BDI

שמעון האן משרד עורכי דין ונוטריון

אולי יעניין אותך גם


יחסי שליחות בדיני המס מאת: תהילה ששון, עו"ד (רו"ח) ממשרד עורכי-דין ששון ושות '

יחסי שליחות מתקיימים כאשר צד א' – השולח, המייפה את כוחו של צד ב' – השלוח, לפעול בשמו ובעבורו. כך לדוגמא, במקום בו אייל לא מעוניין כי ידעו כי הוא בעל מניות בחברה, הוא מבקש מדודי להחזיק את מניותיו בעבורו.
מוסד השליחות הוסדר בישראל במסגרת חוק השליחות, תשכ"ה-1965 (להלן: "החוק") . החוק קובע בין היתר כי כל פעולה משפטית שאין הכרח מהותי או חובה על-פי דין לבצעה באופן אישי, כשרה לשמש כנושא לשליחות.

שקילת שיקולי תחרות במכרזים (יוסי לוי ושות', עורכי דין)

לאחרונה פרסמה הרשות לתחרות כלכלית (להלן: "הרשות") טיוטת גילוי דעת להערות הציבור בנושא שקילת שיקולי תחרות במכרזים על-ידי הגופים המזמינים. במסגרת גילוי דעת זה, קובעת הרשות אמות מידה לפיהן עורכי מכרזים יידרשו לשקול שיקולי תחרות כחלק ממכלול השיקולים שנשקלים על-ידם בעת עריכת מכרז. הרשות מסבירה בנייר העמדה, כי כחלק ממכלול מהשיקולים של עורך המכרז במסגרת […]

בשנת 2022 נסגרו יותר עסקים אבל גם נפתחו יותר

בשנת 2022 נפתחו כ- 46.5 אלף חברות ועסקים, ומנגד, נסגרו 42.2 אלף חברות ועסקים, גידול נטו של 4.3 אלף, מדובר בירידה של כ- 1.5 אלף ביחס ל- 2021. לדברי תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת CofaceBDi, "השנה החולפת הייתה סוערת במיוחד, כאשר המשך ההתאוששות ממשבר הקורונה התחלף באי וודאות אשר באה לידי ביטוי בגל התייקרויות במשק, […]

ממצאים מתוך סקירת מצב מיוחדת CofaceBdi משבר הקורונה 04.2020

הקדמה – בעקבות המשבר המתחולל בארץ ובעולם בעקבות נגיף הקורונה, חברת CofaceBdi ביצעה סקר מנהלים מיוחד הבוחן את מצב החברות והעסקים בישראל ומבקש להציג תמונת מצב עדכנית להיקף הפגיעה ולהערכות העסקים להמשך תפקודם, לנוכח המשבר המתחולל, לצד הצגת הסברים והערות מהשטח של המנהלים במשק הישראלי.