BDI

בנק הפועלים

בנק מסחרי

פרופיל

שנת הקמה 1920
כתובת שד' רוטשילד 50, ת.ד. 27, תל אביב 6100001 - ראה מפה
טלפון 03-5673333
פקס 03-5607028
אתר החברה www.bankhapoalim.co.il
   
   
   

מנהלים

עודד ערן, יו"ר, בנק הפועלים

עודד ערן

יו"ר

אריק פינטו, מנהל כללי, בנק הפועלים

אריק פינטו

מנהל כללי

אודות


בנק הפועלים, שנוסד בשנת 1921, הוא המוסד הפיננסי הגדול והמוביל בישראל. במהלך 98 שנות קיומו, פיתח הבנק רשת סניפים לניהול הקשר עם קהל הלקוחות, מתן שירות וייעוץ בפעילויות מורכבות ובצמתי החלטה. בנוסף, פיתח הבנק יכולות דיגיטליות מתקדמות והוא מספק ללקוחותיו שירות בנקאי מותאם, נגיש ואינטואיטיבי. נוסף על פעילותו בארץ, פועל הבנק גם בחו"ל באמצעות סניפים, נציגויות וחברות-בנות וכן באמצעות קשרים עם בנקים ברחבי העולם. קבוצת בנק הפועלים היא מהמעסיקות הגדולות במשק הישראלי ומעסיקה כיום כ-9,400 עובדים.

לפני כשנה השיק הבנק את המיתוג "פועלים איתכם בכל החלטה", המבטא את שאיפתו להוות את הכתובת הראשונה עבור לקוחותיו, פרטיים ועסקיים, בבואם לקבל החלטה פיננסית. זאת כחלק ממחויבותו של הבנק לשים את טובתו ואמונו של הלקוח במרכז, ומתוך ההבנה כי בעידן של עודף אינפורמציה, מומחים ודעות, קבלת החלטות הפכה למורכבת יותר, בעיקר בתחום הפיננסי, בו לכל החלטה יש השפעה משמעותית על החיים.

ניהול הקשר של הבנק עם עיקר לקוחותיו מתבצע באמצעות החטיבה הקמעונאית והחטיבה העסקית. נוסף על פעילותו בארץ, פועל הבנק גם בחו"ל באמצעות סניפים, נציגויות וחברות-בנות וכן באמצעות קשרים עם בנקים ברחבי העולם.

החטיבה הקמעונאית (Retail) משרתת, בין השאר, לקוחות משקי בית, בנקאות פרטית, תושבי חוץ ועסקים קטנים, באמצעות 222 סניפים לרבות סניף נייד הנותן מענה ללקוחות ב-24 נקודות שירות (כמחציתן בתי אבות) וסניפים דיגיטליים מתקדמים המספקים את מכלול השירותים הבנקאיים, לצד מגוון ערוצים ישירים: מכשירים לשירות עצמי בסניפים וב"חצרות לקוח" בפריסה רחבה, "פועלים באינטרנט", "פועלים בסלולר", מוקד "פועלים בטלפון", פניות בפייסבוק ובאפליקציות בסמארטפונים.
החטיבה הקמעונאית מספקת מגוון של שירותים ללקוחות לרבות שירותי ניהול חשבון שוטף, מתן אשראי למטרות שונות, פיקדונות ותוכניות חסכון ופעילות בשוק ההון.
כחלק מתפישת השירות בבנק והאחריות החברתית, רואה הבנק בנגישות לאנשים עם מוגבלות נושא מהותי וחובה עסקית – ובמסגרת תפיסת השירות כאמור, הונגשו כלל שירותי הבנק לאנשים עם מוגבלות ונושא הנגישות נלקח בחשבון.

החטיבה העסקית משרתת את מרבית הלקוחות העסקיים, כאשר בתחום החברות הגדולות (Corporate) פועלת החטיבה באמצעות סקטורים בעלי התמחות ענפית, בתחום החברות הבינוניות (Middle Market) פועלת החטיבה באמצעות מרכזי עסקים, הפרוסים ברחבי המדינה ובאמצעות שלושה מרכזי שירות המעניקים ללקוחות החטיבה שירותים תפעוליים.

חטיבת החדשנות הוקמה כמענה לקצב הגובר של ההתפתחויות והשינויים בבנקאות, בטכנולוגיה ובציפיות הלקוחות, המעודד אימוץ חדשנות פורצת דרך. החטיבה מנהלת את כלל הנכסים הדיגיטליים של הבנק, המשמשים מיליוני משתמשים, מתוך מטרה להוביל את המהפכה הדיגיטלית בבנקאות בישראל, ליצור חווית לקוח פורצת דרך ולספק ערך מוסף משמעותי ללקוחות הבנק. החטיבה אחראית, בין היתר, לביסוס המובילות בשוק התשלומים, בעקבות פיתוח אפליקציית התשלומים bit – אפליקציית התשלומים המובילה בישראל, עם קרוב ל-2 מיליון הורדות. כמו כן יזמה החטיבה אפשרות פתיחת חשבון דיגיטלית מלאה, המבוססת על טכנולוגיות מתקדמות של זיהוי פנים המשולבת באפליקציית ניהול חשבון של הבנק וכן אפשרות להפקת ערבות דיגיטלית ללקוח העסקי – לראשונה במערכת הבנקאית. החטיבה בוחנת כל העת התפתחויות בתחום הפינטק בשוק המקומי ובשוק הגלובלי ומקיימת שיתופי פעולה אסטרטגיים עם גורמים מובילים בתעשיית ההי-טק להטמעת מתודולוגיות וטכנולוגיות מתקדמות, ולפיתוח כלים טכנולוגיים המייצרים ערך עבור הלקוחות.

בנק הפועלים הוא הראשון בארץ להקים יחידת חוויית לקוח כמרכז מצוינות, יחידה אסטרטגית המובילה מתודולוגיות חוויית לקוח מתקדמות מהעולם, הכוללת גם סטודיו INHOUSE ומעבדת שמישות, עם יכולות אפיון ועיצוב חוויות משתמש מהטובות בעולם.

חטיבת מחזיקי עניין פועלת להידוק ולהעצמת הקשר של הבנק עם הציבור וכן לחיזוק אמונו של הציבור בבנק. ציבור מחזיקי העניין של הבנק מונה את הלקוחות, העובדים, הספקים, וקבוצות נוספות הבאות במגע עם הבנק. במסגרת פעילות זו הקים הבנק את "המרכז לצמיחה פיננסית" שתפקידו לשמש בית של ידע וכלים פיננסיים הפתוח ללא עלות לכלל הציבור. בנוסף ממונה החטיבה על הכשרה ואימון של עובדי הבנק, מענה לפניות הציבור לרבות ברשתות החברתיות, שירות לקוחות, אחריות חברתית וכן על פעילות הבנק לטובת הקהילה.
ההון האנושי כנכס אסטרטגי של הבנק
בנק הפועלים הינו אחד המעסיקים הגדולים במשק, המעסיק כ-9,400 עובדים.
סביבת העבודה בבנק הינה נאותה, חיובית ואנושית. הבנק מקפיד שיתקיימו יחסי כבוד הדדי, אכפתיות, שיח והקשבה, הגינות ושוויון הזדמנויות, אמון ושקיפות בינו לבין העובדים, בין מנהלים לעובדים ובין עובדים לעמיתיהם.
מאפייני סביבת העבודה בבנק
• טיפוח ושגשוג ההון האנושי, בדרך של דיאלוג מתמיד ושותפות בין ההנהלה לארגון העובדים
• העסקה, קידום וקבלת החלטות בקשר לעובדים על בסיס שיקולים עניינים, ללא אפליה
• השקעת משאבים בהכשרה ומתן כלים המאפשרים לעובדים להתקדם ולהתפתח
• עידוד מצוינות, תכניות תגמול ואירועי הוקרה להישגי העובדים המצטיינים
• דאגה לבריאות ורווחת העובדים, לרבות סיוע ותמיכה במצבי מצוקה
• קידום העסקה של עובדים מתוך אוכלוסיות הנמצאות בתת ייצוג בשוק העבודה

גיוון תעסוקתי ונגישות
הבנק מעודד גיוס ושילוב של עובדים מאוכלוסיות הנמצאות בתת-ייצוג בשוק העבודה. לצורך כך מתקיימים שיתופי פעולה עם עמותות המתמחות בהעצמה ובשילוב אוכלוסיות בתת ייצוג בשוק העבודה, ומתבצעות ההתאמות הנדרשות בתהליכי הגיוס והקליטה. כמו כן מתקיימות פעילויות להטמעת תפיסת הגיוון בתרבות הניהולית, כחלק מתפיסת המנהיגות.
בנוסף מעסיק הבנק מאות עובדים בעלי מוגבלות ומנהל קשר שוטף עם מגוון משרדי ממשלה ועם גופי השמה רבים המתמחים בהשמת עובדים עם מוגבלות. כאשר נקלט עובד חדש עם מוגבלות פיזית, או במקרה שחל שינוי במצבו הבריאותי של עובד בנק, מתבצעות ההתאמות הנחוצות על מנת לספק סביבת עבודה מתאימה.

קוד ערכים ואתיקה
לבנק קוד אתי-התנהגותי המשמש את העובדים והמנהלים כמצפן להתנהגות ראויה, בין העובדים לבין עצמם וכלפי הלקוחות ומחזיקי העניין האחרים. הקוד מפרט את ערכי הליבה ומבאר כיצד ערכים אלה באים לידי ביטוי במישור ההתנהגותי במהלך שגרת העבודה בבנק: מקצועיות, הוגנות ואחריות, אנושיות ואכפתיות, יוזמה וחדשנות.

למידה מתמדת ופיתוח יכולות העובד
הבנק מטפח תרבות למידה מתמדת בקרב עובדיו באופן שוטף, ומשקיע משאבים ניכרים בהכשרה מקצועית וניהולית, מתוך התפיסה ששיפור יכולות העובדים הינו מרכיב קריטי ביצירת ערך ללקוחות ובהשגת היעדים האסטרטגיים של הבנק. הבנק מעודד עובדים ותיקים ללמוד לתואר ראשון ושני באמצעות סיוע במימון הלימודים ומתן ימי חופשה נוספים לצורך בחינות.
קמפוס בנק הפועלים אחראי להכשרה המקצועית של עובדי הבנק, ופועל לשם כך במגוון רחב של תוכניות למידה, העשרה והתפתחות. המרכז למנהיגות שם דגש על העצמה וטיפוח מתמיד של כל שדרת הניהול, בהלימה לאסטרטגיית הבנק, יעדיו וערכיו. תכנית ההכשרה והפיתוח כוללת הקניית מגוון כלים אישיים, מקצועיים ומנהיגותיים, אשר תומכים הן בניהול היומיומי והן בניהול ארוך הטווח.

תרבות פנאי ודאגה לרווחת העובד
עובדי הבנק נהנים משירותי רווחה מהמתקדמים בישראל. מגוון שירותי הרווחה מספקים מענה הולם להעדפות העובדים ולקשת רחבה ביותר של צרכים: תרבות פנאי, אורח חיים בריא, העשרת עובדים ומשפחותיהם, וסיוע מקצועי בעת משבר אישי או משפחתי. בין השאר, נהנים עובדי הבנק מהנחות וסבסוד של מגוון שירותים ומוצרים כמו מכוני כושר, בריכות שחיה, מנויים להיכלי תרבות, מופעים, הצגות ועוד. כמו כן בבנק נהוגה תוכנית ביטוחים מקיפה וכן קיימות קרנות לסיוע כלכלי לנזקקים.

פועלים ומתנדבים בקהילה
הבנק מחויב למעורבות פעילה ומובילה בחברה ובקהילה, לצד המנהיגות העסקית והיוזמה בתחום הכלכלי, מתוך תפיסה לפיה ארגון הפועל בתוך הקהילה הינו חלק ממנה. ברוח זו, מתנהלת בבנק פעילות קהילתית מגוונת ורחבת היקף, המרוכזת במסגרת "פועלים בקהילה", אשר מוצאת ביטוי במעורבות חברתית, בתרומות כספיות ובפעילות התנדבותית ענפה, בה משתתפים חברי ההנהלה והעובדים גם יחד. פעילות זו הינה גורם חשוב בתחושת “גאוות היחידה" של העובדים.
בעת האחרונה, בעקבות תהליך אסטרטגי שכלל ניתוח מגמות בעולם, הוחלט על מיקוד הפעילות בארבעה תחומים עיקריים: חינוך פיננסי, אוריינות דיגיטלית, תעסוקתיות ונגישות.

אחריות חברתית תאגידית
האחריות התאגידית מבטאת את פעילותו של בנק הפועלים בתחומים שיוצרים ערך עסקי לארגון בד בבד עם ערך לסביבה ולחברה. הבנק משלב את תחומי הקיימות והאחריות החברתית בפעילותו השוטפת ומעודד תהליכי עבודה המאפשרים לעובדים מהיחידות השונות בבנק להיות שותפים לקידום ערכים חברתיים וסביבתיים. הפעילות הענפה של הבנק בתחום הקיימות והאחריות החברתית מזכה אותו בהכרה מחברות אנליזה ומדירוגים מקומיים ובינלאומיים. כך למשל, הבנק עומד בראש דירוג 'מעלה' בקבוצת פלטינה פלוס ומדורג ב-5 האחוזונים העליונים של הבנקים הגלובאליים במדדי אחריות תאגידית של MSCI ובלומברג.

אולי יעניין אותך גם


ביג דאטה ופרטיות – סיכונים ורווחים – יגאל ארנון ושות' עורכי דין

"מידע הוא הדלק של המאה ה-21, ואנליטיקה היא מנוע הבעירה הפנימי"
פיטר סונדרגארד

מימון פרוייקטי תשתית – גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג, שנהב ושות', עו"ד

בשנים האחרונות אנו עדים להתפתחות משמעותית בהוצאה לפועל של פרויקטי תשתית בישראל באמצעות מודל ה-PPP (Public Private Partnership), הן ברמה הלאומית והן ברמה המוניציפאלית. התפתחות מואצת זו ממשיכה את ה"ניצנים" של שימוש במודל ה-PPP שהחלו בשנות ה-90 המאוחרות ובתחילת המאה בפרויקט כביש 6 (כביש האגרה הראשון בישראל), בפרויקט מנהרות הכרמל ובהקמת מתקני ההתפלה באשקלון ופלמחים. […]

בוני הארץ: חברות הנדל"ן שנוסדו לפני קום המדינה ועדיין איתנו

ביום העצמאות ה-70 למדינת ישראל פועלות במשק הישראלי כ-800 חברות שהוקמו לפני קום המדינה – כ-7% מהן מהוות חברות הנדל"ן והבנייה. במסגרת פרויקט מיוחד של וואלה! נדל"ן ו CofaceBdi חזרנו לעבר והתחקנו אחר חברות הנדל"ן שהוקמו בתחילת המאה