BDI

כלל החזקות עסקי ביטוח בע"מ

ביטוח וחיסכון ארוך טווח לרבות ביטוח כללי, ביטוחי בריאות, ביטוחי חיים, מוצרי פנסיה וגמל, הן ללקוחות פרטיים והן לחברות ועסקים

פרופיל

שנת הקמה 1987
כתובת ראול ולנברג 36, קריית עתידים, מגדל 8, תל אביב מען למשלוח דואר 37070- ראה מפה
טלפון 03-6387777, 5454*
פקס 03-6387676
רשתות חברתיות
   
   
   

מנהלים

חיים סאמט, יו"ר הדירקטוריון, כלל החזקות עסקי ביטוח בע"מ

חיים סאמט

יו"ר הדירקטוריון

יורם נוה, מנהל כללי, כלל החזקות עסקי ביטוח בע"מ

יורם נוה

מנהל כללי

אודות כלל החזקות עסקי ביטוח בע"מ


כלל החזקות הינה חברת החזקות שהחזקותיה הן בעיקר חברת כלל ביטוח ופיננסים וחברת MAX. מניות כלל החזקות עסקי ביטוח מוחזקות בידי הציבור, ללא בעל שליטה, ונסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב. אלרוב נדל"ן ומלונאות בע"מ מחזיקה ב-14.1% ממניות החברה. בנוסף, קבוצת הפניקס מחזיקה בכ-7.0% וקבוצת הראל מחזיקה בכ-6.6% ממניות החברה, ומר שלום שי (דונה חברה להנדסה ובנין) מחזיק ב-5.1%. נתח השוק של הקבוצה, במונחי פרמיות שהורווחו ברוטו, עומד על כ-15% שוק הביטוח (בשנת 2022) והיקף הנכסים המנוהלים על ידה עומד על כ-332 מיליארד ₪ (נכון לספטמבר 2023). כלל חברה לביטוח בע"מ מדורגת בדירוג +ilAA על ידי S&P מעלות וחברת מידרוג בע"מ מדרגת את כלל ביטוח בדירוג איתנות פיננסית IFS) Aa1). במרץ 2023, השלימה כלל את רכישת חברת Max מקרן ההשקעות האמריקאית Warburg Pincus ושותפיה.

קבוצת כלל פועלת במספר תחומים מגוונים מתחומי ביטוח וחיסכון ארוכי טווח כגון פנסיה ,קרנות גמל והשתלמות, ביטוחים כלליים כגון רכב ודירה, ביטוחי בריאות ותחום כרטיסי האשראי. בנוסף, לחברה פעילות ייחודית בקרב חברות הביטוח בתחום המשכנתאות וביטוח האשראי. החל משנה 2023, החברה פעילה גם בתחום כרטיסי האשראי.

הקבוצה היא בין המובילות בשוק הביטוח והחיסכון ארוך הטווח בישראל, ופועלת כל העת לחיזוק איתנותה הפיננסית והעלאת הערך לבעלי מניותיה, באמצעות צמיחה והתרחבות עסקית, שיפור מבנה ההוצאות, שימור רמת השירות הגבוהה לסוכנים וללקוחות, חדשנות במוצרים ובשירותים, שימור וטיפוח המשאב האנושי, תרומה נרחבת לקהילה וחיזוק קשריה עם כל מחזיקי העניין.

הקבוצה מחזיקה בסוכנויות ביטוח, קרנות פנסיה, קופות גמל, קרנות השתלמות וחברת ביטוח אשראי. נכון לדצמבר 2022, הקבוצה מעסיקה 4,403 עובדים בחברת כלל ביטוח ופיננסים ובסוכנויות הביטוח, ו-1,337 עובדים בחברת Max. כל אלה מציבים אותה כאחת מקבוצות הביטוח והחיסכון ארוך הטווח המובילות בישראל.

חיסכון ארוך טווח

כלל ביטוח ופיננסים מספקת פתרונות מקיפים בתחום החיסכון ארוך הטווח הכוללים: ביטוחי חיים, פנסיה, גמל, קרנות השתלמות, קופת גמל להשקעה וחיסכון פיננסי, ללקוחות פרטיים ועסקיים בכל מגזרי המשק. קבוצת כלל ביטוח ופיננסים מחזיקה בנתח שוק על בסיס נכסים, של כ-14% משוק החיסכון ארוך הטווח בארץ, כהגדרתו, על ידי המפקח על הביטוח. קרנות הפנסיה החדשות של הקבוצה מנהלות נכסים בהיקף כולל של כ-123 מיליארדי ₪ עבור כ-550,000 עמיתים וקופות הגמל מנהלות כ-59 מיליארד ₪ עבור כ-450 אלף עמיתים (נכון לספטמבר 2023). במסגרת פעילות ביטוח החיים, מחזיקה הקבוצה בנתח שוק של כ-21% במונחי פרמיה, עם היקף פרמיה שנתית כוללת של כ-6.8 מיליארד ₪ (בשנת 2022).

כלל ביטוח ופיננסים מנהלת את כספי עמיתיה במלוא האחריות והם נהנים מתשואות מהגבוהות בשוק בישראל, כמו גם מביטחון מלא כי כספם מנוהל על ידי גוף גדול, מקצועי ומוביל בתחומו

ביטוח כללי

כלל ביטוח ופיננסים מהווה את אחת מהחברות המובילות בתחום הביטוח הכללי בישראל עם היקף פרמיה שנתית של כ-3.1 מיליארד₪ (בשנת 2022). החברה מציעה קשת רחבה של תכניות ביטוח לפרט ולעסקים בתחום הרכב, הדירה, הרכוש ועוד, זאת במקצועיות ובמומחיות רבה, תוך הבנת הצרכים הייחודיים של מגוון לקוחותיה.

ביטוח בריאות

החטיבה מנהלת פרמיות שנתיות המסתכמות בכ-1.6 מיליארד ₪ (בשנת 2022), ומציעה ללקוחותיה ביטוחי בריאות פרטיים מגוונים, ביטוחי נסיעות לחו"ל ועוד. סל ביטוחי הבריאות הפרטיים אותם מציעה החברה, מאפשר למבוטחיה לבחור את הכיסוי המתאים, העונה על צרכיהם, תוך תמחור נכון וליווי מקצועי, והבנת המגמות והשינויים בענף, ובהתאמה אליהם.

השקעות

כ.נ.ף, כלל ניהול פיננסים, הנה חברת בת בבעלות מלאה של כלל ביטוח ופיננסים, הנמנית עם צמרת החברות הפיננסיות הגדולות והאיתנות במשק הישראלי ומהווה משקיע מוסדי חוץ-בנקאי מהגדולים בישראל. כ.נ.ף כזרוע ההשקעות של הקבוצה, מנהלת נכסים בהיקף של כ-316 מיליארד ₪ (נכון לספטמבר 2023), הכוללים את כספי העמיתים של קרנות הפנסיה, קופות הגמל, ביטוחי המנהלים, וכן את ההון העצמי ועתודות הביטוח של קבוצת כלל.

MAX

החברה הוקמה בתחילת שנת 2000 והפכה במהרה למותג-על ישראלי בתחום האשראי וה-Payments, המחזיק בכ-3 מיליון כרטיסי אשראי פעילים, ומספק שירותים פיננסיים שונים לכ-70 אלף בתי עסק. החברה מציעה מגוון רחב של שירותים פיננסיים, בהם הנפקת כרטיסי אשראי, הטבות, שירותי סליקה, הלוואות, פתרונות אשראי ואפשרויות תשלום מתקדמות כגון תשלום בנייד, ללא מגע.

החברה משווקת מגוון פתרונות פיננסיים ללקוחות פרטיים, הכוללים פתרונות אשראי והלוואות מותאמים אישית, וכן כרטיסי אשראי המאפשרים ניהול חכם ומותאם אישית של ההוצאות. לקוחות החברה יכולים לבצע פעולות רבות, בקלות ומהירות, באתר ובאפליקציית MAX. בתחום השירותים הפיננסיים לעסקים, מציעה חברת MAX שירותי סליקה וניכיון, הלוואות, כרטיסים עסקיים ופתרונות פיננסיים ושיווקיים נוספים. MAX עסקים פועל לעידוד מעבר למסופי תשלום בטכנולוגיה חדשה, כדי ליהנות מעסקאות בטוחות וירידה בכמות ההונאות, תוך הגדלת השימושיות בכרטיסים החכמים ותשלום בנייד.

שירות וחדשנות

כלל ביטוח ופיננסים ממשיכה לפעול כדי לשמר את מעמדה כחברה מובילה, חדשנית ואכפתית. החברה מקדמת פתרונות המספקים ללקוחות ערך מוסף בכל תחומי פעילותה, ומקדמת חוויית שירות איכותית ומותאמת אישית, וזאת תחת המסר "תשמחו שאתם בכלל". המסר, שהינו חלק מהשפה התקשורתית של החברה, משקף את פניה של כלל ביטוח ופיננסים כחברה פיננסית ומובילה במשק הישראלי, עם ותק של עשרות שנים, אך גם עדכנית, חדשנית ודינמית.

בשנים האחרונות, גיבשה כלל אסטרטגיית שירות חדשה, אשר בבסיסה עומד, בראש ובראשונה, נושא האמון כערך מרכזי להצלחה של החברה – לייצר קשר יציב, חזק ואמיתי עם הלקוחות שלנו – סוכנים ומבוטחים, להיות עבורם ברגעי האמת ובשגרה, ולהעניק להם ביטחון ושקט נפשי, כשהמטרה היא לייצר מערכת יחסים מבוססת על שקיפות ומחויבות אמיתית. כל עובדי החברה שותפים יחד לתפיסת עולם זו, ולוקחים חלק פעיל ביצירת מסע לקוח מדויק מקצה לקצה.

כלל שואפת להעניק שירות מצוין ואיכותי ברגע האמת ללקוחותיה ולסוכניה. בהתאם לכך, מקפידה החברה להשיק כלים דיגיטליים, שירותים חדשניים ומוצרים ייחודיים המותאמים לצרכיהם המשתנים של הלקוחות ומאפשרים לקבל שירות ולנהל את מוצרי הביטוח והחיסכון מכל מקום ובכל זמן. לדוגמה:

אפליקציית "הלחצן של כלל" – אפליקציה ראשונה מסוגה בענף הביטוח בישראל, המציעה מגוון רחב של שירותים – לחצן חירום המזמין עזרה דחופה מנותני השירות הרלוונטיים בתחומי תביעות הרכב, הדירה והנסיעות לחו"ל, ללא המתנה על הקו ובתהליכים פשוטים וקצרים. האפליקציה מאפשרת למבוטחים ליצור קשר ישיר עם מוקד כלל ביטוח ופיננסים בכל זמן ולהזמין מגוון שירותי חירום וחילוץ – במקרים של תאונה, הצפה בבית, איחור כבודה בחו"ל או אירוע רפואי בחו"ל. האפליקציה מקשרת שיחות ישירות למוקד, שיחות וידאו ממקום התאונה, שיחות WhatsApp והגשת תביעה מהירה. בכך, מעניקה החברה למבוטחים ביטחון וזמינות גבוהה, גם בארץ וגם בחו"ל. עוד מאפשרת האפליקציה, קבלת מידע וביצוע פעולות בחשבון האישי, צפייה בנתוני מסלול כלל BEHAVE, רכישת כיסוי ביטוחי לנהג זמני/צעיר, הצטרפות לקופת גמל להשקעה ועוד.

כלל BEHAVE:  מוצר ייחודי בשוק המעודד לנהיגה בטוחה. המסלול הייחודי בביטוח המקיף לרכב, כלל BEHAVE, מאפשר לנהגים להשפיע על גובה תשלום הפרמיה החודשית שלהם ומעניק הנחה משמעותית של עד 40% בשנה, המשקפת את כמות הנסיעה (קילומטראז') ואיכות הנהיגה – באמצעות אפליקציית "הלחצן של כלל". המוצר מעניק חווית שירות כוללת – מסייע בשיפור הנהיגה ומאפשר בעת תאונה לקבל סיוע מיידי בזמן אמת. למסלול יתרונות רבים עבור נהגים צעירים והוריהם שיכולים ליהנות משקט נפשי, לצד אפליקציה מתקדמת המאפשרת חוויה כוללת לכל סוגי הנהגים ובכל הגילים.

שירות 24/7 – לכלל ביטוח ופיננסים נבחרת בוטים המעניקה שירות ללקוחות החברה באמצעות ה-WhatsApp במגוון תחומים, 24/7, כאשר הפנים של המהלך הם 5 מעובדי החברה, נותני שירות מצוינים. השירות החדש מתחבר למערכות המידע ומספק ללקוחות מידע רלוונטי במגוון נושאים – פנסיה, גמל, חיים, בריאות, חו"ל, ביטוח כללי ותביעות – בשעה שמוקדי השירות סגורים. שירות זה הוא דוגמה מובהקת לאופן שבו רותמת החברה תהליכי חדשנות, לצד שימור הקשר האישי עם הלקוחות.

פנסיה מבטיחה זוגית – כלל פנסיה וגמל השיקה השנה מודל חדש לתוכנית המצליחה "פנסיה מבטיחה" – "פנסיה מבטיחה זוגית". מדובר בתוכנית ייחודית ובלעדית בכלל פנסיה, בעלת בשורה צרכנית משמעותית המקנה דמי ניהול מופחתים משמעותית לשני בני הזוג הבוחרים לחסוך בכלל פנסיה, ועל ידי כך חיסכון גדול יותר לגיל הפרישה, ודמי ניהול תחרותיים. "פנסיה מבטיחה זוגית" מבוססת על מודל מהפכני המציע דמי ניהול ידועים מראש, לאורך כל תקופת החיסכון ועד לפרישה, היורדים ככל שהיתרה הצבורה בקרן גדלה, בדומה ליתרונות "פנסיה מבטיחה". החידוש כעת מעניק לשני בני הזוג המצטרפים לקרן הפנסיה של כלל, לתוכנית פנסיה מבטיחה זוגית, הטבה משמעותית נוספת בשיעור דמי הניהול.

בדיקות סקר רפואי בבית הלקוח – כלל ביטוח ופיננסים השיקה השנה שיתוף פעולה ייחודי נוסף עם חברת MP Check, במסגרתו כלל מעניקה הטבה בלעדית ומשמעותית למצטרפים חדשים לפוליסת ביטוח חיים למקרה מוות מסוג "ספיר", לביצוע בדיקות סקר רפואי ישירות בבית הלקוח. מבוטחים חדשים הרוכשים ביטוח חיים "ספיר", בסכום ביטוח העולה על 1,300,000 ₪, ייהנו מזכאות לביצוע בדיקות סקר רפואי לגילוי מוקדם ומציל חיים אשר תבוצענה בבית הלקוח, בהשתתפות עצמית בסך 50 ₪ בלבד. הזכאות הינה לבדיקת סקר אחת לשנתיים (מוגבל לביצוע עד 7 בדיקות סקר במהלך תקופה של 15 שנה, ממועד תחילת הביטוח בפוליסה).

מדיכלל משלים שב"ן Extra – כלל ביטוח ופיננסים השיקה השנה את מדיכלל משלים שב"ן החדשה, פוליסת בריאות המעניקה כיסוי לניתוחים פרטיים ומחליפי ניתוח בישראל, לאחר מיצוי הזכויות בשב"ן. החברה הקימה צוות ייעודי במערך התביעות לטיפול בתביעות משלימות שב"ן, האמון על מתן מענה איכותי ומקצועי מקצה לקצה, למבוטחים ולסוכני הביטוח של כלל, ביניהם מתן הסבר על אופן הגשת התביעה, בדיקת שייכות הרופא המנתח – האם בהסדר עם חברת כלל ו/או עם השב"ן, טיפול בשלבי התביעה ועוד. בנוסף, החברה מספקת במסגרת הטיפול בתביעה התחייבות עבור השתתפות עצמית של המבוטחים ישירות לבתי החולים, מבלי שיהיה צורך במעורבות הלקוח.

מרכז החוסן של כלל – פרויקט הדגל של החברה בתחום האחריות התאגידית. מרכז החוסן של כלל מעניק מידע וסיוע ברגעי מצוקה, בתחומים: רגשיים, פיננסיים ובריאותיים, במקרים בהם נדרשת עזרה והכוונה מקצועית. הפרויקט נערך בשיתוף עם עמותות וארגונים מובילים בישראל והוא פתוח ונגיש לכל הציבור בישראל, ללא תשלום, באפליקציית הלחצן של כלל ובאתר החברה.

בתחום האחריות התאגידית, זכתה כלל בחודש יולי 2023, זו השנה הרביעית ברציפות, בדירוג מעלה ESG, הגבוה ביותר "פלטינה +" והיא נכללת בקבוצת החברות העסקיות המובילות בישראל בתחום האחריות התאגידית. זכייה זו, מעידה על פעילות החברה ומחויבותה לקידום נושאים בתחום האחריות התאגידית, בעלי השפעה חברתית וסביבתית, כחלק מההתנהלות העסקית השוטפת שלה. זו השנה הראשונה בה השתתפה החברה גם בדירוג הגיוון וההכללה לשנת 2023 של מעלה ונציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה והתעשייה. גם בדירוג חדש זה זכתה בציון הגבוה ביותר – חמישה כוכבים! דירוג הגיוון וההכללה פועל לבחון נתונים של אחוזי גיוון בחברה, הירתמות הארגון לנושא וכן פעולות ניהוליות המקדמות סביבת עבודה מכילה המעודדת תחושת שייכות.

במסגרת הפעילות החברתית בשנת 2023, תרמה החברה כ–5 מיליוני ₪, בהתאם לאסטרטגיה שהגדירה – תמיכה בגופים ועמותות הפועלים למען טיפוח אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, לרבות אוכלוסיות חולות ואוכלוסיות מעוטות יכולת, ובדגש על טיפוח ילדים ואוכלוסיות של צעירים, גם בהיבטים של עידוד השכלה.

ב-7 באוקטובר, חוותה מדינת ישראל מתקפת טרור רצחנית.

עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", כלל ביטוח ופיננסים נרתמה בשורת פעולות נרחבות למאמץ הלאומי – הקימה קרן תמיכה לסיוע למבוטחים בגין נזקי מלחמה ביטוחיים שאין להם מענה, בסך של 10 מיליון ₪, החברה הגדילה את תקציב התרומות שלה ותמכה בעמותות וארגונים משמעותיים הפועלים למען מפונים, חיילי צה"ל, משטרה, כוחות הביטחון ובתי החולים. כגוף מוסדי מוביל במשק, הקפידה החברה מיד עם תחילת הלחימה על המשכיות עסקית ומתן שירות מיטבי ללקוחותיה, כמו גם על מגוון פעילויות התנדבויות, בהתאם לצרכי השעה.

 

אולי יעניין אותך גם


בדיקה מיוחדת של חברת המידע העסקי Coface Bdi על ענף המאפיות בישראל

בשנת 2021 צפוי היקף הכנסות ענף המאפיות בישראל להסתכם בכ- 1,450 מיליוני שקלים, גידול של כ- 16% ביחס לשנת 2020, זאת על רקע התאוששות המשק לאחר הסגרים והגבלות התנועה שאפיינו את שנת 2020.

מיתר למען הקהילה – סיכום פעילות חברתית 2022

שנת 2022 במיתר הייתה גדושה לא רק בעבודה משפטית, אלא גם בעשייה חברתית משמעותית, אשר ממלאת אותנו גאווה.

גל פיטורין במשק עקב המלחמה, בדיקה של Coface Bdi

לדברי יואל אמיר, מנכ"ל חברת Coface BDi, "על רקע התחלה שלילית של שנת 2024 הכוללת סבב נוסף של גל פיטורים בעיקר בענף הייטק

רואה חשבון או יועץ מס – הידעת? הקו הדק שמפריד בין ההליך האזרחי להליך הפלילי בתחום המס – מאת: עו"ד (רו"ח) אהוד ברזלי ועו"ד לירון בן מאיור

בשנים האחרונות אנו עדים למגמה הולכת וגוברת, בה רואי חשבון ויועצי מס מוצאים עצמם לא אחת, נדרשים לספק חומרים ומידע לרשויות המס בעניינים הקשורים ללקוחותיהם ואף לעיתים נדרשים להגיע למשרדי פקיד שומה חקירות ולמסור עדות/להיחקר 'תחת אזהרה' בקשר ללקוחותיהם. כידוע, אין בחוק חובת חיסיון לרואי החשבון וליועצי המס בעניינים הקשורים ללקוחותיהם, זאת להבדיל מחיסיון של […]