BDI

נטו מ.ע. אחזקות בע"מ

יבוא, ייצור, שיווק והפצת מוצרי מזון

פרופיל

שנת הקמה 1940
כתובת רח' מאיר עזרא 5, ת.ד. 655, קרית מלאכי 8305919 - ראה מפה
טלפון 08-8608500
פקס 08-8503086
דוא"ל [email protected]
אתר החברה www.neto.org.il
   
   

מנהלים

דוד עזרא, נשיא ויו"ר הדירקטוריון, נטו מ.ע. אחזקות בע"מ

דוד עזרא

נשיא ויו"ר הדירקטוריון

עמי גולדין, מנכ"ל נטו אחזקות, נטו מ.ע. אחזקות בע"מ

עמי גולדין

מנכ"ל נטו אחזקות

אורן אבני, מנכ"ל נטו מלינדה סחר בע"מ, נטו מ.ע. אחזקות בע"מ

אורן אבני

מנכ"ל נטו מלינדה סחר בע"מ

אודות


קבוצת נטו, שנוסדה בשנת 1940, נמנית עם חמש קבוצות המזון הגדולות בישראל. הקבוצה עוסקת ביבוא, ייצור, שיווק והפצת מגוון מוצרי מזון כשרים ומוצרי צריכה ביתיים שאינם מוצרי מזון (near food products) ("פאלאס"), כשהיקף מכירותיה השנתי מסתכם בסך של כ-3.6 מיליארד ₪, כולל מכירות של ביכורי השדה ע"ס כ-1.0 מיליארד ש"ח, שאינה מתאחדת בדוחות נטו. המותגים העיקריים של הקבוצה כוללים את נטו (מותג העל), טיבון ויל (בשר ומוצריו), דלידג (דגים ומוצריהם), ויליגר (שימורים ומכולת), שלושת האופים (מוצרי מאפה קפואים), מג'יק (ארוחות מוכנות) ביכורי השדה (ירקות ופירות טריים) ו-RICH'S (קצפות ומוצרי חלב). מקום מושבה של הקבוצה באזור התעשייה בקרית מלאכי, שם נמצאים משרדיה המרכזיים, מרכזה הלוגיסטי וחלק ממפעליה.

היסטוריית הקבוצה

קבוצת נטו נוסדה בשנת 1940 ע"י מאיר עזרא ז"ל והחלה דרכה כיבואנית בשר מורשית ע"י השלטונות המנדטוריים. במהלך התקופה שקדה החברה על פיתוח, רכישה וחדירה לתחומי עשייה חדשים כמפורט בתרשים מבנה האחזקות.

עיקר הפעילות בקבוצה

  • בשר (טיבון-ויל) – ייבוא, רכישת תוצרת מקומית, עיבוד, הפצה ושיווק של בשר קפוא, מצונן, טרי ומעובד.
  • דגים (דלידג) – ייבוא, רכישת תוצרת מקומית, עיבוד, הפצה ושיווק של דגים קפואים, טריים, חיים ומעושנים.
  • שימורים ומוצרי מכולת (ויליגר) – ייצור שימורי דגי טונה ויבוא שימורי דגים ירקות ופירות ומוצרי מכולת דוגמת אורז ופסטה.
  • מוצרי מאפה קפואים (שלושת האופים) – ייצור הפצה ושיווק של פיצות, בורקסים, מלאווח, ג'חנון, פסטלים וכו'.
  • ארוחות מוכנות (מג'יק) – ייצור, יבוא, הפצה ושיווק של ארוחות מוכנות.
  • פירות וירקות טריים (ביכורי השדה דרום) – הפצה ושיווק של פירות וירקות טריים באמצעות מערך עצמאי הפועל ממרכז אחסנה ולוגיסטיקה נפרד הנמצא בתימורים, בסמוך למושבה של הקבוצה.
  • כשרויות מהודרות (מילמיט) – ייצור, הפצה ושיווק של כשרויות מיוחדות למגזר החרדי.

פעילויות נוספות:

  • ייבוא, הפצה ושיווק של גבינות איכותיות, מעדני פרי (ריבות) "סן דלפור" וקצפות RICH.
  • הפצה ושיווק גבינות מותכות.
  • שיווק והפצה של ירקות קפואים (תחת המותג ביכורי השדה) וירקות משומרים (תחת המותג ויליגר).
  • הפצה ושיווק שמן זית פרימיום של "חלוצה".
  • הפצה ושיווק סדרת מוצרים של השף "שגב".
  • ייצור, יבוא ושיווק מוצרי צריכה ביתיים שאינם מוצרי מזון "פאלאס" (near food products).
  • ייצור מוצרי קצפת Rich.

מפעלי התעשייה העיקריים בקבוצה

  • טיבון ויל – תשלובת של שבעה מפעלים לעיבוד בשר ועופות, המעבדת כ-1,450 טון בשר לחודש. התשלובת נמצאת באזור התעשייה בקרית מלאכי ופועלת תחת תקני האיכות ISO 9001:2000 ו-HACCP המאשר יצוא לאירופה וארה"ב.
  • ויליגר – מפעל לייצור שימורי טונה, סלמון מעושן ואריזת מוצרי מכולת, הפועל מאזור התעשייה בקרית מלאכי ובעל תקן ISO 9001:2000.
  • דלידג – המפעל, שנמצא באזור התעשייה בבית שאן, עוסק בעיבוד דגי בריכות ודגי יבוא.
  • שלושת האופים – ייצור מוצרי מאפה קפואים.
  • פאלאס – ייצור ושיווק נרות, מגבונים, מוצרי אלומיניום וכלים חד פעמיים נוספים מפלסטיק.
  • Rich – ייצור מוצרי קצפת.

שיווק והפצה

מערך ההפצה העיקרי של הקבוצה מבוסס על עובדי הקבוצה ומשרת כ-3,800 נקודות מכירה שונות ברחבי הארץ. ההפצה מבוצעת באמצעות כ-300 משאיות של הקבוצה, בהתאם לתנאי ההובלה הנדרשים לגבי כל סוג מוצר (הקפאה, מצונן, יבש וטרי). מרכז ההפצה העיקרי של הקבוצה מצוי בקרית מלאכי. כמו כן, קיימים מרכזי הפצה יעודיים של הקבוצה בתל-אביב, יפו ובית שאן.

בנוסף, מפיצה הקבוצה את מוצריה, בכל רחבי הארץ, באמצעות כ-25 מפיצים עצמאיים (ואן-סייל), שמשאיות ההפצה בבעלותם, ואשר רוכשים מהקבוצה את מוצריה ונושאים בתוצאות העסקיות של פעילותם.

 

אולי יעניין אותך גם


משבר ענף האופנה

80 חברות אופנה נמצאות בסכנת קריסה

דירוג החברות שהכי טוב לעבוד בהן של CofaceBdi ו – TheMarker לשנת 2018

גוגל מבססת מעמדה זו השנה השנייה ברציפות כחברה שהכי טוב לעבוד בה בישראל

אתגר ההעברה הבין-דורית בעסקים משפחתיים עו"ד שלום הרשקוביץ – שותף במחלקת ניהול הון משפחתי ולקוחות פרטיים במשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות'

על פי מחקרים אקדמיים, רק כ-30% מהעסקים המשפחתיים ממשיכים להתקיים לאחר העברתם לבני הדור השני. פחות מ-10% מהעסקים המשפחתיים ממשיכים להתקיים לאחר העברה נוספת לדור השלישי.
במילים אחרות, אם החליט מייסד עסק משפחתי להוריש את העסקים לילדיו, קיים סיכון ממשי, בהסתברות של 70%, שילדיו לא יזכו ליהנות מפירות העסק שהקים בעמל רב, וסיכון של כ-90% (!) שנכדיו לא יוכלו לעשות כן.