"נדגמת להשתתף בסקר מיוחד". נדמה כי מספר הודעות ה-SMS הדומות שנשלחו לאזרחי ישראל במסגרת בחירות 2019 עבר את גבול הטעם הטוב. לחברות הסקרים (ולמי שמזמין אותם) זוהי דרך נוחה ומהירה להגיע לרחשי ליבו של הבוחר הישראלי – אך זו גם פלטפורמה נוחה להטיית סקרים והשפעה על קבלת החלטות הבוחרים אם הסקרים לא כוללים את כל המפלגות העומדות לבחירה. יו"ר ועדת הבחירות החליט להילחם בכך. בהחלטה שנתן ביום 26.3.19, קבע כי חברות התקשורת עלולות להיות אחראיות בגין הפצת הודעות כאמור על ידי משתמשיהם, כולל משתמשי קצה שאינם לקוחות ישירים שלהם אם לא יסייעו לחשוף את שמות השולחים.
הניתוח מתייחס לרשתות ודוכני שווארמה המתמחים בהכנת מנות שווארמה. לא כולל מסעדות המגישות שווארמה כחלק מתפריט מנות רחב יותר.
לקוחות וידידים יקרים,
עקב המצב הבטחוני, מעסיקים רבים נאלצים לסגור או לצמצם את פעילותם, באופן שאינו מאפשר להם להמשיך ולהעסיק את עובדיהם, בין אם בכלל ובין אם בהיקף הרגיל.
לנוכח ריבוי פניות, מצאנו לנכון להביא לפניכם סיכום קצר של עיקרי הפתרונות המשפטיים במצבים אלה.