BDI

בנק הפועלים בע"מ

בנק מסחרי

פרופיל

שנת הקמה 1921
כתובת שד' רוטשילד 50, ת.ד. 27, תל אביב 6100001- ראה מפה
טלפון 03-5673333
פקס 03-5607028
רשתות חברתיות
אתר החברה www.bankhapoalim.co.il
פרופילים נוספים בנק הפועלים – החברות שהכי טוב לעבוד בהן
   

מנהלים

ראובן קרופיק, יו"ר הדירקטוריון, בנק הפועלים בע"מ

ראובן קרופיק

יו"ר הדירקטוריון

דב קוטלר, מנכ"ל, בנק הפועלים בע"מ

דב קוטלר

מנכ"ל

אודות בנק הפועלים בע"מ


בנק הפועלים, שנוסד בשנת 1921, הוא המוסד הפיננסי הגדול והמוביל בישראל. במהלך 100 שנות קיומו, פיתח הבנק רשת סניפים לניהול הקשר עם קהל הלקוחות, מתן שירות וייעוץ בפעילויות מורכבות ובצמתי החלטה. בנוסף, פיתח הבנק יכולות דיגיטליות מתקדמות והוא מספק ללקוחותיו שירות בנקאי מותאם, נגיש ואינטואיטיבי. נוסף על פעילותו בארץ, פועל הבנק גם בחו"ל באמצעות סניפים, נציגויות וחברות-בנות וכן באמצעות קשרים עם בנקים ברחבי העולם. קבוצת בנק הפועלים היא מהמעסיקות הגדולות במשק הישראלי ומעסיקה כיום כ-8,800 עובדים.

חוסנו ומובילותו של הבנק במערכת הבנקאית בישראל משתקפים בדוחותיו הכספיים. בחודש מרץ 2023 פרסם הבנק את תוצאותיו לשנת 2022 ומהם עולה כי הרווח הנקי לשנת 2022 עמד על 6,532 מיליוני ש"ח בהשוואה ל-4,914 מיליוני ש"ח בשנת 2021. תשואת הרווח הנקי להון המיוחס לבעלי מניות הבנק בשנת 2022 הסתכמה ב-14.8%.

ההון המיוחס לבעלי המניות של הבנק לסוף שנת 2022 הסתכם ב-46.5 מיליארד ש"ח, בהשוואה ל-42.7 מיליארד ש"ח בסוף שנת 2021.
הבנק מדורג על ידי חברות הדירוג המובילות בעולם כדלקמן:
(A2) על ידי Moody's, (A) על ידי Standard & Poor's ו-(A) על ידי Fitch Ratings. כמו כן, מדורג הבנק בישראל על ידי חברת Standard & Poor's Maalot (מעלות) בדירוג (AAA), ועל ידי חברת מידרוג (חברה בת של Moody's) בדירוג (Aaa).

קבוצת הבנק פועלת בישראל במכלול תחומי הבנקאות השונים ובפעילות המשיקה בשוק ההון, באמצעות שלוש חטיבות מרכזיות: החטיבה העסקית, החטיבה הקמעונאית וחטיבת שווקים פיננסיים ובנקאות בינלאומית.
החטיבה העסקית משרתת את מרבית הלקוחות העסקיים, כאשר בתחום החברות הגדולות (Corporate) פועלת החטיבה באמצעות סקטורים בעלי התמחות ענפית, בתחום החברות הבינוניות (Middle Market) פועלת החטיבה באמצעות מרכזי עסקים, הפרוסים ברחבי המדינה ובאמצעות סניפי הבנק המעניקים ללקוחות החטיבה שירותים תפעוליים.

החטיבה הקמעונאית (Retail) משרתת, בין השאר, לקוחות משקי בית, בנקאות פרטית, עסקים קטנים ותושבי חוץ, באמצעות למעלה מ-160 סניפים, 14 מרכזי ייעוץ השקעות – פועלים INVEST ו-2 סניפים ניידים הנותנים מענה ללקוחות בעשרות נקודות שירות (כ-60% מהן הם בתי אבות/דיור מוגן ומרכזי קשישים), לצד מגוון ערוצים ישירים: מכשירים לשירות עצמי בסניפים וב"חצרות לקוח" בפריסה רחבה, "פועלים באינטרנט", "פועלים בסלולר", מוקד "פועלים בטלפון", מוקד "PRO" – שירות פרימיום דיגיטלי הפונה ללקוחות בעלי מאפיינים דיגיטליים, מערכת קולית לקבלת מידע וביצוע פעולות (IVR) ופניות ברשתות החברתיות.
בנוסף, הגביר הבנק את השימוש בשירות תיאום פגישות עם בנקאים, והוסיף ערוצים נוספים לתיאום פגישות, כדי לאפשר ללקוחות לתאם מפגש אישי איכותי ומקצועי. הבנק הרחיב גם את פריסת הדיילים בסניפי הבנק, כך שבכל סניף נמצא דייל אחד לפחות לטובת תמיכה והעצמה דיגיטלית ללקוחות.

כחלק מתפיסת השירות והאחריות החברתית, רואה הבנק בנגישות לאנשים עם מוגבלות נושא מהותי וחובה עסקית – ובמסגרת תפיסת השירות כאמור, הונגשו שירותי הבנק לאנשים עם מוגבלות ונושא הנגישות נלקח בחשבון בעת פיתוח מוצרים ותהליכים חדשים ובהתאמת פתרונות ייחודיים ללקוחות הבנק.

חטיבת שווקים פיננסיים ובנקאות בינלאומית מרכזת את פעילות קבוצת הבנק במרבית תחומי שוק ההון בארץ ובחו"ל. פעילות זו כוללת, בין היתר, מתן שירותי ביצוע פעולות מסחר בניירות-ערך (ברוקראז'), שמירת ניירות-ערך, שרותי מסחר במטבעות ובנגזרים, מחקר וייעוץ, שירותים למנהלי נכסים פיננסיים, ניהול תיקי השקעות, בנקאות להשקעות, עסקי חיתום וניהול הנפקות.

פעילות קבוצת הבנק בחו"ל
בנוסף לפעילות בישראל, פועלת קבוצת הבנק בחו"ל במגזר העסקי ופרוסה בישראל, סניף ניו יורק, נציגות הפועלים שוויץ ובנק פוזיטיף תורכיה. עיקר הפעילות העסקית בחו"ל מבוצעת באמצעות סניף ניו יורק, המתמקד במתן שירות בנקאי מקיף לחברות ישראליות הפועלות בארצות-הברית וכן לחברות ולקוחות מקומיים. השירותים כוללים מתן אשראי ללווים מקומיים וזרים, סחר חוץ, פיקדונות ושירותי חדר עסקאות. סניף ניו יורק מאפשר ללקוחותיו גם ביטוח פיקדונות על ידי ה-FDIC.

מקצוענים שפועלים בשבילך
הבנק משרת את מספר הלקוחות הגדול במערכת הבנקאות הישראלית, אשר עומד על למעלה מ-2 מיליון לקוחות. המנעד הרחב של קהל לקוחות הבנק דורש התאמה וגיוון של סל המוצרים והשירותים אותם מציע הבנק לציבור ומהווה מנוע למחויבות הבנק לשירות אישי ומקצועי.

אסטרטגיה עסקית
בסוף שנת 2022, אישרו הנהלת ודירקטוריון הבנק תוכנית אסטרטגית רב-שנתית – 'פועלים 2026', לשנים 2023 עד 2026, אשר מטרתה לחזק את מעמדו של בנק הפועלים כבנק מוביל בישראל.

עקרונות התוכנית תומכים בהמשך צמיחה אחראית, שימור עמדת המובילות של הבנק וקפיצת מדרגה בשירות ללקוחות. התוכנית ממוקדת בביצועים, ערך ללקוח, מיצוי מיטבי של תשתיות ומשאבים ופיתוח חדשנות מבדלת ומשפיעה.

התוכנית מהווה המשך ליישום המוצלח של אסטרטגיית הצמיחה בפעילות הליבה בשנים 2021-2022, המתבטאת בשיפור מהותי בתוצאות העסקיות של הבנק ובמומנטום העסקי המשמעותי והיא גובשה בראי החזון המעודכן שאימץ הבנק – "מחויבים לצמיחה באמצעות בנקאות משפיעה, מתחדשת והוגנת ללקוחותינו".

'פועלים 2026' מגדירה את עמודי התווך האסטרטגיים ואת צירי השינוי הנדרשים בכדי להשיג צמיחה בת קיימא, וכוללת מגוון יוזמות עסקיות בכלל תחומי הפעילות של הבנק.
התוכנית ממוקדת במספר נדבכים, אשר השגת המטרות האסטרטגיות באמצעותן, תהווה את הבסיס להמשך צמיחה אחראית, בין היתר בזכות המיקוד בסגמנטי לקוחות מובילים של הבנק, בפעילות הבנקאות הקמעונאית, הבנקאות העסקית ושוק ההון תוך שיפור משמעותי בשירות ללקוחות:

חיזוק המובילות של בנק הפועלים בפעילות הליבה
התוכנית האסטרטגית שמה למטרה למנף ולחזק את מובילותו של בנק הפועלים כבנק אוניברסלי בישראל במוצרי הליבה הבנקאיים, ללקוחות קמעונאיים, עסקיים ושוק ההון.

מיצוי משאבים והגברת הפריון
מיצוי משאבים והגברת הפריון הינו נדבך נוסף בתוכנית, שיישומו המיטבי יעניק יתרון תחרותי לבנק. נדבך זה עוסק במספר עולמות תוכן, בהם משאבים פיננסיים, טכנולוגיים והון אנושי, לצד ייעול תהליכים עסקיים ותפעוליים.

חדשנות מבדלת ומשפיעה
נדבך החדשנות מונע מראיית יתר נדבכי התוכנית האסטרטגית ולטובת יצירת בידול. נדבך החדשנות יפעל לקידום פתרונות בעולמות השירות, התפעול והמוצרים, באמצעות, בין היתר, השקעה בטכנולוגיה ושיתופי פעולה עם חברות צד ג' והינו כלי תומך לטובת השגת יעדי התוכנית האסטרטגית.

פעילות למען הקהילה
לצד מנהיגותו העסקית ויוזמותיו בתחום הכלכלי והדיגיטלי רואה עצמו בנק הפועלים מחויב גם למעורבות פעילה בחברה ובקהילה.
בפעילותו למען הקהילה מתמקד הבנק במאות מיזמים שמחזקים את התעסוקה, החינוך הפיננסי, ההשכלה והחוסן הכלכלי ומצמצמים פערים בקרב מאות אלפי אנשים, ילדים ונוער מכל חלקי הארץ.
עשייה ענפה זו מתקיימת תוך יצירת שותפויות ותמיכה בעמותות וארגונים חברתיים, ובאה לידי ביטוי במעורבות חברתית, בתרומות כספיות ובתרומות "שוות כסף", במימון וביצוע סדנאות של המרכז לצמיחה פיננסית ובפעילות התנדבותית ענפה של עובדי הבנק ומנהליו.
גם השנה הציבור בחר בבנק כארגון המוביל בעשייה חברתית ובתרומה לקהילה מבין כלל הארגונים העסקיים בישראל לפי סקר שנערך ע"י C.I בינואר 2023. סך ההשקעה החברתית של הבנק בקהילה עמד בשנת 2022 על כ-38 מיליון ₪ ומייצר אימפקט שמשנה מציאות למעגלים רחבים בחברה בישראל.

פעילות בתחום ה-ESG
כארגון פיננסי מוביל בעל השפעה רחבה, הבנק רואה את עצמו מחויב להתמודדות עם משבר האקלים. בשנה החולפת, הבנק הגדיל משמעותית את היקף המימון וההשקעות בפרויקטים המקדמים סביבה ירוקה תוך השגת היעד שהוצב לשנת 2030. מתוך רצון להמשיך ולייצר אימפקט משמעותי גם בשנים הבאות – הבנק הגדיל את היעד להשקעות ומימון פרויקטים ירוקים.
פעילות הבנק והשפעתו בתחומי הסביבה, החברה והממשל התאגידי באות לידי ביטוי מדי שנה בדירוגים גבוהים במדדי ESG מקומיים ובינלאומיים, ומציבות את הבנק בשורה אחת עם בנקים מובילים בעולם בתחום. הפעילות הענפה של הבנק בתחום הביאה לעלייה בדירוגים המובילים בתחום לשנת 2022.
העשייה של הבנק והשפעתו בתחומי הסביבה, החברה והממשל התאגידי באות לידי ביטוי מדי שנה בדירוגים גבוהים במדדי ESG הבין-לאומיים, ומציבות את הבנק בשורה אחת עם בנקים מובילים בעולם בתחום. בנק הפועלים נמצא בראש דירוגי ה- ESG המקומיים:
דירוג 'מעלה' – בדירוג לשנת 2022 הוביל הבנק, זו השנה החמישית ברציפות, את 'מדד ESG של מעלה' מבין כלל החברות במשק הישראלי והוא מדורג בדירוג 'פלטינה פלוס' ובדירוג ESG בציון AAA.
דירוג אנטרופי – הבנק מוביל את דירוג אנטרופי ESG מבין כל החברות במשק, ונמצא בראש המדד הנסחר אינדקס 100 ESG אנטרופי.

 

דירוגים


אולי יעניין אותך גם


רפואה מרחוק : ומי שומר על הפרטיות ? מאת : לימור גורביץ

פרסום מסמך חדש ( 16.2.2022 ) להערות הציבור של הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים בנושא הגנה על פרטיות מטופלים במתן שירותי רפואה מרחוק – המוכר גם כשרותי טלה רפואה ,מעלה לקדמת הבמה את הדיון ליתרונות וחסרונות בשימוש בשירותי רפואה מרחוק.

מודל העבודה היברידי שנכנס לשוק העבודה עקב משבר הקורונה, ימשך

דירוג 100 החברות שהכי כדאי לעבוד בהן של CofaceBdi מראה לאורך השנים כי אחד הפרמטרים החשובים ביותר לעובד הישראלי בשיקול בחירת העבודה הוא ההון האנושי ורווחת העובד.
ומה שהיה נכון לפני הקורונה נכון אפילו יותר היום עם מודל העבודה ההיברדי שנכפה על מעסיקים ועובדים בתחילת מגפת הקורונה, מתוך סקר שערכנו ל TheMarker Online עולה כי 56% מהחברות מאפשרת כיום מודל היברידי ו- 80% מאפשרות יום או יומיים עבודה מרחוק. ונראה שהמודל ההיברדי פה כדי להישאר כי אין דבר יותר קבוע מזמני.