BDI

קונפורטי אשר ושות'

אולי יעניין אותך גם


מי צריך לשאת בהוצאות מכפילי חנייה בבית משותף? עו"ד שחר לוינזון – משרד יוסף ישורון

באחד המקרים שנדונו באחרונה בפני כב' השופטת לימור ביבי מבית המשפט המחוזי ת"א נגון ערעור מעניין לשאלה עקרונית מי צריך לשאת בהוצאות מכפילי חנייה בבית המשותף , בבית משותף בן 21 דירות, אשר נבנה במסגרת תכנית לפינוי ובינוי (תמ"א 38/2). במסגרת תכנית הבנייה, הוקצו ל – 14 מדירות הבית המשותף, חניות באמצעות מכפילי חניה, ול- 7 הדירות שנותרו, הוקצו חנויות רגילות.

חוק ההשקעות הזרות – הקלות והזדמנויות לחברות ישראליות בסין זיסמן אהרוני גייר (ZAG S&W)

בזמן שמלחמת הסחר בין ארצות הברית וסין מחריפה, ישראל מצליחה לחזק קשרים כלכליים עם שתי המעצמות וחברות ישראליות יותר ויותר נכנסות לפעילות בסין. בנוסף, בשנים האחרונות חברות סיניות הופכות דומיננטיות יותר בכלכלה הישראלית, בין בהשקעות ובין באמצעות JV . כחלק מהתגובות של סין למלחמת הסחר עם ארה"ב ולטענות ארה"ב בדבר חוסר השוויון של סין כלפי […]

תביעות השתקה (s.l.a.p.p) בדין הישראלי; חוסר אחידות וקשיים בפיתוח הדין

המונח "תביעת השתקה" הוא יצור חדש יחסית; הן בפסיקת בתי-המשפט ובוודאי שבלשון השגורה בקרב הציבור. סקירת המאגרים המשפטיים מלמדת כי צמד המילים "תביעת השתקה" נזכר לראשונה רק בשנת 2013 (במסגרת ת"א 13375-03-12). הטענה הייתה כה חדשה ובלתי-מבוססת, עד כדי שהגם שנטענה אין לה זכר בפסק-הדין עצמו. לכן, קל להניח כי בשנת 2010 למשל, אדם סביר בישראל כלל לא היה מבין במה מדובר אם היה שומע כי הוגשה כנגד פלוני "תביעת השתקה".