מתמחה זה שני עשורים בתחומי המקרקעין והליטיגציה המסחרית והפיננסית. בעשור האחרון הוא בעל התמחות מיוחדת בתחום ההתחדשות העירונית.

כבר-סמכא בתחומו הוא נבחר לייצג את מדינת ישראל בפרויקטי התחדשות עירונית ברשות להתחדשות עירונית במשרד השיכון.
עו"ד ענתבי משמש כיועץ משפטי וכבורר באגודה לתרבות הדיור ובורר של לשכת עורכי הדין בסכסוכים. הוא מרבה להרצות בעיריות ובמרכזים שונים בכל רחבי הארץ במסגרת שירות לאזרחים ובפני עמותות, ובכנסים של בתים משותפים.

עו"ד ענתבי כתב ופרסם את הספר "שכנים", העוסק בחוק המקרקעין תוך התייחסות לבתים משותפים והתחדשות עירונית. הספר משמש מורה דרך לוועדי בתים ולציבור הרחב בכל סוגיות הבית המשותף, כולל בנושא עסקאות התחדשות עירונית ברכוש המשותף. הספר, המציג את הפן המשפטי בניהול הבית המשותף, עוסק במחלוקות שגרתיות בבית משותף, ובהן אופן תשלום דמי הוועד, ניהול הבית המשותף, אסיפות בבית המשותף, הבחנה בין רכוש משותף לרכוש פרטי, תיקונים ואחזקה של הרכוש המשותף, התקנת מעלית בבית המשותף, התנתקות ממערכות מים וביוב ומערכות הסקה מרכזית.

עו"ד ענתבי מתייחס בספרו גם לדרכי הפנייה לגוף המוסמך להכריע בסכסוכי שכנים. הספר מציג ומסביר את הסעיף הרלוונטי בחוק, מתאר את הפסיקה הרלוונטית, ומבאר את משמעות הסעיף המסוים ואת אופן התייחסות בתי המשפט ולשכות המפקח על רישום המקרקעין לנושא הסכסוך. ועדי בתים עשויים להיעזר בספר כדי להבין את מגמת בתי המשפט בקשר לניהול הרכוש המשותף, את הפרשנות החקיקתית ביחס לסעיפים המסייעים בניהול הבית המשותף. הספר מסייע לוועדי הבתים המשותפים בטיפוח ושמירה על יחסי שכנות טובים ותקינים.

תרומה לקהילה
התרומה לקהילה בישראל היא בראש מעייניו של עו"ד ענתבי. ואכן, המשרד העניק ייעוץ משפטי פרו בונו לעמותת ידיד, ומסייע למאות אנשים לשדרג את חייהם במסגרת פרויקטים של התחדשות עירונית. כל זאת מתוך אמונה כי כל בני האדם נולדו שווים ועזרה משפטית מקצועית ויעילה תסייע להם להישאר שווים.

אולי יעניין אותך גם


משרד DLR יצג וליווה את חברת פרוגרס אספקה רפואית ישראל, מקבוצת רז פרוגרס, בעסקה מורכבת לרכישה והקמה של מבנה תעשייתי ולוגיסטי חדש לפעילות הקבוצה

דוד, לונגו, רזניק יצגו וליוו את חברת פרוגרס אספקה רפואית ישראל, מקבוצת רז פרוגרס, בעסקה מורכבת לרכישה והקמה של מבנה תעשייתי ולוגיסטי חדש לפעילות הקבוצה, בשטח של מעל 7,500 מ"ר, המוקם בימים אלו בפארק התעשייה בעמק החפר.

בוני הארץ: חברות הנדל"ן שנוסדו לפני קום המדינה ועדיין איתנו

ביום העצמאות ה-70 למדינת ישראל פועלות במשק הישראלי כ-800 חברות שהוקמו לפני קום המדינה – כ-7% מהן מהוות חברות הנדל"ן והבנייה. במסגרת פרויקט מיוחד של וואלה! נדל"ן ו CofaceBdi חזרנו לעבר והתחקנו אחר חברות הנדל"ן שהוקמו בתחילת המאה

דירוגי חברות במגזין "שרשרת האספקה" 2020

נושאי דירוג : שילוח ועמילות מכס, ליסינג תיפעולי והשכרת כלי רכב, תחבורה

בשיא משבר הקורונה צמח המסחר המקוון בישראל ב 9% והסתכם ב 9.5 מיליארד ש"ח

הזמנת פריטי אופנה ומוצרי חשמל ואלקטרוניקה, מחשבים, סלולר וגאדג'טים מאתרים בארץ הסתכמו בכ- 4.28 מיליארדי שקלים, והיוו נתח כספי של כ- 77% מההכנסות.