BDI

אלדן תחבורה

אולי יעניין אותך גם


פירוק שיתוף בקרקע – האם לפי החלוקה הפיזית המוסכמת או לפי הרישום?

לאחרונה, מתחם בדרום תל אביב נמכר במסגרת הליך פירוק שיתוף והעלה שאלות מורכבות בכל עניין חלוקת תמורת הקרקע. המתחם רשום בטאבו כחלקה אחת במושע, למרות שבמשך עשרות שנים קיימת חלוקה מוסכמת בעין. כלומר, בעלי הזכויות החזיקו חלקים מסוימים בקרקע, והקימו בתי עסק, כל אחד בחלקו שלו.
חלק מהחלקה, העובר על אחזקת חלק מהבעלים, ייועד בתכנית לייעוד של דרך. כאן עולות השאלות– איך תתבצע חלוקת התמורה במסגרת פירוק השיתוף? האם השותף שעל חלקו עוברת פיזית ההפקעה ייאלץ לקבל שווי נמוך יותר לאור העובדה כי ייעוד הקרקע שלו הוא דרך, ושאר השותפים שעליהם לא "נופלת" ההפקעה, ייהנו משווי גבוה יותר? או שמא יישאו כל השותפים בנטל ההפקעה, לאור העובדה כי הרישום בטאבו במשותף?

"זה הקטן – גדול יהיה" – השפעתן של תביעות קטנות על עולם התעופה והתיירות מאת: עו"ד חניטל בלינסון נבון, עו"ד רועי מסורי, יגאל ארנון ושות' עורכי דין

חברות תעופה ותיירות רבות נתבעות חדשות לבקרים בבתי המשפט לתביעות קטנות, ופועלות לעיתים "על אוטומט" בכל הקשור לניהול הליכים כאלו. ואולם, הליך המתחיל כתביעה קטנה, עלול להשפיע על החברה הנתבעת – ולעיתים על השוק כולו – באופן דרמטי.