BDI

ווישיי ישראל

אולי יעניין אותך גם


ניהול נכון של אירועי חירום במפעלי תעשייה: לכבות את השריפה לפני שהיא פורצת – ד"ר עו"ד רות דגן ועו"ד חן תירוש, הרצוג פוקס נאמן

תארו את התרחיש הבא: מפעל תעשייתי מתכנן הרחבה של מתקן ייצור קיים. הוא מתקשר עם קבלן לצורך ביצוע עבודות תשתית למתקן. במהלך העבודות פוגע הקבלן בשוגג בצנרת שמובילה חומר מסוכן ושבטעות לא סומנה כנדרש. הפגיעה גורמת לדליפת חומר מסוכן המתפשט באזור ויוצר אירוע זיהום אוויר וריח בישוב שכן. כוחות חירום שמגיעים למפעל מבקשים מידע אודות החומר שדלף אולם המידע אינו זמין באופן מיידי בידי צוות החירום המפעלי. לאחר סיום האירוע וכנהוג במקרים כאלה, המשרד להגנת הסביבה מזמן את מנהלי החברה לשימוע, דורש לקבל את מסמכי התחקיר הפנימי ושוקל לפתוח בחקירה פלילית כנגד החברה ומנהלים בה. במקביל, תושבים מפעילים לחץ על המשרד בשל קרבתו ליישובם ופותחים בקמפיין ציבורי. בנוסף, השבתת המפעל לפרק זמן בעקבות האירוע גורמת לעיכוב באספקת סחורה ללקוחות, על כל המשתמע מכך.

אסון מירון – נכשל במבחן הצפיות – עו"ד אסף ורשה

"הקמת ועדת חקירה ממלכתית על ידי גורם בלתי תלוי נועדה להבטיח את עצמאותה ואת אמון הציבור בעבודתה ובמסקנותיה". כך מסרה לאחרונה כב' נשיאת בית המשפט העליון, הגב' אסתר חיות, בד בבד עם הודעתה על מינוי כב' הנשיאה בדימוס, מרים נאור, לעמוד בראש ועדת החקירה הממלכתית לאסון הר מירון, שבו נהרגו 45 בני אדם. המשימה שמוטלת על כתפיה – מורכבת ביותר, לאור ריבוי הגופים שהיו מעורבים בהפקה של אירוע ההילולה בקבר בהר מירון: החל מהחצרות שארגנו את האירוע ועמותות ההקדשים. המשך בוועדת ניהול אתר הקבר והמרכז הארצי לפיתוח מקומות קדושים, לרבות משרד הדתות, וכלה במנהל מקרקעי ישראל, ועד המושב מירון, ובכלל זה גם המועצה האזורית מרום הגליל ומשרד הפנים. כולם גם יחד וכל אחד לחוד, עלולים להימצא נושאים באחריות.