BDI

יעקב גרסון, משרד עורכי דין

ליטיגציה בינלאומית וירושות בינלאומיות

פרופיל

שנת הקמה 2013
כתובת בן יהודה 34, מגדל העיר, קומה 15, ירושלים- ראה מפה
טלפון 02-6515363
פקס 077-3179095
דוא"ל [email protected]
   
   
   

מנהלים

יעקב גרסון, עו"ד בעלים, יעקב גרסון, משרד עורכי דין

יעקב גרסון

עו"ד בעלים

אודות יעקב גרסון, משרד עורכי דין


זה למעלה מעשור עוסק עו"ד יעקב גרסון (36) בעיקר בתחום התמחותו - ליטיגציה - בדגש על ליטיגציה בינלאומית עם מומחיות מיוחדת בירושות בינלאומיות. משרדו מעניק שירותים משפטיים בסכסוכים הנוגעים לנכסים ולעיזבונות של תושבי חוץ בישראל, וכן מייצג תושבי חוץ בהליכים משפטיים בפני בתי משפט בישראל בעניינים אזרחיים ומסחריים, וכן בענייני מיסוי, ובמיוחד מיסוי מקרקעין.

הוא עלה מצרפת בגיל 18, בוגר הפקולטה למשפטים בקריה האקדמית אונו ותלמיד לתואר שני באוניברסיטה העברית בירושלים, חבר לשכת עורכי הדין משנת 2013, אז גם ייסד את משרדו. הוא מרצה בלשכת עורכי הדין בנושא ייצוג תושבי חוץ בהליכים משפטיים בישראל, ומיסוי לתושבי חוץ (מיסוי מקרקעין).

המשרד מתמקד ומתמקצע בתחום הליטיגציה הבינלאומית בלבד. בקרוב תיפתח במשרד מחלקת דיני משפחה/גירושין, עם דגש על תיקי גירושין בינלאומיים מורכבים.

ליטיגציה בינלאומית
לליטיגציה בינלאומית מאפיינים משלה: העובדה שהסכסוך מתפרש על פני שתי מדינות (לפחות) היא בעלת השלכות משפטיות רבות. ראשית, על כל סכסוך בינלאומי בישראל חלים כללי המשפט הבינלאומי הפרטי, ובראש ובראשונה האמנות בינלאומיות שנחתמו בעניינים אזרחיים שונים: סדר דין אזרחי, גביית חוב פסוק במדינת חוץ, גביית הוצאות משפט במדינת חוץ, כללי ירושה בינלאומיים, גביית מזונות בינלאומיים, כללי משמורת בינלאומיים (כגון אמנת האג הידועה בנושא חטיפת ילדים), וכולי. עורך דין המטפל בסכסוך בינלאומי חייב להבין איזה דין יחול עליו, ועל כל אחד מהצדדים לו. ואכן, עו"ד גרסון מגייס לטובת לקוחותיו לא רק את היכולת הוורבלית שלו לטעון בפני בית משפט, אלא גם את התמחותו וניסיונו בכללי משפט בינלאומי פרטי, הנגישים לו באופן ישיר בזכות ידיעת השפות הרלוונטיות – ובכך יתרונו.
כישורי הליטיגציה הבינלאומית של עו"ד יעקב גרסון כוללים גם ידע מקיף בדינים החלים במדינות השונות, ובין היתר על פי האמנות הבינלאומיות שעליהן חתומות אותן מדינות יחד עם מדינת ישראל. כישורים אלה, הבאים לידי ביטוי גם בצרפתית (שפת אם) ובאנגלית (בצעירותו התגורר שנתיים בניו יורק עם משפחתו) – מסייעים לו לטפל בתושבי חוץ הנזקקים לעורך דין הדובר את שפתם וגם בתיקים שמעבירים אליו עורכי דין מישראל, צרפת, וארה"ב שאינם מתמחים בתחום – ולהגיע להישגים משפטיים מרשימים.

תיקים נבחרים
ירושה בינלאומית: תושב צרפת, שהוריו הורישו נכסים בישראל בשווי 15 מיליון שקל, ביקש מבית המשפט באמצעות עו"ד גרסון לבטל צו קיום צוואה לאחר שחלק מהנכסים כבר חולק בין אחיו. התובע הגיש בקשה לעיקולים ודרש לעצור את חלוקת העיזבון, בשל גילוי מאוחר של צוואה הדדית של הוריו מלפני 15 שנה – לטובתו בלבד. לטענתו, בצוואה הזו ההורים הורישו לו, הבן הבכור, את כל הנכסים שלהם בישראל, אחרי שילכו לעולמם. הצורך להחזיר את הגלגל אחורה ולפתוח מחדש את חלוקת הירושה אחרי שחלק מהנכסים כבר חולקו מהווה אתגר משפטי גדול.
הורשת נכסים בצרפת ובישראל: תושבת הארץ, בעלת נכסים ברחבי העולם, השאירה צוואה ולפיה היא מורישה את כל רכושה (לכאורה) למטפלת הסיעודית שלה (תושבת ישראל). בכך, למעשה, נישלה את בתה היחידה מכל עיזבונה. במהלך הדיון הראשון לחצה השופטת על עו"ד גרסון, המייצג את הבת, לוותר על העניין שכן "יש צוואה ברורה". ואולם, בדיון הוכחות חקר עו"ד גרסון את עורך הדין שערך את הצוואה ושאל: האם המנוחה אכן התכוונה להוריש למטפלת את כל נכסיה בכל העולם? מתשובת אותו עורך דין התברר שכוונתה הייתה להוריש למטפלת את נכסיה בישראל בלבד. בכך זכתה הבת לקבל את הנכסים בצרפת, ולהבין שאמה ז"ל לא נישלה אותה אלא רק רצתה לתגמל עובדת מסורה.
מינוי מנהל עיזבון על תושב חוץ: יורשת של חסיד גור שהתגורר בשוויץ כל חייו והיה בעל נכסים רבים בארצות רבות כולל בישראל, עתרה לבית המשפט כנגד החלטת מנהל העיזבון בשווייץ למנות מנהל עיזבון נוסף בארץ, כדי שיאתר כאן נכסים נוספים של העיזבון. היורשת, באמצעות עו"ד גרסון, התנגדה למינוי וטענה שאין צורך במינוי מנהל עיזבון בארץ ושהיא מכירה את כל הנכסים בארץ. עורך הדין של מנהל העיזבון השוויצרי טען שהדין השוויצרי הוא שחל על הנכסים הללו כיוון שבעליהם היה שוויצרי. עו"ד גרסון טען שעל פי כללי המשפט הבינלאומי בישראל, הדין השוויצרי חל רק על חלוקת העיזבון אך לא חל על מינוי מנהל עיזבון. ההבחנה בדקויות המשפטיות הללו של הוראות המשפט הבינלאומי הפרטי היא שאפשרה את ההתנגדות למינוי המבוקש, שאינו משרת את האינטרס של היורשת.
העברת הדיון לבית המשפט בצרפת: בני זוג מצרפת הורישו בצוואה כמה דירות ביפו לבת אחת מתוך תשעת ילדיהם. עו"ד גרסון, המייצג את שאר היורשים המתנגדים לקיום הצוואה, ביקש בשלב המקדמי של הדיון להעביר את הדיון בכל תיק לבית משפט צרפתי בטענה שרוב נכסי הירושה נמצאים בצרפת ושהסכסוך בין היורשים כבר תלוי ועומד שם בפני ערכאה שיפוטית. עו"ד גרסון הסתמך על סעיפים מחוק הירושה וכללי משפט בינלאומי פרטי לפיהם, במקרה זה, יש להעביר את הדיון לצרפת בשל חוסר סמכות בינלאומית של בית המשפט בישראל.
יחסי עבודה וחסינות דיפלומטית: עו"ד גרסון מייצג באופן שוטף את הקונסוליה הצרפתית בירושלים. לאחרונה נתבעה הקונסוליה על ידי עובד שפוטר ודרש להחזירו לעבודה. בתי הדין האזורי והארצי לעבודה קיבלו את טענתו של עו"ד גרסון שעל הקונסוליה חלה חסינות דיפלומטית וקבעו בהחלטה תקדימית שהקונסוליה אינה חייבת להחזיר את העובד למשרתו – מכוח חסינותה הדיפלומטית בלבד.
חלוקת רכוש בין בני זוג – עו"ד גרסון מייצג גם בתיקי חלוקת רכוש בגירושין המתנהלים לפי הדין הזר – בהתאם לכללי משפט בינלאומי פרטי החלים. חשיבות ידיעת הדין הזר במקרה כזה היא קריטית שכן היא תכריע את הכף בין שכנוע של השופט לצד זה או אחר, כאשר השופט אינו אמור להכיר את הדין הזר לפרטיו אלא נשען על הצדדים שצריכים לשכנע אותו.

דברים מפי אומרם:
•"משפטן מבריק, חד, נבון, מהיר תפיסה, יצירתי".
•"הקונסוליה הכללית הצרפתית בירושלים עובדת עם משרד עורכי הדין של יעקב גרסון כבר שנים רבות, ולא יכולה להיות מרוצה יותר. הייעוץ המשפטי של עו"ד גרסון מקצועי ומועיל. הוא מגלה ידע רב ומומחיות בכל שאלה שאנו מביאים אליו. הוא יועץ ישר ואמין מאד".
•"עו"ד יעקב גרסון הוא עורך דין מקצועי מאוד הבקי היטב בהוראות החוק והפסיקה ונותן שירות משפטי מהמעלה הראשונה".
•"עו"ד יעקב גרסון יוצא דופן במומחיות, בהבנה המעמיקה ובחריפות המשפטית שלו. במקרה שלי – הוא הבין לעומקו את אשר עמד בפנינו, חשב על פתרונות ודרכים יצירתיות משפטיות לסייע ולהצליח, והביא תוצאות מצוינות!"
•"עו"ד גרסון הוא בעל הבנה יסודית של הניואנסים המשפטיים, ויחד עם היושרה שלו – זה שילוב מנצח".
•"עו"ד יעקוב גרסון הוא משפטן מבריק, חד, נבון, מהיר תפיסה, הרואה מתוך ים הפרטים את התמונה הכוללת ויודע לגבש את האסטרטגיה המשפטית המיטבית למצבים מורכבים. מעבר להיותו משפטן מעולה, הוא מענטש – אדם טוב, קשוב, אמפתי ורגיש".
•"משרד מקצועי, אדיב, מהטובים שיצא לי להתנהל מולם בבית המשפט. יעקב ליטיגטור בחסד עליון".

 

אולי יעניין אותך גם


תניית הגבלת אחריות בהסכמים , מאת: עו"ד ארז רזניק, שותף במשרד DLR

כיום מקובל, בהרבה מאד הסכמים, במיוחד בהסכמי רישיונות תוכנה, הסכמי ייצור, הסכמים למתן שירותי מחשוב והסכמי ייעוץ, לכלול "סעיף הגבלת אחריות" במסגרתו מבקש היצרן/ הספק/ נותן השירותים/ היועץ להגביל את אחריותו, לנזקים שהוא עשוי לגרום ללקוח עמו הוא מתקשר. הגבלה של האחריות בדרך כלל תתייחס הן לסוג הנזק והן לגובה האחריות מבחינה כספית.

"לא מוכנים" – תהילה ינאי מנכ"לית משותפת CofaceBdi

מתוך המאמר שהתפרסם בדה מרקר, מאה החברות שהכי טוב לעבוד בהן 2020

Coface Bdi: בשנת 2020 נרשמה ירידה במספר החברות בבורסה עם הערת "עסק חי"

דווקא בשנת משבר הקורונה, אשר פגעה משמעותית בענפים רבים במשק והובילה לקריסת עסקים, נרשמה ירידה בשיעור החברות הנמצאות בסכנת קריסה מיידית בהשוואה לשנת 2019, זאת מבדיקה שביצעה חברת המידע העסקי Coface Bdi. מהבדיקה עולה כי שיעור הדוחות עם הערת עסק חי בבורסה עומד על 6.4%, ולפיכך אחת מכל 16 חברות בבורסה נמצאת בסכנת קריסה מיידית. […]