BDI

נתיבי ישראל החברה הלאומית לתשתיות תחבורה בע"מ

"נתיבי ישראל - החברה הלאומית לתשתיות תחבורה בע"מ" הינה חברה ממשלתית האחראית על תכנון, פיתוח ואחזקת רשת הכבישים הבינעירונית ופיתוח מסילות רכבת בישראל.

פרופיל

שנת הקמה 2003
כתובת רח' אריאל שרון 3, אור יהודה, 6050001 - ראה מפה
טלפון 03-7355401
פקס 03-6345890
רשתות חברתיות
אתר החברה www.iroads.co.il
   
   

מנהלים

עודד שמיר, יו"ר הדירקטוריון, נתיבי ישראל   החברה הלאומית לתשתיות תחבורה בע"מ

עודד שמיר

יו"ר הדירקטוריון

ניסים פרץ, מנכ"ל, נתיבי ישראל   החברה הלאומית לתשתיות תחבורה בע"מ

ניסים פרץ

מנכ"ל

אודות


חזון החברה - להוביל בכל דרך בשנת 2010 החליטה הממשלה כי החברה תוביל את תכנית "נתיבי ישראל" לקירוב הפריפריה למרכז על ידי רישות הארץ בכבישים ממוחלפים ומסילות רכבת בצפון ובדרום. עם החלטה זו, שינתה החברה את שמה ל"נתיבי ישראל" וקיבלה לראשונה את האחריות גם על תכנון והקמת מסילות ותחנות רכבת ושדה התעופה העתידי. לפיכך הפכה החברה למובילה בפיתוח וניהול תשתיות תחבורה בארץ.

סמנכ"לים נוספים
יוסי הלוי
סמנכ"ל חטיבת הנדסה ופיתוח

יהודה נתנאלי
סמנכ"ל תפעול ואחזקה

דורון כתיב
סמנכ"ל חוזים והתקשרויות

אמיר אסרף
סמנכ"ל חטיבת כספים

עו"ד ירון זפט
היועץ המשפטי

אריה דהן
סמנכ"ל משאבים ומנהל

גרי לוינסקי
מבקר הפנים

זאב שרוני
מנהל אגף דוברות, הסברה וקשרי קהילה

עו"ד גולן דוידי
ראש מטה מנכ"ל

דניאל רוד
ראש מנהלת הקמת שדה התעופה

________________________________________________________________________________________________________________

שנת יסוד
בשנת 2003 החליטה ממשלת ישראל להפסיק את פעילות מ.ע.צ כיחידת סמך, ולהפוך אותה ליחידה ממשלתית – "החברה הלאומית לדרכים".

________________________________________________________________________________________________________________

הכינוי "המהנדס של המדינה" ניתן למ.ע.צ המיתולוגית והונחל לחברת נתיבי ישראל כיום בזכות היותה חברה מובילה בפיתוח ואחזקת רשת הדרכים במדינת ישראל והגוף שקובע סטנדרטים בתחום תשתיות דרכים ומסילות רכבת, בפעילותה מיישמת החברה פתרונות חדשניים בעולמות ההנדסה, הבקרה והבטחת האיכות ומהווה את אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים בכלכלה הישראלית.
השנה השיקה החברה את התכנית הרב-שנתית השלישית לשנים 2017-2021 בהיקף של כ-55 מיליארד ש"ח. התכנית שהושקה מורכבת מעשרות רבות של פרויקטים של כבישים, מחלפים, נתיבים לתחבורה ציבורית ומסילות רכבת חדשות, כל אלה במטרה לקדם ולשפר את איכות החיים של משתמשי הדרך והסעת ההמונים ברחבי הארץ כולה.

משתמשי הדרך הנם חלק חשוב במכלול מחזיקי העניין של החברה. מחויבות החברה אליהם באה לידי ביטוי במגוון רחב של היבטים – אחריות על רשת כבישים ורכבות בטוחה ויעילה, ניהול עומסים, שיתופי פעולה להגברת הבטיחות בדרכים, טיפול במוקדי סיכון, חידושים טכנולוגיים ושקיפות.

מנהלים באחריות
החברה, חרטה על דגלה את החזון "להוביל בכל דרך", מחויבת להתנהל בצורה ערכית ולפי נורמות של אחריות תאגידית הן בפעילותה והן אל מול כלל מחזיקי העניין שלה מתוך ראיה של סביבת חיים בת-קיימא ומתקדמת בכל תחומי פעילותה.
הערכים המוגדרים בקוד האתי של החברה מנחים את דרך ההתנהגות הראויה של עובדי החברה ומנהליה בפעילותם היומיומית ובתהליכי קבלת החלטות.

סביבת העסקה
נתיבי ישראל מטפחת את המשאב האנושי שלה ומקדישה תשומת לב להיבט האישי ולתחומים המקצועיים, על מנת שאנשיה ימלאו את משימותיהם. תהליך גיוס העובדים על ידי אגף משאבי אנוש כולל מיון קפדני שמבטיח קליטת עובדים מקצועיים ואיכותיים תוך התאמה מרבית לתפקידם.

החברה מאמינה כי ההון האנושי שלה הינו המשאב העיקרי ועל כן מייחסת חשיבות עליונה לפיתוחם ושימורם בחברה. החברה פועלת לטיפוח סביבת עבודה תומכת ותרבות ארגונית משתפת, מתוך מחויבות לשמירה על כבוד האדם ועל שוויון הזדמנויות. החברה עושה זאת על ידי יצירת מקום עבודה מכיל, משקיעה בפיתוח אישי ומקצועי, בבריאות ואיכות חיים על ידי הבטחת קיומו של דו-שיח ערני בתוך החברה על מנת לקדם ערכים של פתיחות, שקיפות ואכפתיות.

זכויות עובדים – זכויות העובדים מעוגנות בהסכם קיבוצי והן מהוות מרכיב מרכזי בסביבת העבודה. בנושא זה ישנה התייחסות להוגנות בשכר ובתנאי העבודה, שקיפות, הערכת ביצועים עפ"י מדדים קבועים ומתן משוב לגבי תפקודם. יחסי עבודה במובנם הרחב מתייחסים גם לגיוון תעסוקתי, נגישות והזדמנות שווה ללא אפליה על רקע מגדרי, דתי וחברתי.

תרבות ארגונית שוויונית מאפשרת – חברת נתיבי ישראל מעניקה הזדמנות שווה לכל העובדים. קידום מועמדים מבין עובדי החברה לתפקידי ניהול הנו בעדיפות עליונה בחברה ובאסטרטגיית ההעסקה שלה, מתוך ראיה לאופק תעסוקתי לעובדים, קידום זה מתבצע ע"י מכרזים פנימיים המפורסמים בתוך המערכת. באם לא נמצא מועמד מתאים, החברה מפרסמת הודעה בדבר קיומה של משרה פנויה בחברה בכלי התקשורת השונים בקרב הציבור.

סביבת עבודה – האחריות של החברה כוללת גם את הנושאים העוסקים בהבטחת סביבת עבודה נאותה לעובדים הן בהיבט הפיסי והן בהיבט של יצירת אווירה נאותה תוך שמירה על כבוד הדדי ויחסי עבודה נאותים, זמני עבודה ומנוחה, חופשה שנתית, פעילויות רווחה, פיתוח כישורי חיים, העצמה אישית ועידוד פעילות ספורטיבית לבריאות הגוף והנפש.

פעילות רווחה – החברה מתייחסת בכובד ראש לצרכים ולבעיות המתעוררים בקרב העובדים, גם אם אינם קשורים ישירות לעשייה המקצועית ולעבודה השוטפת. החברה מגבשת עבור עובדיה כלים שיאפשרו להם ולבני משפחתם להתמודד עם האתגרים בעבודה ומחוצה לה. לשם כך תוכנן "סל רווחה" לעובדים, הכולל מגוון הטבות ופעילויות בנושאים פיננסיים ובתחומי בריאות הגוף והנפש.

הדרכה ופיתוח ארגוני – נתיבי ישראל מקיימת השתלמויות פנימיות, תוך הזמנת מרצים אורחים, ומבטיחה עדכון מקצועי ואישי לעובדי החברה, במטרה לאפשר להם להיחשף לחדשנות בתחום עיסוקם, לשיפור מקצועיותם ובכך לסייע לחברה להשיג את יעדיה וזאת באמצעות שלושה אפיקי פעילות:
• האפיק הניהולי – מיומנויות ניהוליות בדרגי הניהול השונים.
• האפיק המקצועי – פיתוח קורסים וסדנאות ב"מכללת נתיבים" והשתתפות בקורסים מקצועיים חיצוניים במוסדות אקדמיים מוכרים.
• האפיק הארגוני – קוד אתי, נהיגה בטוחה, חדשנות, תקשורת פנים ארגונית.

מכללת נתיבים – המכללה לניהול תשתיות ותחבורה – כחלק מהשאיפה למצוינות מטפחת החברה את כוח האדם המקצועי. בכדי לצמצם את פערי הידע ולהעשיר את ספקיה ואת עובדיה, הוקמה בשנת 2006 מכללת 'נתיבים' – המכללה לניהול תשתיות תחבורה. המכללה מציעה התמחויות וקורסים במגוון מקצועות ותחומים כגון: מפקחי כבישים, מנהלי איכות, הסדרת בטיחות התנועה, סקרי גשרים, תכנון שילוט, הנדסת תנועה, ניהול סיכונים בתשתיות, ניהול הפקעות, ניהול מצבי חרום, ניהול בכיר של פרויקטים – מנהלי תשתיות, חשמול מסילות רכבת.

הידע המקצועי הרחב אותו אנו מנחילים לעוסקים בתחומים אלה – עובדים, ספקים, ונותני שירות לחברה – מנוהל על ידי מובילי ידע בארץ שמרביתם עובדי החברה ובניהם מובילי ידע מהמגזר העסקי ומהאקדמיה.

ערכים של שמירה על איכות הסביבה וקיימות
עקרונות סביבתיים המיושמים כיום הלכה למעשה על ידי נתיבי ישראל נועדות ליצור מערכות תחבורה ידידותיות למשתמשי הדרך ובה בעת גם לסביבה.
החברה הינה גורם בעל השפעה גדולה על איכות ובטיחות הדרכים ועל הפיתוח הסביבתי. שיקולי סביבה מוצאים ביטוי לאורך חיי פרויקט, מראשיתו, כבר בתהליך התכנון הראשוני, בעת ניתוח החלופות, מובאים בחשבון שיקולי סביבה, נוף, קרקע, רעש וזיהום אויר. בתחילתו של התכנון הראשוני בכל פרויקט נבחנות העמדות של המשרד להגנת הסביבה והגופים הירוקים, רשות העתיקות, עיריות ומועצות אזוריות, גורמי תשתית ושל מחזיקי עניין נוספים. השיקולים הנוגעים לסביבה הם מגוונים ומלווים את הפרויקט עד לסיום ביצועו. מסקנות והמלצות של תסקירי השפעה על הסביבה מוטמעים בתכנון ובמסמכי הביצוע.

בנוסף, מוטמעים עקרונות של פיתוח בר קיימא, שמירת הסביבה, מחזור וכדומה בנוהלי העבודה של החברה, במפרט הכללי ובהנחיות התכנון ובקביעת חומרים מותרים לשימוש למטרות שונות. בהמשך, לאורך חיי הפרויקט, מופעלים שיקולים של חסכון ויעילות בשימוש במשאבים ובקביעת עקרונות מדיניות תחזוקה. לבסוף, מדיניות ניהול התנועה של החברה, המסייעת להקטנת העומסים בכבישיה, מסייעת בדרך זו גם לצמצום כמות הפליטות מכלי הרכב.

נתיבי ישראל, כחברה לאומית, רואה חובה לנהל את פעילותה בצורה שתביא צמיחה בת-קיימא מתוך כוונה להבטיח ולהעצים את פעילותה למען הסביבה, שימור משאביה ולאזן בין הצרכים בהווה ובעתיד.

הרובד המרכזי בתפיסת הקיימות והאחריות התאגידית של נתיבי ישראל מבוסס על שילוב מגוון של היבטי קיימות בליבת הפעילות של החברה, כמו גם בכל השלבים בשרשרת הערך של ניהול רשת הכבישים והרכבות במדינת ישראל.

אולי יעניין אותך גם


טיוטת גילוי דעת בעניין אופן בחינת כוח שוק משמעותי לצורך הגדרת מונופול – פישר בכר חן וול אוריון ושות'

א. מבוא ביום 1 בינואר 2019 אישרה הכנסת, בקריאה שנייה ושלישית, את הצעת חוק ההגבלים העסקיים (תיקון מס' 21), התשע"ט-2019 ("התיקון"). התיקון ערך שינויים מהותיים ומקיפים בחוק ההגבלים העסקיים (שמעתה ייקרא חוק התחרות הכלכלית; "החוק"), ובכלל זה, הורחבה הגדרת המונח "בעל מונופולין" בחוק, כך שמעתה ייחשב כבעל מונופולין, לא רק מי שמרכז נתח שוק גבוה […]

הגורם המארגן בקבוצת רכישה – יוסי אלישע קלדרון ושות'

"הגורם המארגן" בקבוצת רכישה בעקבות ו"ע 63863-12-12 פ.א אריה פרידמן (2006) בע"מ נ' מנהל מיסוי מקרקעין חיפה מחברים: יוסי אלישע, עו"ד ורו"ח; ד"ר בני קלדרון, עו"ד; דורית הרצברג, עו"ד "קבוצת רכישה" לעניין חוק מיסוי מקרקעין ולעניין חוק מס ערך מוסף הינה קבוצה המורכבת מרוכשים שהתארגנו ע"י "גורם מארגן" במטרה לבנות נכס בבנייה משותפת בטרם רכישת […]

על כל 10 עסקים שנפתחו ב-2017 – 9 נסגרו

מספר העסקים שנסגרו בישראל ב-2017 שבר שיא נוסף של 43.2 אלף

תחומי העסקים שבלטו לרעה השנה: עבודות בנייה, הובלות והסעות, מסעדות ומינימרקטים

דירוג היציבות הפיננסית של הרשויות והמועצות המקומיות

  הרצליה היא העיר בעלת היציבות הפיננסית הטובה בישראל הדיחה את נס ציונה שהייתה בראש הרשימה במשך 4 שנים ברציפות – וירדה השנה למקום השלישי חולון היא העירייה היעילה ביותר בישראל רמת נגב שומרת על מיקומה שנה נוספת כמועצה המקומית היציבה והיעילה בישראל עיריית הרצליה דורגה השנה לראשונה כעירייה היציבה ביותר בדירוג היציבות הפיננסית של […]