BDI

משרד עורכי דין עומר נירהוד

משרד עורכי דין

פרופיל

שנת הקמה 2016
כתובת רח' הערבה 3 קרית שדה התעופה, 7019900
טלפון 054-6600111, 03-3036301
דוא"ל [email protected]
רשתות חברתיות
אתר החברה www.nirhod-law.co.il

מנהלים

עומר נירהוד, עו"ד בעלים, משרד עורכי דין עומר נירהוד

עומר נירהוד

עו"ד בעלים

אודות משרד עורכי דין עומר נירהוד


משרד עו"ד עומר נירהוד מתמחה בשלושה תחומי עיסוק עיקריים: א.ייצוג משקיעים שאיבדו כספים בהשקעות מעבר לים, או בעגה המקצועית גיוסים פרטיים מחוץ לבורסה לניירות ערך. ב.מחלקת החברות מלווה לקוחות, אנשי עסקים, משלב הקמת החברה, הכנת וניסוח הסכמי ייסוד ושותפות, יעוץ בנוגע למבנה החברות ומיסוי, מיזוגים ורכישות, ליטיגיציה, הסכמי עובדים, קניין רוחני ועוד. ג.יצוג אנשי עסקים בהליכי חדלות פירעון מורכבים.

מחלקת ייצוג משקיעים מתמחה בייצוג משקיעים במטרה להשיב להם את כספם שאבד בהשקעות שבוצעו בדרך כלל בניגוד להוראות החוק או באופן רשלני באמצעות חברות ישראליות, מעבר לים, בהנפקות פרטיות שאינן מפוקחות על ידי הרשות לניירות ערך. במשרד מנוהלות עשרות תביעות בעשרות ומאות מיליוני שקלים כנגד חברות השקעה שונות, וזאת למרות שעו"ד נירהוד מאמין שהדרך הנכונה היא להגיע להסדרים ולהציל את כספי משקיעים בצעדים מהירים וללא הליכים משפטיים שעלולים להימשך שנים, ולא פעם הוא מצליח להחזיר את כספי המשקיעים בדרך זו.

השקעות על קרן הצבי
אחד השווקים הפרוצים כיום בישראל שמגלגל הכי הרבה כסף, הוא שוק ההשקעות בחו"ל, במסגרתו מוצע לישראלים להשקיע סכומי כסף במיזמים מפוקפקים בחו"ל, כביכול מיזמי נדל"ן “בטוחים", עם “הגנות רבות"; בדיעבד, המשקיע מגלה שמאחורי ההבטחות אין דבר, וכספו “התאדה". המשרד מטפל באספקטים הקשורים בהצעת ההשקעה או במהלך ניהולה, במהלכים ותביעות מול חברות ההשקעה ובעליהן שמטרתם להחזיר את הכסף למשקיעים. “להערכתי", אומר נירהוד, “כשישה מיליארד שקל מושקעים מדי שנה במיזמים שאינם מפוקחים על פי חוק, ושמהווים כר נרחב ליזמים לעשות קופה על חשבון משקיעים תמימים. שם אנחנו נכנסים לתמונה, ופועלים להחזיר לו את כספו, או לפחות את רובו".
ד"ר נירהוד הינו דוקטור למשפט בינלאומי. את הדוקטורט ביצע עו"ד נירהוד בארה"ב, בהשוואה בין החוק האמריקאי לחוק הישראלי בתחום הנפקות פרטיות מחוץ לבורסה לניירות ערך – הוא התחום בו עוסק המשרד. בימים אלו שוקד עו"ד נירהוד על הכנת טיוטא להצעת חוק שמטרתה הסדרת עולם ההשקעות הפרטיות מחוץ לבורסה בישראל.
הידע הרחב מאוד של עו"ד נירהוד בעולם זה מאפשר למצות את ההליכים מול חברות ההשקעה ומנהליהן, ולהשיא את החזרי ההשקעות למשקיעים.

ליווי חברות והליכי חדלות פירעון
ניסיון מקצועי ואישי
ד"ר נירהוד, עו"ד, תורם ללקוחותיו מניסיונו האישי הכואב, כמי שעבר פשיטת רגל מהגדולות בארץ לאחר שהיה קורבן לעוקץ. נירהוד יודע איך מרגיש פושט רגל עם חובות של עשרות מיליוני שקלים. בספרו האוטוביוגרפי “נופל למרומים" תיעד נירהוד (55) את קריסתה בדצמבר 2009 של קבוצת דטהסייף שבבעלותו, שהייתה אז אחת מחברות שירותי המחשוב המובילות בארץ עם מחזור פעילות של כחצי מיליארד שקל ו-400 עובדים בארץ ובחו"ל; הספר מתאר את המאבקים המשפטיים, ההתמודדות עם אות הקין כ"פושט רגל", המשבר הכלכלי והמשפחתי, ובהמשך את הצמיחה מחדש והטיפוס מעלה. כיום נירהוד מנהל משרד עורכי דין מצליח, ונחשב לאחד מעורכי הדין המובילים בישראל בתחום ליווי אנשי עסקים וחברות במשבר.
משרד ד"ר נירהוד מלווה את לקוחותיו, אנשי עסקים, בכל השלבים החל מפתיחת העסק, הסכמי שותפים, הסכמי העסקה והסכמים עסקיים נוספים, ולכל צרכי החברה או העסק – שירותי גביה, ליטיגציה משפטית, ועוד. ד"ר נירהוד ילווה את הלקוח בהצלחות ובמשברים, ועד למכירת או הנפקת החברה מצד אחד, או לקריסת החברה והגעה להליכי חדלות פירעון מהצד השני.
לצד הטיפול המשפטי בחדלות פירעון ניתנת גם תמיכה עסקית, רגשית, נפשית ומשפחתית. עו"ד נירהוד מביא כדוגמא את המקרה הפרטי שלו. “בסופו של התהליך הייתי האדם הראשון אי פעם שהוכרז פושט רגל וקיבל הפטר באותו המועד, והיחיד שקיבל תעודת יושר המעידה שלא נפל דופי בהתנהלותי וכי פשיטת הרגל לא נגרמה עקב כשל שלי, ועדיין, עורך הדין המצוין שלי לא ידע לרומם את רוחי, לעזור לי בהיבט העסקי, להוביל אותי לצמיחה או לתמוך בי בהיבט הרגשי והמשפחתי, ולצערי איבדתי את המשפחה".
את הייסורים שעבר החליט עו"ד נירהוד לחסוך מאנשי עסקים אחרים. “שליחותי היא לייצג לקוחות עסקיים שנקלעו לחדלות פירעון ולתת להם מעטפת של תמיכה וחזרה לחיים. כבעל תואר שני בפסיכולוגיה, אני רואה את התמיכה והאוזן הקשבת כחלק מתפקידי. חשוב לי לעזור ללקוחותיי לעבור תקופה קשה זו גם ברמה הנפשית והמשפחתית".

יש חיים אחרי פשיטת רגל
כאיש עסקים מנוסה יודע נירהוד לנתח את המצב העסקי של חברה שנקלעה למשבר ולנסות למצוא פתרונות שימנעו את פשיטת הרגל. לדבריו, אם עסק לא מייצר כסף – אין לו זכות קיום. “עסק כושל יהפוך למרוויח רק אם יגיע מישהו מבחוץ ויצור שינוי. התזמון הטוב ביותר לפנות אליי הוא ברגע שבו העסק נכנס לצרות. יחד ננתח את המצב ונבחן אם אפשר להציל את העסק. אם הסגירה בלתי נמנעת, נסגור אותו במועד המיטבי, ולאחר תכנון נגיש בקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון שתאפשר ללקוח לצלוח את ההליך באופן המיטבי מבחינת הצלת הנכסים הפרטיים, ועוד. בהמשך ניצור עבור הלקוח תוכנית עסקית לחזרה בטוחה לעולם העסקים. הליך חדלות פירעון הוא לגיטימי. אני אמנם לא ממליץ לאף אחד להגיע אליו, אבל אם הגעת אליו – זה לא סוף העולם. יש חיים גם אחרי פשיטת רגל והפטר".
עו"ד נירהוד מספר על בני זוג שפנו אליו לאחר שהמפעל שבבעלותם צבר חובות של מיליונים. “החלטנו להמשיך להריץ את המפעל מספר חודשים כדי למנוע הסתבכות פלילית ואז סגרנו אותו ונכנסנו לתהליך פשיטת רגל. לשמחתי, הבעל חזר לעולם העסקי וכעת הוא מממש את עצמו בתחום. כמו כן בני הזוג הצליחו לשמור על הזוגיות והמשפחה למרות הקשיים".

לסגור את החובות ולהבריא את העסק
מפעל בשר שצבר חובות בסך 5 מיליון שקל עבר תהליך של הבראה בעזרת עו"ד נירהוד. “ראינו שאם משאירים את הפעילויות הרווחיות, המפעל יכול להגיע לרווח של 3 מיליון שקל בשנה. לא סוגרים מפעל כזה בגלל חובות של 5 מיליון. הגענו להסדרים עם כל בעלי החוב, והמפעל שוקם".

תפקיד עורך הדין – לייצר ערך מוסף להצלחת לקוחותיו
“לא פשוט לבחור עורך הדין שילווה אותך בהליך חדלות פירעון", מדגיש עו"ד נירהוד, “מעבר להיבט המקצועי, העובדה שאני איש עסקים עם ניסיון רב ושעברתי בעצמי הליכי פשיטת רגל שמהם השתקמתי, מרגיעה את הלקוחות שלנו. הם יודעים שהם בידיים טובות, שאנו מבינים מה הם עצמם עוברים ומסוגלים לעזור להם לצלוח את התקופה הקשה הזו.
ייחודו של משרד עורכי הדין עומר נירהוד בחשיבה הלא קונבנציונאלית, ובראייה שתפקידו של עורך הדין לייצר ערך מוסף ללקוחותיו – ערך שיתבטא בהצלחתם העסקית".

אולי יעניין אותך גם


מה עושים עם חוזים שלא יכולים לעמוד בהם? , הרצוג פוקס נאמן

ההשבתה החלקית של המשק, ובמיוחד אחרי ההחמרות האחרונות על סגירת עסקים ואיסור התכנסות, פוגעת בצורה אנושה בעסקים רבים, גדולים וקטנים כאחד. הרבה מתקשים לספק שירות שהתחייבו, או לספק מוצרים בזמן נקוב, או במילים אחרות – קיים חשש להפרות רבות של חוזים, שרק הולך ומעצים.. אז מה צריך לעשות כאשר רואים שאין באפשרות העסק לקיים התחייבות? מה עושים כאשר ספק מודיע כי אינו יכול לעמוד בזמנים? עו"ד אוהד אלקסלסי ממשרד הרצוג פוקס נאמן מסביר את הפעולות שצריך לבצע.