המדריך המלא להקפאת הליכים

עקב נסיבות שונות, חברה יכולה להיכנס להליך חדלות פירעון עקב אי יכולת לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות כגון: תשלום שכר עבודה, תשלומים לספקים, תשלום לרשויות וכיוצ"ב. לפעמים, במצב בו כמות החובות תופחת והנושים דורשים החזרים כספיים באופן מיידי שעה שהעסק לא מסוגל לספק החזרים כאלו, נדמה שפירוק הוא בלתי נמנע. אף על פי כן, באמצעות הליך משפטי של הקפאת הליכים, ניתן להוביל להבראה של החברה באמצעות תוכנית סדורה. הנה המדריך המלא לבקשת צו להקפאת הליכים – הצו המשפטי שעשוי להוביל להבראת החברה.

מהו צו להקפאת הליכים?
צו להקפאת הליכים הוא צו משפטי שיכול להוציא בית המשפט לטובת חברה מסוימת. במצב בו חברה נמצאת בשפל כלכלי והיא לא מסוגלת לשלם משכורות ולעמוד בהתחייבויות, יש שתי ברירות עיקריות – פירוק של החברה או ניסיון הבראה. צו להקפאת הליכים הוא השלב הראשוני מבחינת בית המשפט לניסיון הבראת החברה.
צו זה מקפיא את ההליכים השונים שיש נגד החברה למשך פרק זמן של עד תשעה חודשים, לפי החלטת שופט בית המשפט. הליכים שנפתחו כבר נגד החברה יוקפאו, בעוד שלא ניתן יהיה לפתוח בהליכים חדשים נגד החברה לפרק הזמן שהוחלט.

הגשת בקשה לקבלת הצו
עורך הדין שמייצג את העסק או את החברה שמעוניינת להגיע להליך הבראה, יגיש בשמה בקשה לבית המשפט לקבלת צו להקפאת הליכים. בית המשפט נותן צו זה רק לאחר שהוא משוכנע שאכן ניתן להבריא את החברה ולמנוע את פירוקה

מתי יראה לנכון בית המשפט לתת צו להקפאת הליכים?
לבית המשפט יש מספר שיקולים שלפיהם הוא קובע האם לתת צו להקפאת הליכים. הגעה להסדר עם הנושים היא אחד מהשיקולים הללו, שכן המטרה בהבראת החברה היא לאפשר לחברה לעמוד בהתחיבויותיה הכספיות ולאפשר תשלום לנושיה . כמו כן, אם החברה מעסיקה עובדים רבים, בית המשפט יבין שיש צורך חברתי במתן ניסיון הבראה לחברה.

הגשת תוכנית הבראה
חלק מרכזי בבקשה לקבלת צו להקפאת הליכים היא הגשת תוכנית הבראה. התכנית תתוכנן באמצעות עורך הדין של החברה, בעלי החברה ואנשי מקצוע נוספים. מטרת התוכנית תהיה לגבש דרך פעולה אפשרית ליישום מבחינת החברה, באמצעותה ניתן יהיה להשתקם בפרק הזמן שנקצב במתן הצו על ידי בית המשפט. בית המשפט ייתן משקל לתוכנית ההבראה שתוגש לו בעת השיקול למתן הצו או להארכתו.

הצלה מפירוק
חברה שמגיעה לשפל כלכלי ובכל זאת רוצה להתקיים, מתוך אמונה כי היא בעלת המסוגלות להתאוששות, צריכה להסתייע בעורך דין חברות שיפעל להשגת צו להקפאת הליכים. צו זה הוא ככל הנראה המוצא האחרון של חברה, רגע לפני פירוק. חברה שלא תצליח לשכנע את בית המשפט מדוע כדאי להעניק לה צו זה, תמצא את עצמה בסבירות גבוהה בהליך פירוק, ומכאן החשיבות הגדולה והקריטית של ליווי עורך דין המתמחה בהבראת חברות וליווי לאורך כל ההליך בבית המשפט מול נושי החברה והנאמן וזאת עד לשיקום החברה והבראתה.