BDI

קבוצת שפיר

תעשייה, בנייה ותשתיות, זכיינות ותפעול נכסים, ייזום נדל"ן ולוגיסטיקה

פרופיל

שנת הקמה 1968
כתובת רח' ברקת 12, ת.ד. 7113, פתח תקווה 4917002 - ראה מפה
טלפון 03-9169500
פקס 03-9169600
דוא"ל [email protected]
רשתות חברתיות
אתר החברה www.shapir.co.il
   

מנהלים

אודות קבוצת שפיר


שפיר הנדסה ותעשייה הינה חברת התעשייה, ההנדסה והתשתיות המובילה בישראל. שפיר, אשר נוסדה לפני 55 שנים, יוזמת ומבצעת את הפרויקטים הגדולים והמורכבים בישראל בתחומי ההנדסה והתשתיות, ומעסיקה אלפי עובדים מיומנים תחת ניהול קפדני ומקצועי. כל זאת, תוך הקפדה נחושה על בטיחות העובדים, שמירה על איכות הסביבה, הקפדה על רף חסר פשרות באיכות העבודה ועמידה עיקשת בלוחות הזמנים.

מנהלים בכירים

יהודה שגב

יו"ר

הראל שפירא

מנכ"ל משותף

ישראל שפירא

מנכ"ל משותף

גיל שפירא

מנכ"ל משותף

חן שפירא

מנכ"ל משותף

 

חזונה של שפיר הוא להניח תשתית יציבה ובת קיימא לנו ולדורות הבאים ואותו היא מגשימה באמצעות יכולותיה הרחבות בתכנון, הקמה וניהול פרויקטים לאומיים רחבי היקף ומיזמים מגוונים ומורכבים, תוך הטמעת חדשנות טכנולוגית ופתרונות ייחודיים. ניסיונה הרב של שפיר כולל הקמת כבישים מורכבים הכוללים מנהרות, מחלפים וגשרים, עבודות הנדסה ימית, הקמת תשתיות לרכבות קלות, בנייה של מרכזים לוגיסטיים, בניית פרויקטי מגורים ועוד, בזכותם צברה החברה ניסיון ומוניטין רב.
שפיר מובילה בהשקעות לטווח ארוך במגה-פרויקטים בשותפות המגזר הפרטי והציבורי (PPP) הכוללים יכולות מימון בשותפות גופים פיננסיים מובילים. הפרויקטים כוללים מימון, תכנון, הקמה, אחזקה ותפעול שוטף ועצמאי לאורך תקופת הזיכיון. כחלק מחזון החברה ומתוך ראיה שעבודותיה מותירות חותם גם עבור הדורות הבאים, חרטה שפיר על דגלה הגנה על הסביבה ומודעות אקולוגית בכלל הפרויקטים, בין היתר על ידי שימוש בחומרים ממוחזרים, נטיעת עצים, מחזור מים, התפלת מים והסעת המונים. שפיר רואה לנגד עיניה בנייה המשתלבת בתוואי הנוף תוך קיום דיאלוג מתמשך עם ערכי הטבע הנושקים לעבודתה.

התחומים בהם פועלת הקבוצה:
תשתיות – כקבוצת התשתיות הגדולה בישראל, שפיר מעורבת במרבית פרויקטי התשתיות שבוצעו במדינת ישראל. לאורך השנים שותפה שפיר לסלילת אלפי ק"מ של כבישים ברחבי הארץ, כגון: כביש 6 חוצה צפון, כביש 16, כביש 531, כביש 20 וחיבור עם כביש 531, כביש 471, מחלף רעננה דרום, כביש עוקף-קריות ומחלף הקריות, כביש 3 ועוד. שפיר גם הקימה ומקימה מגוון גשרים: גשר עכברה, גשר מבצע קדש, גשר גילה ועוד.
לשפיר מיומנות מיוחדת בחציבת מנהרות ארוכות בשיטות ביצוע שונות, ביניהן: מסילות הרכבת לירושלים (A1) מנהרות כביש 6 חוצה צפון ומנהרות כביש 16.
בנוסף לאלה, מתמחה שפיר בעבודות ימיות מורכבות, כמו הקמת הנמל הימי החדש במפרץ חיפה, השלב הראשון בנמל היובל באשדוד, הקמת מזחים בחיפה, מזח פריקת פחם באשקלון, פרויקט החלפת צינור גז ועוד.
שפיר שותפה גם בעבודות בנייה רחבות היקף: תחנות כוח, שדות תעופה, תחנות רכבת ועוד. באחרונה זכתה חברת בת משותפת של שפיר ו-CAF הספרדית במכרז למימון, תכנון, הקמה ותחזוקה של הקו הסגול בפרויקט הרכבת הקלה בתל אביב. פרויקט לאומי וחשוב זה מצטרף לפרויקט קווי הרכבת הקלה בירושלים המהווה אחד ממכרזי הרכבות הגדולים ביותר בתולדות מדינת ישראל, בהיקף של כ-10 מיליארד ₪, עליו החלו העבודות בשנת 2020. פרויקט זה כולל הרחבה והקמה של קווי הרכבת הקלה ושלושה מרכזי תפעול של הרכבות בירושלים, לצד תחזוקה ותפעול הקו הקיים. מכרז לאומי גדול וחשוב נוסף בו זכתה שפיר יחד עם חברת הלוגיסטיקה "אוריין", הוא הפרויקט להקמה ותפעול שלושת מרכזי האספקה של צה"ל, שיהיו הגדולים בישראל ובמזרח התיכון. לראשונה בישראל ניתן הפרויקט לחברה פרטית והוא מוערך בהיקף של כ-5.5 מיליארד ₪.
בשנה שעברה נכנסה שפיר לתחום התפלת מי ים עם זכייתה במכרז לשידרוג ותפעול מתקן ההתפלה באשדוד. בנוסף העמיקה החברה את אחיזתה בתחום תת הקרקע באמצעות רכישת חברת "ליפסקר גיאוטכניקה" המתמחה בתחום. כמו כן, השלימה החברה במהלך 2022 את רכישת פעילות הלוגיסטיקה והשילוח של חברת "פריץ", ובכך הפכה שפיר לשחקן משמעותי בתחום הלוגיסטיקה.
תעשייה – שפיר היא החברה המובילה בישראל בייצור חומרי גלם לענף הבנייה והתשתיות ומשקיעה רבות בשיפור תהליכי הייצור ובקרת איכות בלתי מתפשרת. בבעלות החברה מפעלים לייצור מלט, מפעלי בטון, מפעלי אספלט, מפעל קורות ואלמנטים טרומיים, וכן בעלות משותפת במפעל "פקר" לעיבוד ברזל בניין. השנה התרחבה פעילות התעשייה למוצרים חדשים בזכות רכישת מפעל "אברות" המתמחה בייצור צינורות פלדה ופלסטיק. מוצרים חדשים אלו מרחיבים את מגוון המוצרים, השירותים והפתרונות אותם מציעה שפיר ללקוחותיה בתחום חומרי הגלם לתעשייה.
מערך הלוגיסטיקה והתובלה של הקבוצה מאפשר שינוע של חומרי הגלם למגוון אתרי בנייה בפריסה ארצית באמצעות מאות מובילים וכן הובלה רכבתית.
נדל"ן – קבוצת שפיר יוזמת ובונה אלפי יחידות דיור באזורים שונים בארץ. במהלך 2021 סיימה שפיר את מסירתה של שכונת "בצוותא" בחריש ליותר מ-1,500 משפחות. שכונת בצוותא נבנתה במסגרת פרויקט "תכנן ובנה" ראשון מסוגו של משרד השיכון בו זכתה שפיר בזכות שילוב היכולות ותחומי ההתמחות של הקבוצה משלב חומרי הגלם ועד לתכנון והביצוע של הפרויקט הכולל כבישים, שטחים ציבוריים מוסדות ציבור ומרכז מסחרי. יכולותיה היזמיות וההנדסיות של הקבוצה מבטיחות, כי כל הפרויקטים אותם מבצעת החברה מבוצעים בסטנדרט הגבוה ביותר ומעניקים את הביטחון הנדרש לרוכשי הדירות אשר יקבלו תמורה מלאה עבור השקעתם. בעקבות הצלחת פרויקט "בצוותא" חריש, מתחילה שפיר פרויקט "תכנן ובנה" נוסף בשיתוף חברת "נתיב" המונה למעלה מ-1,000 יחידות דיור בעיר בית שמש ומצטרף לעוד כ- 1,000 יחידות דיור במספר פרויקטים הנמצאים בשלבי בנייה ותכנון באור יהודה, נווה מונסון, באר יעקב ובת ים.
קבוצת שפיר פועלת גם בתחום ההתחדשות העירונית עם מעל 11,000 יחידות דיור המתוכננים במגוון פרויקטים שונים בפריסה ארצית.
עוד תחום מתפתח בתחום הנדל"ן בשפיר הוא מרכזי קניות שכונתיים תחת המותג "שפיר סנטר". כרגע ישנם שלושה מרכזים פעילים ועוד שלושה בתכנון לשנתיים הקרובות. בשנה האחרונה רכשה שפיר את השליטה ברשת הדיור המוגן "עד 120" המונה שלושה בתים ו-651 יחידות דיור ועתידה לגדול למעל 1700 יח"ד עד שנת 2027 בארבעה בתים נוספים אשר עתידים להיבנות ברחבי הארץ.
זכיינות – הקבוצה יוזמת ומבצעת פרויקטים רחבי היקף בשיתוף עם המגזר הציבורי, במסגרת זו מתקשרת הקבוצה עם גופים ציבוריים דוגמת המדינה, חברות ממשלתיות או עיריות למימון, הקמה, תפעול ותחזוקה של הפרויקט לתקופה ארוכת טווח שבסיומה הוא מוחזר למדינה. בין היתר, השלימה שפיר בשנים האחרונות את פרויקט כביש 6 חוצה צפון, הרחבת משכן הכנסת בירושלים ותפעולו, בנייה ותפעול של חניון הלאום בירושלים, בנייה ותפעול של הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב (בימים אלו הפרויקט עובר הרחבה משמעותית אשר תכפיל את כמות החניות מ-2,000 לכ-4,000) הקמה ותפעול מעונות בצלאל בירושלים ופרויקטים נוספים בתחומי הבניה והתשתיות. כמו כן, שותפות של שפיר ו-CAF מפעילה ומתחזקת את הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים החל מאפריל 2021.
לוגיסטיקה –תחום חדש בשפיר הוא הלוגיסטיקה אליו נכנסה החברה עם רכישת הפעילות של חברת פריץ המתמחה בתחום. פריץ היא חברת השילוח והלוגיסטיקה מהמובילות בארץ, המעניקה פתרון כולל לניהול שרשרת האספקה בתחומים אלו כבר למעלה מ-30 שנה. תחום שרשראות האספקה, הלוגיסטיקה והשילוח תופס מקום מרכזי יותר ויותר בעולם כולו ובמסגרת הרחבת שרשרת הערך ללקוחות ולשותפים העסקיים בשפיר, הצטרפותה של פריץ מהווה התפתחות נוספת של מארג היכולות ותחומי העיסוק הענפים של הקבוצה. פעילות פריץ תתווסף למעטפת הלוגיסטית של שפיר התומכת בפעילות השוטפת אשר באיחוד עם פעילות פריץ יאפשר לקבוצה גם לעמוד בסטנדרטים ובלוחות זמנים מאתגרים. תחום הלוגיסטיקה ייתן שירות לאלפי לקוחות וגופים מובילים בישראל בדגש על איכות, דיוק ומקצוענות, תוך גמישות והתאמה לצרכי הלקוח ובמטרה להתקדם ולפתח פתרונות וכלים מתקדמים וחדשניים בכל עת.
לאורך כל שנות פעילותה הציגה קבוצת שפיר צמיחה מתמדת המלווה ברווחיות בכל תחומי פעילותה. השנתיים האחרונות בקבוצת שפיר מזוהות עם חיזוק שרשרת הערך על ידי פיתוח פעילויות קיימות, הוספת מוצרים ושירותים חדשים וכן כניסה לתחומי פעילות חדשים כגון התפלת מי ים, לוגיסטיקה באמצעות רכישת פעילות חברת פריץ ומרכזי דיור מוגן באמצעות רכישת השליטה ברשת "עד 120" אשר צפויה להכפיל את כמות הבתים בטווח של חמש השנים הקרובות. צמיחה זו הינה תולדה של יישום אסטרטגיה ארוכת טווח של הקבוצה, המבוססת על חתירה למצוינות בכל תחום בו היא עוסקת, גיוון תחומי הפעילות והתבססות על מקורות עצמיים לאספקת צרכי הקבוצה. שפיר לוקחת את הידע והניסיון שנצברו בקבוצה לצד היכולות הטכניות וההנדסיות, וההתמחות בעבודה מול לקוחות, ומתאימה אותם לעולם דינמי עם דרישות משתנות. לאחרונה השיקה שפיר את Access, מרכז חדשנות אשר הוקם במטרה לעודד ולקדם רעיונות פורצי דרך בעולם הבנייה והתשתיות שיובילו למהפכה בענף הבנייה בארץ ובעולם. החברה הנפיקה מניות לציבור והפכה לציבורית בסוף שנת 2014 ונסחרת במדד ת"א 35 בדירוג +A.

 

אולי יעניין אותך גם


דירוג צבי שוב משרד עורכי דין בתכנון ובניה

משרד עורכי הדין צבי שוב מדורג בקבוצת העילית של משרדי עורכי הדין המובלים בתכנון ובניה

נקודת איזון חדשה ישנה

דירוג החברות שהכי טוב לעבוד בהן 2023

שוק הקוסמטיקה חזר לרמת ההכנסות של ימי טרום הקורונה

רשתות הפארם המובילות בשוק הן: סופר פארם (281 סניפים), רשת Be מקבוצת שופרסל (91 סניפים), גוד פארם (48 סניפים), כלבו המשביר 365 (36 סניפים).