BDI

מיכאל שיין ושות'

ניהול נאמנויות והון משפחתי, הגנה על נכסים משפחתיים בארץ ובעולם, מיסוי בינלאומי, צוואות ועיזבונות, ייצוג חברות בינלאומיות ומוסדות פיננסיים

פרופיל

שנת הקמה 1977
כתובת הסדנאות 11, בנין Sea View, הרצליה פיתוח, ת.ד. 2053, 4612001
טלפון 09-9531953
פקס 09-9531954
דוא"ל [email protected]
אתר החברה www.shinelaw.com
   
   

מנהלים

מיכאל שיין ז"ל, מייסד, מיכאל שיין ושות'

מיכאל שיין ז"ל

מייסד

שירה שיין, עו"ד שותפה בכירה, מיכאל שיין ושות'

שירה שיין

עו"ד שותפה בכירה

אלון שיין, עו"ד-שותף מנהל, מיכאל שיין ושות'

אלון שיין

עו"ד-שותף מנהל

טרוור סילברמן, עו"ד שותף, מיכאל שיין ושות'

טרוור סילברמן

עו"ד שותף

אשר קניגסברג, מנהל הדסק הישראלי, מיכאל שיין ושות'

אשר קניגסברג

מנהל הדסק הישראלי

אודות מיכאל שיין ושות'


במהלך שנות פעילותו מדורג משרד מיכאל שיין ושות' לאחד ממשרדי עורכי הדין המובילים והמוערכים בישראל ובחו"ל בתחומי התמחותו העיקריים - ניהול הון משפחתי ולקוחות פרטיים. המשרד מתמחה במיסוי בינלאומי והגנה על נכסים, בהקמה וניהול של נאמנויות, במיסוי נאמנויות, בהגנה על נכסים במספר תחומי שיפוט, בהגנה ושימור עושר משפחתי ובתכנון חוצה גבולות של עיזבונות. המשרד מעניק שירות משפטי מקיף עבור משפחות בעלות נכסים פיננסיים בשווי משמעותי ומוביל במניעת הלבנת הון וציות (מול בנקים בישראל ובחו"ל).

הודות לניסיון רב שנים וקשרים עם מוסדות פיננסיים ומשרדי עורכי דין ורואי חשבון ברחבי העולם, המשרד מסוגל לשרת את לקוחותיו בכל אזור שיפוט הרלוונטי למצבם. ואכן, המשרד מעניק שירותים מגוונים המותאמים לכל לקוח באופן אישי, לאחר ניתוח פרטני של צרכיו הספציפיים, ומספק לכל הלקוחות פתרונות יצירתיים, חדשניים ויעילים.

הגנה על נכסים משפחתיים, כולל מקרקעין, צוואות ועיזבונות
המשרד מתמחה בהקמת סטרוקטורות משפחתיות למטרות ניהול עושר, תכנון עיזבונות, הגנה על נכסים וארגון עסקים משפחתיים. לשם כך, הוא מספק שירותים הניתנים על ידי חברות נאמנות זרות בעלות רישיון, הפועלות במספר אזורי שיפוט ברחבי העולם.
צוות המשרד רותם את הידע הנרחב שלו והניסיון רב שנים למתן שירות משפטי בתחומי המקרקעין (תוך התמחות בייצוג תושבים זרים), משפט מסחרי, השקעות ועסקאות מול חברות זרות. המשרד עוסק בעריכת צוואות וטיפול בעיזבונות, ומתמחה במיוחד בצוואות ועיזבונות של תושבי חוץ על כל המורכבות הכרוכה בשילוב הדינים הרלוונטיים באזורי שיפוט שונים.

יעוץ בתחומי בנקאות וציות
משרד מיכאל שיין ושות' מעסיק צוות ציות מקצועי העוסק בצרכים ההולכים וגדלים של לקוחותיו מול בנקים מקומיים ובינלאומיים. בשנים האחרונות מתמחה המשרד בייעוץ ללקוחותיו בנושאי בנקאות וציות, לרבות ציות לחוק הפדראלי בארה"ב לאכיפת מיסים בחשבונות זרים – Foreign Accounts Tax Compliance Act (FATCA); התקן הנועד לאיסוף מידע על חשבונות בנק של תושבי מדינות זרות לשם אכיפת מיסוי – Common Reporting Standards (CRS); ולהוראות החוק בדבר איסור הלבנת הון.

לקוחות פרטיים וחברות מרחבי העולם
המשרד מייצג לקוחות פרטיים מרחבי העולם, לרבות בודדים ומשפחות בעלות הון וקרנות הון משפחתי. עם לקוחות המשרד נמנים גם חברות בינלאומיות ומוסדות פיננסיים, כמו גם מספר גדול של חברות נדל"ן, הנשלטות על ידי תושבים זרים המחזיקים בנכסים מסחריים בישראל.

קבוצת שיין
בשנת 2010 הקימו השותפים את קבוצת שיין הכוללת שלושה גופים:
אמ.אס.איי שיין גלובל פמילי אופיס בע"מ – חברה המספקת יעוץ מקצועי פיננסי עבור משפחות המתגוררות במדינות שונות וכן שירותי ניהול השקעות.
Alphen Asset Management A.G – חברה עצמאית הפועלת בציריך, שווייץ, בעלת רישיון לעסוק בייעוץ השקעות וניהול נכסים.
Alphen Trust Company A.G חברת נאמנות בעלת רישיון הפועלת בציריך.

השותפים
עו"ד מיכאל שיין ז"ל, מייסד (1946-2020) – בוגר ה- University College בלונדון וחבר בלשכת עורכי הדין של אנגליה; בשנת 1977 הקים את משרד עורכי הדין מיכאל שיין ושות'; צבר מוניטין בינלאומי בתחומי תכנון מס בינלאומי, בנייה והגנה על אחזקות בנכסים משפחתיים במדינות שונות, דיני נאמנות וניהול נאמנויות. היה מוכר כבעל סמכות בינלאומית בתחום הבנקאות הבינלאומית הפרטית וכיהן כחבר דירקטוריון במספר בנקים פרטיים זרים.
מיכאל שיין ז"ל היה אדם ששאף לצדק, עורך דין בעל חוכמה יוצאת דופן ורגישות כלפי לקוחותיו, נערץ ואהוב על כולם.
עו"ד שירה שיין, שותפה בכירה – מתמחה ובעלת שם עולמי בתחום ההגנה על נכסים משפחתיים רב לאומיים, דיני נאמנויות, הקמתן וניהולן, מיסוי בינלאומי, מיסוי נאמנויות לפי כללי המס בישראל וניהול ושימור הון משפחתי, הכולל גם ניסוח מסמכי סטרוקטורות משפטיות שונות, כמו גם צוואות על פי נאמנות וצוואות לנכסים במקומות שיפוט שונים;
עו"ד שיין כיהנה כיו"ר ועדת הנאמנויות בלשכת עורכי הדין ולפני כן הקימה וכיהנה כיו"ר ועדת הנאמנויות של וועד מחוז תל אביב מרכז; נבחרה כעו"ד מומחית בענייני מיסוי בינלאומי ונאמנויות בדירוגים בינלאומיים מובילים; חברה ב-STEP (האגודה הבינלאומית לניהול נאמנויות ועיזבונות).
עו"ד שיין פרסמה ומפרסמת דרך קבע מאמרים בכתבי עת מובילים בארץ ובעולם בנושא מיסוי בינלאומי, מיסוי נאמנויות ושימוש בנאמנויות ככלי להגנה על נכסים משפחתיים.
עו"ד שיין מייעצת למספר מוגבל של משפחות, כדי להבטיח שתמיד תהיה זמינה לספק את הייעוץ הטוב ביותר בכל נושא.
בשני העשורים האחרונים יעצה עו"ד שיין למשפחות בעלות נכסים בשווי גבוה במיוחד; היא צברה מוניטין בינלאומי המבוסס על יכולתה לספק פתרונות חדשניים ויעילים, המותאמים אישית ללקוחות שלה.
עו"ד אלון שיין, שותף מנהל – בוגר המרכז הבינתחומי של הרצליה, בעל תואר ראשון במשפטים (LL.B) ותואר ראשון במינהל עסקים (B.A) עם התמחות במימון; הוא מתמחה בשימור וניהול של הון משפחתי, ייעוץ פיננסי, לרבות קרנות גידור, קרנות הון סיכון ומכשירים פיננסיים המותאמים באופן אישי, נדל"ן בינלאומי, עסקאות סטרטאפ, בנקאות בינלאומית ופרטית, תאגידים ומיזוגים ורכישות ושירותי נאמנות.
עו"ד טרוור סילברמן, שותף – בוגר תואר ראשון במשפטים (LL.B) מאוניברסיטת קווין מרי בלונדון (2005), מוסמך לעסוק בעריכת דין בוולס ובאנגליה (משנת 2009) ובישראל (משנת 2014); מתמחה בהגנה על נכסים משפחתיים במדינות שונות ובמחוזות שיפוט שונים, בדיני נאמנות, בהקמה וניהול של נאמנויות, צוואות, עיזבונות וירושה, בניית תאגידים ונאמנויות, עסקאות בתאגידים וכן בציות וב-CRS.
עו"ד אשר קינגסברג, ראש הדסק הישראלי  -בעל תואר ראשון במשפטים (L.LB) מאוניברסיטת בר אילן (2004) וחבר בלשכת עורכי הדין בישראל משנת 2005; מתמחה בדיני מקרקעין, צבר ניסיון רב בניהול עסקאות מכר ומימון של נדל"ן מסחרי ומניב, לרבות ליווי שוטף בשלבי המו"מ המסחרי וטיפול כולל בהיבטי הרישום והמיסוי; מתמחה בעסקאות רכישה ומכירה של נדל"ן פרטי להשקעה ולמגורים, לרבות ניהול משא ומתן עם קבלנים ויועצי הפרויקט, עריכת הסכמי קבלן ויועצים, וליווי עד להשלמת הבנייה והאכלוס.