BDI

שופרסל בע"מ

רשתות שיווק קמעונאיות למוצרי מזון ומוצרי צריכה; פעילויות בתחום הנדל"ן

פרופיל

שנת הקמה 1957
כתובת רח' שמוטקין 30, ראשון לציון 7536333 - ראה מפה
טלפון 03-9481515
פקס 03-9505817
דוא"ל [email protected]
רשתות חברתיות
אתר החברה www.shufersal.co.il
   

מנהלים

יקי ודמני, יו"ר הדירקטוריון, שופרסל בע"מ

יקי ודמני

יו"ר הדירקטוריון

יצחק אברכהן, מנכ"ל, שופרסל בע"מ

יצחק אברכהן

מנכ"ל

אודות שופרסל בע"מ


קבוצת שופרסל הינה רשת הקמעונאות הגדולה והמובילה בישראל. לקבוצה 387 סניפים בשטח של כ-536 אלף מ"ר מתוכם 301 סניפי שופרסל ו-86 סניפי BE, וכן 8 מרכזי שילוח לאונליין בשטח של 27 אלפי מ"ר. הקבוצה מעסיקה כ-16.7 אלף עובדים. בנוסף, שופרסל מתפעלת אתר קניות מקוון ואפליקציית קניות מתקדמת.

מנהלים בכירים נוספים

ניר מוסטוביץ'

משנה למנכ"ל

וסמנכ"ל סחר ושיווק

טליה הובר

סמנכ"ל כספים

דוד לרון

משנה למנכל

וסמנכ"ל תפעול ושרשרת אספקה

צביקה פישהיימר

סמנכ"ל משאבי אנוש, מנהל ומערכות מידע

שרון גמבשו

סמנכ"ל מו"פ ונכסים

צבי ביידא

סמנכ"ל לקוחות ושרות

ערן מירי

יועץ משפטי

שופרסל – נתונים פיננסיים עדכניים
הכנסות החברה לשנת 2020 הסתכמו ב-15.2 מיליארד ₪. מניות החברה נסחרות במדד תל אביב 35 ומדד תל-דיב.

החברה מפעילה שתי קבוצות סניפים בפריסה ארצית:
קבוצת סניפי דיסקאונט
שופרסל דיל (107 חנויות) – רשת חנויות בפריסה ארצית, המאופיינות במחירי דיסקאונט, ובמגוון מוצרים רחב.
שופרסל online – אתר המכירות המקוון הגדול בישראל למכירת מוצרי מזון בחוויית קניה נוחה וזמינה ובמחירי דיסקאונט. בשנת 2020 צמחה פעילות ה-Online בגובה של כ-50%, מכירות החברה דרך ערוץ זה היוו בשנת 2020 כ-19.9% ממכירות החברה (כ-3 מליארד ש"ח). החברה מקימה 2 מרכזי שילוח אוטומטים הצפויים להפתח ב201 ו-2022.
פורמט "יש" (29 חנויות) – נועדה לתת מענה לסלי צריכה גדולים יחסית, כשרויות מהודרות וחווית קניה פשוטה, תוך התאמת מגוון המוצרים לאוכלוסיות שונות.
הרשת כוללת את הפורמטים הבאים: "יש חסד" – הפונה למגזר החרדי, ו"יש בשכונה" – המושתת על חווית קניה פשוטה במחירים זולים.

קבוצת הסניפים השכונתיים
שופרסל שלי (81 חנויות) – סופרמרקטים שכונתיים הממוקמים במרכזי הערים. הפורמט מספק נוחות, שירות, קירבה, זמינות וטריות. בחנויות "שופרסל שלי" ניתן דגש על יחס אישי והיכרות מעמיקה עם צרכיו של הלקוח המקומי.
שופרסל אקספרס (77 חנויות) – רשת עירונית המותאמת להרגלי הצריכה והנוחות המקובלים כיום. החנויות מופעלות ע"י בעיקר זכיינים.
גרין – כחלק ממהפכת הבריאות הישראלית, מבקשת שופרסל לתת מענה לדרישה למזון בריא, טרי ואורגני, כיום קיימים כ-84 מתחמי גרין בתוך סניפי שופרסל, בנוסף ל-5 חנויות עצמאיות.

מותג פרטי "שופרסל"
רשת שופרסל מציעה ללקוחותיה כ-5,100 מוצרים תחת המותג הפרטי, המאופיינים כמוצרים איכותיים במחירים אטרקטיביים. מוצרים אלו נבחרים בקפידה על ידי מומחים, ועוברים בקרות איכות מחמירות. מטרת מוצרי המותג הפרטי היא להציע ללקוחות הרשת אלטרנטיבה מוזלת של מוצרים באיכות טובה כמו איכותם של המוצרים הממותגים בקטגוריה. תחת מותג שופרסל ניתן למצוא מוצרים תחת כל הקטגוריות לרבות מכולת, מוצרי בשר, מוצרים קפואים ומצוננים,ירקות ופירות ומשקאות וכן בתחום הפארם, מוצרים לתינוקות וטיפוח הבית וכן מוצרים לבית. שיעור המכירות של מוצרי מותג פרטי ב-2018, היווה כ-26% מכלל המכירות בתחום הקמעונאות.

מועדון הלקוחות
שופרסל דואגת לטפח את מועדון לקוחותיה, ולהעניק לחבריו תועלות ממשיות הנגזרות מהיכרות עם הרגלי הצריכה הספציפיים והפרסונליים. חברי המועדון נהנים מצבירת נקודות על כל קניה, מבצעים מותאמים אישית, דיוור אישי ובו קופוני הנחה, מבצעים ממוקדים ואירועים מיוחדים הנערכים בסניפים. נכון לסוף 2020 מנה המועדון 2.1 מיליון בתי אב. לקוחות המועדון מקבלים הטבות גם ברשת BE.

נדל"ן
הוקמה מתוך מטרה לפתח ולהשביח נכסי נדל"ן, ובכך להציף ערך לחברה ולבעלי מניותיה ולאפשר מיקוד ניהולי בתחום הנדל"ן כתחום נפרד. שופרסל נדל"ן מפעילה שטחי נדל"ן מניב בהם סניפי הרשת במרכז, וסביבם שטחי מסחר המיועדים להשכרה כמו גם נכסי נדל"ן מניב שונים. שווי הנדל"ן בבעלות במקום שווי נדל"ן להשקעה כ-2.5 מיליארד ₪.

BE
הרשת מספקת חוויה חדשה דיגיטלית ומרעננת ללקוחות בעולמות הפארם היופי והטואלטיקה. במהלך השנה הורחב מגוון מוצרי BE הנמכרים בערוץ האונליין.

שופרסל עסקים
שופרסל עסקים היא יחידה עסקית, המרכזת את פעילות שופרסל מול המגזר העסקי, גופים ציבוריים ועמותות. בכוונת החברה להמשיך ולפתח את פעילותה בתחום ולהגביר את החשיפה לפעילות החברה בערוצים נוספים, לרבות, הרחבת פעילות המכירה הישירה לעסקים קטנים (באמצעות שופרסל Online וסניפי החברה) ומכירה ישירה ממרכזיה הלוגיסטיים של החברה והגברת הפעילות מול השוק המוסדי. בשנת 2020 השיקה שופרסל את החנות השניה בפורמט Cash& Carry הפונה למגזר העסקי ולשוק המוסדי במכירה סיטונאית.
החברה רכשה את השליטה בחברת "אמיגה" שתשמש כפלטפורמה להתפתחות בשוק ה-HORECA בפרט ובשוק המוסדי בכלל

גידרון
חברה בת של החברה המייצרת ומספקת דברי מאפה הן לשופרסל והן ללקוחות שונים בשוק.

ניהול מועדון כרטיסי אשראי
בסוף שנת 2020 לחברה כ-641 אלפי מחזיקי כרטיס האשראי החדש. החברה החלה להציע פתרונות פיננסים ללקוחות בחלק מהסניפים.

לקוחות ושירות
בלב האסטרטגיה העסקית של שופרסל נמצאים לקוחותיה, והחברה רואה עצמה כנותנת שירות בכל אחד מתחומי פעילותה. שופרסל סימנה את השירות כנקודת חוזק ובידול משאר מתחרותיה, והיא משקיעה רבות בהמשך שיפור חוויית הלקוחות ברשת במטרה שיבחרו בה כל פעם מחדש. בנוסף, שופרסל מפעילה דף פייסבוק מסחרי, מהפעילים בישראל, ובו מעל 495 אלפי חברים.

חדשנות
קופות שרות עצמי; אפליקציית שופרסל; פרויקט סרוק וקנה – שירות המאפשר סריקת עצמית של המוצרים על ידי מסופון ידני או באמצעות האפליקציה הסלולרית. השירות מאפשר ללקוחות לחסוך את ההמתנה בתור ולהגיע הישר אל הקופה, לשלם ולצאת.

מרכזים לוגיסטיים
לשופרסל 4 מרכזי הפצה מרכזיים (המפיצים כ-70% מהסחורות) המאפשרים ניהול סחורות מפוקח ומרוכז, וחיסכון מהותי בעלויות הלוגיסטיות. הפעלת המרכזים הלוגיסטיים החדשים מאפשרת את העלאת אחוז ההפצה העצמית, שינוי וייעול תהליכי עבודה ושרשרת האספקה והעבודה בסניפים.

 

אולי יעניין אותך גם


גמלא הראל – הסכם טל בר גמלא הראל

קבוצת גמלא חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם קבוצת טל בר, שבמסגרתו תשקיע וכן תממן – באמצעות חברת הבת גמלא הראל – את כל הפרויקטים המבוצעים על ידי טל בר, שהיקפם נאמד בכחצי מיליארד שקלים. טל בר היא חברה יזמית בבעלות דודי פיטוסי וליאור כהן, המתמחה בייזום פרויקטים של התחדשות עירונית. לקבוצה מוניטין רב בערים […]

הערכת חברת Coface Bdi היא שצפוי הפסד של כ- 6.5 מיליארד שקל של תוצר גולמי כתוצאה מיום שבתון בגלל הבחירות.

בנוסף, יום הבחירות עצמו נחשב ליום הפסד למשק. בחברת Coface BDI העריכו שמדובר יהיה על כ- 6.5 מיליארד שקל הפסדי תוצר גולמי כתוצאה מיום שבתון.