שנת הקמה | 1957 |
---|---|
כתובת | רח' שמוטקין 30, ראשון לציון 7536333 - ראה מפה |
טלפון | 03-9481515 |
פקס | 03-9505817 |
דוא"ל | [email protected] |
---|---|
רשתות חברתיות | |
אתר החברה | www.shufersal.co.il |
מנהלים בכירים נוספים
ניצן גולדברג
משנה למנכ"ל
ומנהל אגף סחר ושיווק
רועי פרייבך
מנכ"ל חברות בנות
איילת צור
סמנכ"ל כספים
צביקה ביידא
מנכ"ל שופרסל ONLINE
אהרון קאופמן
סמנכ"ל, יועץ משפטי
ערן סלע
סמנכ"ל מכירות ותפעול
יפתח בלוך
סמנכ"ל שרשרת אספקה
טלי תובל
סמנכ"ל תקשורת תאגידית
שי ורדי
סמנכ"ל מערכות מידע
עינת אמיתי
סמנכ"ל משאבי אנוש
הילה מילוא
CDO מנהלת אגף תהליכים אסטרטגיים
עינת פלד שפירא
מנכ"ל Be
דניאל ורדיגר
מנכ"ל רשת "יש"
שמעון חדד
מנכ"ל שופרסל פיננסים
אורן הוד
מנכ"ל שופרסל נדל"ן בע"מ
שופרסל – נתונים פיננסיים עדכניים
הכנסות החברה לשנת 2022 הסתכמו ב-14.6 מיליארד ₪. מניות החברה נסחרות במדד תל אביב 90 ומדד תל-דיב.
החברה מפעילה שתי קבוצות סניפים בפריסה ארצית:
קבוצת סניפי דיסקאונט
שופרסל דיל – רשת חנויות בפריסה ארצית, המאופיינות במחירי דיסקאונט, ובמגוון מוצרים רחב.
שופרסל online – אתר המכירות המקוון הגדול בישראל למכירת מוצרי מזון בחוויית קניה נוחה וזמינה ובמחירי דיסקאונט. בשנת 2022 מכירות החברה באמצעות שופרסל אונליין הסתכמו לסך של כ-2.6 מיליארד ₪ אשר היוו כ-19.4% מכלל המכירות בסניפי שופרסל ומרכזי השילוח. החברה הקימה לאחרונה 2 מרכזי ליקוט ושילוח אוטומטים שנועדו לסייע בעמידה בביקושים הגבוהים.
פורמט “יש" – נועד לתת מענה לסלי צריכה גדולים יחסית, כשרויות מהודרות וחווית קניה פשוטה, תוך התאמת מגוון המוצרים לאוכלוסיות שונות. הרשת כוללת את הפורמטים הבאים: “יש חסד" – הפונה למגזר החרדי, ו"יש בשכונה" - המושתת על חווית קניה פשוטה במחירים זולים.
קבוצת הסניפים השכונתיים
שופרסל שלי – סופרמרקטים שכונתיים הממוקמים במרכזי הערים. הפורמט מספק נוחות, שירות, קירבה, זמינות וטריות. בחנויות “שופרסל שלי" ניתן דגש על יחס אישי והיכרות מעמיקה עם צרכיו של הלקוח המקומי.
שופרסל אקספרס – רשת עירונית המותאמת להרגלי הצריכה והנוחות המקובלים כיום. החנויות מופעלות ע"י בעיקר זכיינים.
גרין – כחלק ממהפכת הבריאות הישראלית, מבקשת שופרסל לתת מענה לדרישה למזון בריא, טרי ואורגני, כיום קיימים כ-96 מתחמי גרין בתוך סניפי שופרסל.
מותג פרטי “שופרסל"
רשת שופרסל מציעה ללקוחותיה כ-6,000 מוצרים תחת המותג הפרטי, המאופיינים כמוצרים איכותיים במחירים אטרקטיביים. מוצרים אלו נבחרים בקפידה על ידי מומחים, ועוברים בקרות איכות מחמירות. מטרת מוצרי המותג הפרטי היא להציע ללקוחות הרשת אלטרנטיבה מוזלת של מוצרים באיכות טובה כמו איכותם של המוצרים הממותגים בקטגוריה. תחת מותג שופרסל ניתן למצוא מוצרים תחת כל הקטגוריות לרבות מכולת, מוצרי בשר, מוצרים קפואים ומצוננים, ירקות ופירות ומשקאות וכן בתחום הפארם, מוצרים לתינוקות וטיפוח הבית וכן מוצרים לבית. שיעור המכירות של מוצרי מותג פרטי ב-2022, היווה כ-27.2% מכלל המכירות בתחום הקמעונאות.
מועדון הלקוחות
שופרסל דואגת לטפח את מועדון לקוחותיה, ולהעניק לחבריו תועלות ממשיות הנגזרות מהיכרות עם הרגלי הצריכה הספציפיים והפרסונליים. חברי המועדון נהנים מצבירת נקודות על כל קניה, מבצעים מותאמים אישית, דיוור אישי ובו קופוני הנחה, מבצעים ממוקדים ואירועים מיוחדים הנערכים בסניפים. נכון לסוף 2022 המועדון מונה למעלה מ-2 מיליון משקי בית. לקוחות המועדון מקבלים הטבות גם ברשת Be.
מועדון הלקוחות החדש
בחודש אוקטובר 2021 יצאה שופרסל בתוכנית חדשה לחברי מועדון הרשת, בשיתוף הארנק הדיגיטלי של פייבוקס, תחת השם "שופרסל SUPREME". התוכנית מותאמת לטרנדים הצרכניים העכשוויים ומשלבת צבירה של מטבעות דיגיטליים, והיא מאפשרת ללקוחות להפוך את הקניות שלהם להטבות. על כל קנייה בשופרסל, צוברים הלקוחות מטבעות דיגיטליים, שאותם ניתן להמיר בקניות ברשת שופרסל, ברשת Be וביותר מ-150 רשתות, חברות ומסעדות באמצעות אפליקציית פייבוקס. בתוכנית החדשה יוכלו לקוחות המועדון לרכוש מוצרים באמצעות המטבעות הדיגיטליים ולקבל הטבות צרכניות גם מחוץ לקבוצה.
נדל"ן
שופרסל נדל"ן הוקמה מתוך מטרה לפתח ולהשביח נכסי נדל"ן, ובכך להציף ערך לחברה ולבעלי מניותיה ולאפשר מיקוד ניהולי בתחום הנדל"ן כתחום נפרד. שופרסל נדל"ן מפעילה שטחי נדל"ן מניב בהם סניפי הרשת במרכז, וסביבם שטחי מסחר המיועדים להשכרה כמו גם נכסי נדל"ן מניב שונים.
Be
רשת הפארם מספקת חווית קנייה חדשנית, דיגיטלית ומרעננת ללקוחות בעולמות הפארם היופי והטואלטיקה ברשת 90 סניפים מלאים, 10 מתחמים במתכונת של חנות בתוך חנות (store in store) בסניפי שופרסל דיל וכן, 17 בתי מרקחת הממותגים ומנוהלים על ידי Be בסניפי שופרסל. בשנים הקרובות מתעתדת הרשת להגיע לכ-130 סניפים ולצידם כ-25 מתחמים בסניפי שופרסל. במהלך שנת 2022 אף הורחב משמעותית מגוון מוצרי Be הנמכרים בערוץ האונליין.
שופרסל עסקים
יחידה עסקית, המרכזת את פעילות שופרסל מול המגזר העסקי, גופים ציבוריים ועמותות. בשנת 2023 השיקה שופרסל את החנות השלישית בפורמט Cash&Carry הפונה למגזר העסקי ולשוק המוסדי במכירה סיטונאית.
במסגרת התרחבות שופרסל עסקים הוקמה החברה-הבת "שופרסל אמיגה" המשמשת כפלטפורמה למכירה, שיווק והפצה של מוצרי מזון בשוק המוסדי. השנה רכשה שופרסל את פעילות חברת "המפיץ יוסי ישראלי בע"מ", כך שתשמש כשלוחה הצפונית של שופרסל אמיגה.
DAN דיל
במהלך השנה הרחיבה שופרסל את פעילותה לתחום הסטוק ורכשה את קבוצת "דן דיל", המפעילה סניפי סטוק בישראל ואתר סחר מקוון ומתמחה בייבוא, שיווק והפצה של מוצרים לבית ולמשרד.
החברה החלה להרחיב את פעילותה על ידי איתור מקומות לפתיחת חנויות דומות נוספות ויצירת סינרגיה עסקית בין חברת הסטוק ובין הזרוע הקמעונאית.
גידרון
חברה בת של החברה המייצרת ומספקת דברי מאפה הן לשופרסל והן ללקוחות שונים בשוק.
ניהול מועדון כרטיסי אשראי
בסוף שנת 2022 לחברה כ-659 אלף מחזיקי כרטיס האשראי החדש. החברה החלה להציע פתרונות פיננסיים ללקוחות בחלק מהסניפים.
לקוחות ושירות
בלב האסטרטגיה העסקית של שופרסל נמצאים לקוחותיה, והחברה רואה עצמה כנותנת שירות בכל אחד מתחומי פעילותה. שופרסל סימנה את השירות כנקודת חוזק ובידול משאר מתחרותיה, והיא משקיעה רבות בהמשך שיפור חוויית הלקוחות ברשת במטרה שיבחרו בה כל פעם מחדש. בנוסף, שופרסל מפעילה דף פייסבוק מסחרי, מהפעילים בישראל, ובו מעל 501 אלפי חברים.
חדשנות
שופרסל רואה בטכנולוגיה ובחדשנות מנוע צמיחה מרכזי ואמצעי ראשון במעלה לדרוג השירות וחווית הלקוח. לשם כך משקיעה הקבוצה בקידום ופריסה של פרויקטים טכנולוגיים בתכנית רב שנתית. בין הפרויקטים: עגלה חכמה המזהה באופן אוטומטי את המוצרים הנכנסים והיוצאים ממנה. פתרון המוטמע בעשרות סניפים ברחבי הארץ, שני מחסנים רובוטים לליקוט אוטומטי של משלוחי אונליין, שדרוג תשתיות דאטה ועוד.
מרכזים לוגיסטיים
לשופרסל 5 מרכזי הפצה מרכזיים המאפשרים לקבוצה לאחסן ולהפיץ סחורות ממרכזים לוגיסטיים במיקומים מרכזיים ובכך את העלאת אחוז ההפצה העצמית, שינוי וייעול תהליכי עבודה ושרשרת האספקה והעבודה בסניפים.
100 החברות שהכי טוב לעבוד בהן – הסקר ללא עלות!
הישראלים הוציאו על מכוני כושר 3.275 מיליארד שקל בשנה החולפת העלייה בתחרותיות מכיוון רשתות הלואו קוסט מביאה לזינוק בסיכון הענף 60% מהנרשמים למכוני הכושר הפרטיים בישראל לא ממשיכים את המנוי לשנה השניה. כך עולה מסקירה ענפית שביצעה חברת המידע העסקי CofaceBdi, בנוגע לענף מכוני הכושר בישראל. על פי נתוני החברה, למרות שיעור הנטישה הגבוה, הענף […]
באחד המקרים שנדונו באחרונה בפני כב' השופטת לימור ביבי מבית המשפט המחוזי ת"א נגון ערעור מעניין לשאלה עקרונית מי צריך לשאת בהוצאות מכפילי חנייה בבית המשותף , בבית משותף בן 21 דירות, אשר נבנה במסגרת תכנית לפינוי ובינוי (תמ"א 38/2). במסגרת תכנית הבנייה, הוקצו ל – 14 מדירות הבית המשותף, חניות באמצעות מכפילי חניה, ול- 7 הדירות שנותרו, הוקצו חנויות רגילות.