BDI

קבוצת מנרב בע"מ

ייזום, הנדסה וביצוע פרויקטי נדל"ן ותשתיות, זכיינות, נכסים מניבים

פרופיל

שנת הקמה 1969
כתובת רח' הבושם 3 ת.ד. 153, אשדוד 77101 - ראה מפה
טלפון 08-8516262
פקס 08-8516248
אתר החברה www.minrav.co.il
פרופילים נוספים מנרב אחזקות
   
   

מנהלים

פיני דקל, מנכ"ל הקבוצה, קבוצת מנרב בע"מ

פיני דקל

מנכ"ל הקבוצה

אודות קבוצת מנרב בע"מ


קבוצת מנרב, שהוקמה בשנת 1969, היא מהקבוצות הוותיקות והמובילות בתחום הנדל"ן, ההנדסה והתשתיות בישראל, כמו גם בתחום ייזום המגורים והנכסים המניבים, ובמשך עשורים רבים היוותה, ועודנה מהווה, אחד הגורמים המרכזיים בענפים אלה וגורם מרכזי בחלק מהפרויקטים הגדולים והמורכבים שנבנו ושעודם נבנים בישראל, כגון: עיר הבה"דים, מוזיאון יד ושם, טרמינל 3 בנתב"ג, מנהרות הרכבת מתל-אביב לירושלים, משרד יהממשלה בת"א ובירושלים, מבני ציבור רבים, כבישים וגשרים, מכוני טיהור שפכים ועוד. הקבוצה מוחזקת כיום על ידי קבוצה בראשות אסנס פרטנרס, הכוללת כמה מהגורמים המובילים במשק הישראלי, ביניהם נמנים גם מספר גופים מוסדיים ופיננסים מובילים משוק ההון הישראלי. מנרב פועלת בתחומי ביצוע עבודות הנדסה, קבלנות לבנייה ותשתיות במגזר הציבורי, העסקי והפרטי, ייזום פרויקטי מגורים בארץ ובחו"ל, זכיינות בשיטת BOT וכן השכרה וניהול נכסים מניבים. מאז הקמתה צמחה מנרב הודות למצוינות הנדסית, יכולות ניהול פרויקטים, מתן פתרונות כוללים ביישום פרויקטים רב-תחומיים מורכבים ועמידה בתקנים בינלאומיים קפדניים.

מנהלים בכירים נוספים

רונן שפר

משנה למנכ"ל

עדי סחר

מנכ"ל מנרב תשתיות

איתי רשף

מנכ"ל מנרב נכסים

פיני ליברמן

מנכ"ל מנרב הנדסה

חיים רוטלוי

סמנכ"ל כספים

"מנרב, זה חייב להיות מושלם" – האיכות כערך מוביל
קבוצת מנרב הינה אחת הקבוצות המובילות בארץ בביצוע פרויקטים גדולים ומורכבים. החברה מעורבת בפרויקטים המשלבים טכנולוגיות מתקדמות, חדשנות, ניהול מורכב ועבודה עם קבלני משנה ושותפים בינלאומיים מובילים. ביצועיה של מנרב מאופיינים בהקפדה בלתי מתפשרת על איכות ומקצועיות תוך עמידה בתקנים בינלאומיים מחמירים. עוצמתה הטכנולוגית וחוסנה הפיננסי של מנרב, מאפשרים לה ביצוע פרויקטים רב-תחומיים במהירות וביעילות תוך עמידה בתקציב ובלוח זמנים, באמצעות ניצול יכולות ניהול תפעוליות וארגוניות, שבעזרתן מותאם לכל לקוח הפתרון המיטבי לצרכיו.

לקוחות
מנרב מספקת למגוון לקוחותיה פתרונות מקיפים תוך שילוב רב תחומי של יזמויות מגוונות ופתרונות מימון, תכנון וביצוע, ניהול נכסים מניבים, ייצור ואספקת חומרים, הנתמכים על ידי מוניטין הקבוצה והונה העצמי המשמעותי.
הניסיון העשיר שצברה הקבוצה ב-52 שנות פעילותה בנדל"ן, הנדסה, יזמות, קבלנות בנייה, תשתיות ותעשייה, לצד מומחיותה, עוצמתה הכספית וחזונה הניהולי, הפכו את מנרב לחברת הייזום וההנדסה הנבחרת פעמים רבות ע"י גופים עסקיים, רשויות ממשלתיות וחברות בכל המגזרים לביצוע פרויקטים מורכבים. בין לקוחותיה המובילים נמנים גופים ציבוריים רבים, ביניהם: משרד הביטחון, משרד האוצר, רשות שדות התעופה, רכבת ישראל, נת"ע וכן חברות בינלאומיות.

תחומי פעילות
הנדסה וקבלנות בנייה – הקבוצה, באמצעות מנרב הנדסה, מבצעת עבודות קבלניות מורכבות ורחבות היקף בבנייה ותשתיות עבור המגזר הציבורי, העסקי והפרטי וכן ביצוע עבודות גמרים מורכבות ופעילות יזמית בתחום ההתחדשות העירונית.

בין העבודות שמבצעת הקבוצה:
•הקמת מתחם נווה צדק – קריה משפטית ובסיס כליאה של צה"ל בסמוך למתחם בית ליד.
•הקמת מתחם BIG החדש בכרמי גת.
•הקמת בנייני משרדים חדשים להנהלת בנק לאומי בלוד.
•הקמת בנייני משרדים במתחם התעסוקה וההיי טק ברחובות.
•הקמת בית חולים שיקומי "עלה נגב" בסמוך לצומת הנגב.
•ביצוע עבודות גמר במספר תחנות תת קרקעיות בתוואי הקו האדום של נת"ע.
•הקמת מתחם מד"א שישמש, בין השאר, כמאגר ממוגן לאחסון מנות הדם בישראל.
•הקמת מספר מעונות סטודנטים בבאר שבע ובהרצליה עבור האוניברסיטה והמרכז הבינתחומי.
•הקמת קמפוס לצוערי חיל המודיעין בבאר שבע.

בין הפרויקטים העיקריים שביצעה החברה במהלך עשרות שנות פעילותה:
•נתב"ג 2000 – טרמינל אווירי, גשר וחניונים.
•הקמת מוזיאון תל אביב לאומנויות.
•קריית הממשלה בתל אביב ובירושלים בהיקף מצטבר של למעלה מ-200,000 מ"ר.
•הקמת קריית משרדי רכבת ישראל החדשים בלוד.
•בית הסוהר הפרטי, באר שבע.
•עבודות הנדסה אזרחית וכן עבודות קונסטרוקציה ופלדה עבור אלסטום במסגרת הקמת תחנת הכוח דליה אנרגיה.
•מוזיאון "יד ושם" – מכלול מבואה, בית ספר, ארכיון, אתר הנצחה ומוזיאון.

ביצוע פרויקטי תשתיות – הקבוצה, באמצעות מנרב תשתיות, מבצעת פרויקטי תשתית מהגדולים והמורכבים בישראל.

בין העבודות שמבצעת הקבוצה:
•הקמת "פורטל המסילה התורכית" בתוואי הקו האדום של נת"ע.
•ביצוע עבודות התשתית לאורך כביש 461 בין מחלף מסובים לצומת הטייסים בתוואי הקו הסגול של הרכבת הקלה בתל אביב.
•ביצוע עבודות התשתית בדרך איינשיטיין, כולל שיקוע הכביש, בתוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה בתל אביב.
•הקמת "פורטל המסילה התורכית" בתוואי הקו האדום של נת"ע.
•ביצוע עבודות גמר במספר תחנות תת קרקעיות בתוואי הקו האדום של נת"ע.
•ביצוע עבודות הנדסה ופלדה בתחנות לייצור חשמל
•הקמת חוות טורבינות רוח ברמת הגולן.

בין הפרויקטים העיקריים שביצעה החברה במהלך עשרות שנות פעילותה*:
•הקמת קריית ההדרכה החדשה של צה"ל (עיר הבה"דים) סמוך לצומת הנגב בהיקף של למעלה מ-6 מיליארד ₪.
•הקמת "פורטל שנקר" עבור הקו האדום של נת"ע.
•מִנהור של כ–7.5 ק"מ בשיטת TBM במסגרת קו הרכבת המהיר לירושלים.
•צמד גשרי רכבת הארוכים בארץ (1.2 ק"מ) בקו ת"א-ירושלים.

זכיינות בשיטת BOT – מנרב הינה החלוצה בתחום הזכיינות בישראל. הקבוצה שותפה בכירה בזכיין, קבלן ההקמה וקבלן התפעול של עיר הבה"דים – פרויקט הזכיינות הגדול ביותר של משרד הביטחון שבמסגרתו הושלמו העברתם של בסיסי ההדרכה של צה"ל לצומת הנגב. כיום לאחר סיום מוצלח של שלב ההקמה, אשר עמד בתקציב ובלו"ז שהוגדר ע"י משרד הביטחון, נמצא הפרויקט בשלב ההפעלה כחלק מהסכם הזיכיון שמשכו 25 שנה.
עוד קודם לכן מנרב הקימה והפעילה במשך 15 שנים את מכון טיהור השפכים בנתניה, עם סיום תקופת הזיכיון הוחזר מכון השפכים לרשות המקומית. כמו כן, מנרב יזמה, הקימה ומפעילה מכוני טיהור שפכים נוספים בבאר שבע ובנתב"ג ושימשה כקבוצה שותפה בהקמת בית הסוהר הפרטי הראשון בישראל אשר נמסר לניהול המדינה באמצעות שרות בתי הסוהר.
בימים אלו מנרב שותפה במספר קבוצות שונות (חלקן עם חברות בינלאומיות) להגשת מכרזי זכיינות משמעותיים נוספים, הכוללים בין השאר את הקמת מערכת הרכבות הקלות בתל אביב, ירושלים ובצפון וכן מתקנים בתחום האנרגיה והאיכות סביבה.

ייזום הבנייה למגורים ונכבים מניבים – הקבוצה, באמצעות מנרב נכסים, יוזמת ומפתחת מתחמי מגורים ומתחמי תעסוקה למכירה והשכרה. במסגרת פעילותה בעבר, הקבוצה צברה ניסיון רב בתחומים אלה.
בתחום ייזום המגורים, הקבוצה פיתחה מתחמי מגורים, החל משלב רכישת המגרשים, השבחתם הסטטוטורית לבנייה וכלה בביצוע הבנייה ומסירה ללקוחות והשלימה בנייתן של אלפי יח"ד בארץ ובחו"ל ומאות אלפי מ"ר של משרדים ומסחר. בשנים האחרונות הקבוצה השלימה אכלוס של מספר פרויקטים, לדוגמה: חולון 111 יח"ד; חיפה 156 יח"ד; באר יעקב 147 יח"ד; ירושלים כ-160 יח"ד כולל מסחר וחניון מסחרי גדול, וכן קומת קרקע למסחר וחניון ציבורי; עכו 268 יח"ד; בית"ר עילית 90 יח"ד. בנוסף, ביצעה פרויקטים של התחדשות עירונית (פינוי בינוי) בהיקף של למעלה מ-1,800 יח"ד, בבת ים, הרצליה, ירושלים, גבעתיים, יהוד ועוד. לקבוצה גם זרוע לייזום מקבצי דיור בניו-יורק (מנהטן וברוקלין).
בתחום המניבים, הקבוצה משכירה ומנהלת נכסים מניבים בבעלותה ובשיטת BOT, ביניהם: קריית המדע והטכנולוגיה CITY TECH באשדוד (32,000 מ"ר), מרכז מסחרי מנרב סנטר (28,000 מ"ר), בנייה והפעלה של פארק הביוטכנולוגיה בביה"ח הדסה עין כרם בירושלים 15,000 מ"ר ועוד.

* חלקם בשותפות עם חברות ישראליות וחברות זרות

אולי יעניין אותך גם


לעדכן ולרענן את דיני המיסים והביטוח הלאומי – נחום פריידקס

עוד בתחילת המאה העשרים נאמר במג'לה (קודקס חוקים עותומאני שחל גם בארצנו) ש"עם שינוי הזמנים משתנים הדינים עימהם". ואכן הזמנים השתנו אך למחוקקים שלנו לא היה כנראה זמן ועניין לעדכן את הדינים ולהתאימם לחברה שהשתנתה. המג'לה בוטלה כבר בישראל (שנים רבות אחרי ביטולה בטורקיה), אך את מס ההכנסה משלמים אנו עדיין על פי פקודה מנדטורית שתוקנה מאות פעמים אך טרם הוחלפה בחוק ישראלי מותאם לזמנים החדשים. כך למשל, את הוצאות הפחת מחשבים עדיין על פי תקנות משנת 1941. בראש רשימת העסקים הזכאים לפחת מופיעים עדיין "בתי חרושת לקרח". עידן הקרח חלף אמנם מזמן אך הרשויות שלנו טרם עודכנו בכך. התקנות גם מפרטות עדיין את שיעורי הפחת על סוסים וחמורים שהיו בזמנו אמצעי ייצור חשוב, ואילו "פקודת המיסים (גביה)" מגדירה מי הוא "מוכתר" הכפר (לצורך ביצוע עקולים). פקודת מס הכנסה מטילה מס חברות על גופים הידועים בשם הקוד שלהם שהינו "חבר בני אדם".

גמלא הראל – המכשיר המימוני שיכול להעניק ליזמים את הדחיפה שהם זקוקים לה

יזמי נדל"ן נאלצים לעתים לממן פרויקטים שטרם הבשילו מהונם העצמי, ועתה יש להם אפשרות להימנע מסחרור. טל תפוחי, מנכ"ל גמלא הראל, התארח באולפן אתר מרכז הנדל"ן ושוחח עם דרור מרמור על המכשיר הפיננסי שיכול לעזור ליזמים להניע פרויקטים של התחדשות עירונית

משבר הקורונה- השפעתו של משבר הקורונה על מימון פרויקטים לבנייה, שוב ושות'

מגפת הקורונה שפקדה את מדינת ישראל, לא פוסחת גם על ענף הבנייה, ועלולה להעמיד יזמים ורוכשים רבים בפתחו של משבר כלכלי בענף, אשר יביא לעיכוב בתחילתם של פרויקטים חדשים, האטת קצב מכירות של פרויקטים קיימים, דחייה בביצוע תשלומים על ידי רוכשי דירות (ואי עמידה בהם כלל) ועיכוב במועדי מסירה של דירות בפרויקטים קיימים.